• 0

samples uit Korea

hallo Allemaal,

Ik heb na een hoop heen-en-weer contact besloten 3 samples van leren tassen te bestellen bij een bedrijf in zuid Korea. Hij geeft nu aan "payment term" COD, shipping costs within Korea $3. Nou heb ik al begrepen dat COD zoveel betekend als: onder rembours. Dit houdt voor mij in "aan de deur betalen." Klopt dit ? En betaal ik dan aan de deur nog een extra bedrag voor douane, etc ? En gaat het pakket nu automatisch per schip omdat hij shipping costs vermeld ? Ik heb namelijk op HL al diverse keren gelezen dat je samples ook gewoon kunt laten opsturen met luchtvracht. Wat raden jullie me nu aan als volgende stap ?

 

Lies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik ben startend ondernemer en wil graag lederen tassen importeren voor mijn winkel.Ik ben nu aan het "onderzoeken" via allerlei sites en contacten die ik bijvoorbeeld uit HL haal wat mijn mogelijkheden zijn. Dit aanvragen van 3 samples is een eerste concrete poging om 3 tassen met eigen ogen te bekijken. Ze zijn dus niet voor particulier gebruik.

Link naar reactie
  • 0

? En gaat het pakket nu automatisch per schip omdat hij shipping costs vermeld ? Ik heb namelijk op HL al diverse keren gelezen dat je samples ook gewoon kunt laten opsturen met luchtvracht. Wat raden jullie me nu aan als volgende stap ?

 

Lies

 

Ik maak zelf nooit gebruik van COD payment, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Met shipping costs wordt alleen de verzendkosten bedoelt en het heeft helemaal niets te maken met de wijze van transport. Ik neem aan dat je de producten snel wilt hebben? Dan raad ik je aan het per luchtvracht te vervoeren.

Voor zo'n kleine bestelling is de kans heel klein dat je voor je pakketje nog invoerkosten moet betalen. Laat je het via de reguliere post bestellen of via DHL/Fedex? In het laatste geval zorgen zij voor de douane afhandeling.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ralph, Ze geven nu aan shipping cost to holland is $47 by EMS. Over COD wordt in dit mailtje weer niet gesproken. ik wordt hier erg ongeduldig van. Heb voor die drie tasjes eigenlijk zoiets van: stuur maar op jongens; als ik maar niet vooraf moet gaan betalen ! dat lijkt me niet verstandig.

Link naar reactie
  • 0

ralph, Ze geven nu aan shipping cost to holland is $47 by EMS. Over COD wordt in dit mailtje weer niet gesproken. ik wordt hier erg ongeduldig van. Heb voor die drie tasjes eigenlijk zoiets van: stuur maar op jongens; als ik maar niet vooraf moet gaan betalen ! dat lijkt me niet verstandig.

 

Waarom niet verstandig ? Ik neem aan dat U geld overmaakt aan een bestaand bedrijf, U redelijk zeker bent dat ze te vertrouwen zijn en U mag denk ik wel de EMS vertrouwen.

 

Vooraf betalen is een vrij normale manier van zaken doen lijkt mij. Zeker als het maar om 3 tasjes gaat zou ik mij niet ernstig zorgen maken

 

COD is overigens : Cash On Delivery en is naar mijn weten niet gebruikelijk. Zeker wanneer je uit het buitenland spullen laat overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Waar gaat dit over???

 

Een paar honderd euro en dan moeilijk gaan kijken als je ze vooraf moet betalen?

 

Dat lijkt me niet meer dan logisch. Als je hier al moeilijk over denkt dan zou ik maar niet beginnen aan grotere (lees duurdere) partijen.

 

Just my 2 cents...

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

Samples zijn bij mij tot op heden altijd per luchtvracht verstuurd. Uiteraard zijn de kosten vooraf voldaan (anders versturen ze zo wie zo niet)

Indien er op het pakket wordt aangegeven dat het om samples gaat hoeft er geen BTW/ invoerechten afgedragen te worden echter ben je dan ook niet gemachtigd om de producten door te verkopen, het gaat dan puur om verhandeling om de kwaliteit e.d. te kunnen bepalen van een product. Wil je de tassen uiteindelijk wel door verkopen dan zul je ze gewoon als goederen moeten laten versturen met een factuur waar je dan uiteindelijk bij aflevering de verschuldigde BTW en invoer over moet betalen (gewoon aan de deur bij aflevering door de verzenddienst waarmee ze zijn verzonden (DHL,UPS enz.)

 

Succes

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

COD of te wel Cash on delivery was iets wat vroeger wel voorkwam bij luchtvracht. Dit echter wordt heden niet meer gedaan. Sample shipments zijn veelal vri van invoerechten e.d. om dat het vaak om monsters gaat wat lage waarde.

 

Voor zendingen van Azie kunt U een agent laten benaderen die het regelt dat de zending bij Uw leverancier wordt opgehaald en er voor zorgt dat het bij U thuis in Nederland of op uw bedrijf wordt afgeleverd.

De kosten hiervoor kunnen vooraf meestal vrij exact worden opgegeven.

De betalingstermijn in de luchtvracht wereld zit tussen de 30 en 90 dagen. U moet er rekening mee houden als U een nieuwe klant zou zijn voor een bedrijf uit Nederland die alles voor U regelt, U misschien van te voren moet betalen. Hetgeen logisch is met name omdat U dan daarna vanzelf een zakelijke relatie opbouwd waarin krediet verstrekking dan vanzelf sprekend zal worden. Dus later betaald U gewoon op rekening.

Achim van der Graaff

Founder and Owner http://www.gffairfreightsolutions.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.