• 0

Het gat in de markt zonder kennis product

Hallo,

 

Je kent ze wel, de ondernemers die in bijna elke branche wel ondernemen of actief zijn. Ze hebben een gat in de markt gevonden en het hele idee succesvol gerealiseerd.

 

Over het proces van idee tot realisatie heb ik de afgelopen tijd veel nagedacht. Hoe kunnen deze duizendpoten over al de benodigde kennis bezitten om van de realisatie van een nieuw restaurant naar het opzetten van een pennen fabriek te gaan?

 

Je kunt wellicht een instantie inhuren die je van advies verstrekt over de keuken die aangeschaft moet worden en wellicht de gerechten voor je 'ontwerpt', maar hoe hou je controle op de kwaliteit als je zelf niet verder komt dan het bereiden van een magnetron maaltijd?

 

Kortom, hoe onderneem je het gat in de markt zonder diepgaande kennis te hebben van het product dat je verkoopt? Puur management & organisatie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

gewoon doen. vallen opstaan, op je bek gaan en doorgaan.

 

veel meer is het niet.

 

en geluk hebben

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
Kortom, hoe onderneem je het gat in de markt zonder diepgaande kennis te hebben van het product dat je verkoopt? Puur management & organisatie?
In dit geval is mijn antwoord: "Ja, door management en organisatie." M.a.w.: bepaal jouw succes en zoek er de juiste mensen en middelen bij om het te (helpen) realiseren.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er echt van overtuigd dat het, zoals hierboven ook gezegd, gewoon doen is. Wees geïnteresseerd in de markt, luister goed, gebruik je gezond verstand en vraag door. Mensen vertellen namelijk graag dus je kunt heel snel kennis op doen, dus zoek de juiste mensen (als medewerkers, partners of klanten) en je zult zien dat een markt zich al heel snel begint te ontvouwen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zou je het nog scherper kunnen stellen:

iemand met 'minder' (technische) kennis van een product (of dienst) ziet minder beren op de weg dan een expert op een bepaald gebied. Als gevolg gaan ze er onbevangen in, passen universele ondernemersprincipes toe die eerder succesvol zijn gebleken en gaan desnoods op hun plaat. Om vervolgens weer op te staan!

 

En over de juiste mensen verzamelen: volgens mij was Johan Cruijff ook de eerste die dit erkende. Iets in de trant van "Waarom zou ik de keepers moeten trainen, terwijl ik daar geen verstand van heb?"

http://www.Managementlessen.nl | Video's voor managers over leiderschap, management, innovatie, marketing en meer.

 

http://www.linkedin.com/in/wpjoosten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.