Wij organiseren verschillende kleine evenementen en doen stukje verkoop op markten en internet.
Wij hadden nu het idee om iets met goede doelen te gaan doen.
Bijvoorbeeld een sponsorloop organiseren bij ons in het dorp met alle scholen.
Wij zijn natuurlijk een bedrijf en willen winst maken. Hoewel dit niet het belangrijkste is! Vooral in de fase waarin wij zitten is het nog erg belangrijk om te leren bij de dingen die we doen!
Maar nu dus een gewoon simpel voorbeeld:
We hebben een sponsorloop georganiseerd en er is € 1000,- opgehaald. De kosten voor het volledig organiseren zijn € 200,- nu is er dus € 800,- over. Mag je hier als ondernemer een bepaald percentage van nemen? Bijvoorbeeld zelf € 200,- voor de kassa en € 600,- schenken aan het desbetreffende goede doel? Of moet je alles naar het goede doel doen?
Of is het dan misschien verstandig om een nieuwe stichting op te richten en zo hier 'salaris' uit kunnen halen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jurrianvisscher
jurrianvisscher
Hallo,
ik heb samen met mijn vriendin een bedrijfje.
Wij organiseren verschillende kleine evenementen en doen stukje verkoop op markten en internet.
Wij hadden nu het idee om iets met goede doelen te gaan doen.
Bijvoorbeeld een sponsorloop organiseren bij ons in het dorp met alle scholen.
Wij zijn natuurlijk een bedrijf en willen winst maken. Hoewel dit niet het belangrijkste is! Vooral in de fase waarin wij zitten is het nog erg belangrijk om te leren bij de dingen die we doen!
Maar nu dus een gewoon simpel voorbeeld:
We hebben een sponsorloop georganiseerd en er is € 1000,- opgehaald. De kosten voor het volledig organiseren zijn € 200,- nu is er dus € 800,- over. Mag je hier als ondernemer een bepaald percentage van nemen? Bijvoorbeeld zelf € 200,- voor de kassa en € 600,- schenken aan het desbetreffende goede doel? Of moet je alles naar het goede doel doen?
Of is het dan misschien verstandig om een nieuwe stichting op te richten en zo hier 'salaris' uit kunnen halen!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag