Aanbevolen berichten

Tegenwoordig gaat volgens mij elke opleiding via het internet. Ik heb onlangs eens op een MBO school gekeken en er is geen theorie les meer te zien. Iedereen zit achter een computertje via een fictief programma te werken. Welke opleiding dan ook. Vraag me af of dit nu wel altijd zo sterke verandering is

Link naar reactie

Ik denk dat het beeld van veel mensen vertekend is met wat er in de werkelijkheid speelt. De digitale leermiddelen maken inderdaad nu sneller hun intrede binnen het onderwijs, maar nog zeker niet zodanig, dat iedereen alles online kan doen. En dat lijkt me maar goed ook. Daar zullen docenten ook niet blij van worden.

Echter, de rol van de docent verandert wel en daarbij hoort een stuk digitalisering. De computer kan een goede aanvulling zijn voor de docent, zodat deze weer kan doen waar hij of zij voor betaald wordt, namelijk lesgeven. Echter, in de huidige klassen zit een dusdanige diversiteit aan leerlingen, dat het moeilijk is om veel tijd te besteden aan iedere individuele leerling. Mooi is het dan als je als docent de zelfstandige leerling gedifferentieerd aan de slag kunt zetten, terwijl de meer hulpbehoevende leerling extra ondersteuning ontvangt van de docent.

Er spelen momenteel veel nieuwe zaken en inzichten in het onderwijs over leren en de digitale ondersteuning daarbij. Eén van die punten is de eis van de Inspectie dat scholen vanaf 2011 aan iedere leerling passend onderwijs kunnen bieden. Methodes van uitgeverijen sluiten daar niet altijd bij aan. Als je dan via e-learning deze hiaten kunt vullen, denk ik dat je een win-win situatie kan hebben!

Voor ons leuke tijden, omdat uitgeverijen zich dit ook realiseren en naarstig op zoek zijn naar nieuwe, aantrekkelijke leermiddelen. Scholen staan ook te springen om passende software te gaan gebruiken, alleen is het niveau van veel digitaal materiaal dat van een digitaal boek met af en toe een filmpje of animatie ertussendoor. Nu is het de tijd om je slag te slaan als ontwikkelaar als het gaat om innovatie op digitalisatie...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie

Interessant onderwerp. Ik denk dat online leren wel toekomst heeft, maar ik vind het aanbod op het moment nog zeer onoverzichtelijk, moeilijk te zien wat inhoud is. Onlangs een proefles van de LOI gedownload over 'schrijven voor het web'. De proefles ging o.a. over 'Wat is het internet'. Nodigde niet uit tot aanschaf... ::)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.