Sinds kort heb ik dit pand verhuurd aan mijn vrouw die een adviesburo is begonnen. Mijn boekhouder heeft dit in mijn aangifte in Box 1 verwerkt (TBS Regeling).
Mijn vrouw heeft haar eigen boekhouder (jawel, functiescheiding ;)). Nu stelt deze accountant dat er voor mijn vrouw sprake is van verplicht ondernemersvermogen en dat dit pand daarom al bij haar in de aangifte moet komen (inclusief de hypotheek die er op rust).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
assurantiekantoor
assurantiekantoor
Hallo,
Ik beschik prive over een beleggingspand.
Sinds kort heb ik dit pand verhuurd aan mijn vrouw die een adviesburo is begonnen. Mijn boekhouder heeft dit in mijn aangifte in Box 1 verwerkt (TBS Regeling).
Mijn vrouw heeft haar eigen boekhouder (jawel, functiescheiding ;)). Nu stelt deze accountant dat er voor mijn vrouw sprake is van verplicht ondernemersvermogen en dat dit pand daarom al bij haar in de aangifte moet komen (inclusief de hypotheek die er op rust).
Weet iemand hoe dit zit?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23500-pand-box-1-verhuurd-aan-familielid/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag