Zit vast in m'n eigen brainstormsessie ;D Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen hoe ik dit strategisch moet aanpakken...
Ik heb exclusiviteit verkregen voor een bepaald product. Een bepaalde reinigingsmiddelen lijn voor auto, boot en caravan met unieke eigenschappen. Nee geen wondermiddeltje maar het is goedkoper dan de concurrerende producten, werkt sneller en milieu vriendelijker.
Allemaal leuk en aardig, maar nu moet ik het nog in de markt zetten. Ik wil graag dat speciaalzaken (detaillisten) de productlijn opnemen in hun assortiment. In eerste instantie wil ik een display (schap) met producten leveren en voor max een jaar in consignatie neerzetten. Daarna moet de detaillist beslissen of hij het product zelf op voorraad neemt of niet. Zo loopt hij weinig risico. Omdat de fabrikant de consignatie voorraad mee financiert is de cash die er van mij kant in moet ook te doen.
So far so good.... maar ik wil de producten eigenlijk ook zelf rechtstreeks aan de consument verkopen via een webshop. Is dit iets dat geaccepteerd wordt door de detaillist of zal die dan afhaken? Ik zat zelf te denken om bruto adviesprijzen te hanteren. De detaillist mag hieronder gaan zitten, maar in de webshop houd ik deze dan wel aan. Alleen zit ik dan met het probleem dat detaillisten de producten zelf goedkoper aanbieden in hun eigen webshops. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er verder nog mogelijkheden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeracom
Jeracom
Hallo HL'ers,
Zit vast in m'n eigen brainstormsessie ;D Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen hoe ik dit strategisch moet aanpakken...
Ik heb exclusiviteit verkregen voor een bepaald product. Een bepaalde reinigingsmiddelen lijn voor auto, boot en caravan met unieke eigenschappen. Nee geen wondermiddeltje maar het is goedkoper dan de concurrerende producten, werkt sneller en milieu vriendelijker.
Allemaal leuk en aardig, maar nu moet ik het nog in de markt zetten. Ik wil graag dat speciaalzaken (detaillisten) de productlijn opnemen in hun assortiment. In eerste instantie wil ik een display (schap) met producten leveren en voor max een jaar in consignatie neerzetten. Daarna moet de detaillist beslissen of hij het product zelf op voorraad neemt of niet. Zo loopt hij weinig risico. Omdat de fabrikant de consignatie voorraad mee financiert is de cash die er van mij kant in moet ook te doen.
So far so good.... maar ik wil de producten eigenlijk ook zelf rechtstreeks aan de consument verkopen via een webshop. Is dit iets dat geaccepteerd wordt door de detaillist of zal die dan afhaken? Ik zat zelf te denken om bruto adviesprijzen te hanteren. De detaillist mag hieronder gaan zitten, maar in de webshop houd ik deze dan wel aan. Alleen zit ik dan met het probleem dat detaillisten de producten zelf goedkoper aanbieden in hun eigen webshops. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er verder nog mogelijkheden?
Alvast bedankt voor het meedenken....
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag