• 0

welke producten importeren als onervaren importeur?

Hallo allemaal,

 

Wat een mooi informatief actief forum is dit!

 

Ik ben een tijdje aan het brainstormen om producten vanuit Azie te importeren. Ik heb geen ervaring met import. Nu vroeg ik me af welke producten ''makkelijk'' (makkelijk is natuurlijk erg zwartwit, maar aan welke goederen zou je kunnen denken, als onervaren importeur) en welke producten nogal wat risico met zich mee brengen.

 

andere gedachten:

 

- China (goedkoop en ''minder kwaliteit) VS Taiwan (duurder maar hogere kwaliteit)

- Tijdsbesteding import, op in eerste instantie kleine schaal (vb afzet webshop) (dit is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar ik ben benieuwd of er veel andere zijn die dit naast hun werk doen)

- Agentschap VS Import

 

Ik ben echt een dummie op dit gebied, dus excuus als het verhaal onlogisch is.

 

Alvast bedankt!

Henk

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie Toon,

 

Daar heb je gelijk in. Ik begrijp dat het logischer is om in te spelen op de marktvraag en doelgroep. Ik dacht zelf aan ouderen, gezien de toenemende vergrijzing. Zo zijn scootmobielen e.d. wel eens door mijn hoofd gegaan. Ik zit echt in begin fase en was erg nieuwsgierig naar jullie ervaring. Wellicht geeft dat inspiratie om verder te denken.

 

grt,

Henk

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me zeer onverstandig om eerst te bedenken dat je wilt importeren en vervolgens pas bedenkt welk product?!

 

Bedenk eerst eens waar jij verstand van hebt. In die hoek zou ik gaan zoeken naar een product.

Misschien werk je veel met ouderen? Dan kan ik me voorstellen dat je een goed beeld hebt van wat er bij deze mensen leeft?

 

Importeren is niet iets wat je eventjes doet. Handel drijven met het buitenland is soms erg lastig (cultuurverschillen) en je moet heel goed weten wat je wilt. Voor ieder product gelden andere regels. Ikzelf laat vrijwel alle expertise bij het importeren door andere bedrijven doen. Ik doe het nog kleinschalig, hooguit een paar kuub per zendig. Maar zelfs dat valt soms tegen, heb al aardig wat probleempjes gehad bij de douane ivm verkeerde documenten. Vooral die eerste paar keer was een drama, want ik wist werkelijk niets over importeren. Achteraf niet slim(lees dom), vandaar dat ik jou nu kan waarschuwen. Zorg dat je iets leert, dat voorkomt een hoop problemen!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je dit toch allemaal zelf zult moeten bedenken. Uiteraard zullen hier op HL genoeg leden zijn die jou kunnen en willen helpen in het geval jij concrete vragen hebt, maar deze topic komt op mij over als: "ik wil voor mijzelf beginnen maar weet niet precies wat". Je zult eerst jezelf een aantal belangrijke vragen moeten stellen en zelf uitgebreid onderzoek doen naar markt, concurrentie, importmogelijkheden etc. Dat lijkt mij de essentie van het ondernemerschap. Het klinkt misschien een beetje flauw, maar je zult hier eerst zelf nog veel meer moeten ondernemen.

 

Succes ermee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo hvroekel

 

Je pakt het inderdaad niet slim aan.

De meeste mensen hebben vaak een product in gedachten die ze willen inkopen/verkopen en daarna denken ze eraan of het verstandig is om die product te importeren.

 

maar bij jou is het andersom je wilt importeren en daarna zit je met de vraag '' wat wil ik importeren ''

 

Ik ben op dit moment ook bezig met een aantal factoren qua importeren [mod-edit: persoonlijke info kun je beter via pm sturen]

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.