Graag zou ik jullie hulp krijgen voor de volgende situatie:
Eerder dit jaar heb ik met een dienstverlener een fixed price overeenkomst afgesloten ten bedrage van EUR 4500.
De dienstverlener is echter aantoonbaar tekort geschoten in kwaliteit en tijdige levering. Toen ik hierover mijn beklag wilde doen bleek zelfs dat niet mogelijk, want e-mails werden niet beantwoord en terugbellen deden ze ook niet.
Na lange tijd heb ik uiteindelijk toch de verantwoordelijke aan de telefoon gekregen en ik heb hem in ernstige gebreke gesteld. Ik heb toen excuses ontvangen en we hebben toen afgesproken dat ze mij binnen 24 uur hun voorstel zouden mailen waarin ze beschrijven hoe en wanneer ze de situatie zo snel mogelijk in orde gaan maken. Je raadt het al: Ook die afspraak werd niet nagekomen en na 2 dagen had ik nog niets ontvangen.
Inmiddels had ik een deskundige laten kijken naar een deel van hun werk wat wel gedaan was, en dat bleek kortgezegd prutswerk te zijn. Voor mij was nu de maat vol en dus heb ik ze een definitieve in gebreke stelling gestuurd.
Dit eerst per e-mail en enkele dagen later per aangetekende brief, waarin ik de opdracht wegens wanprestatie intrek. In deze brief heb ik mij coulant opgesteld door bereid zijn te schikken op een bedrag van 150 euro voor dat deel van het werk wat wel is gedaan. In die brief geef ik ook duidelijk aan welke afgesproken werkzaamheden door hun nog niet gedaan zijn.
De enige reaktie van de dienstverlener is dat hij het er niet mee eens is. Een uur later ontvang ik een factuur voor het hele bedrag van EUR 4500 ! Terwijl nog geen 10% van het hele werk is gedaan, waarin dus ook prutswerk is geconstateerd. Ik heb laten weten dat ik deze factuur niet ga betalen.
Daarna heb ik geen herinneringen meer ontvangen, maar krijg nu ineens wel een niet aangetekende brief van een incassobureau voor het hele bedrag + EUR 700 extra kosten.
Het kan toch niet zo zijn dat een betwiste vordering zomaar bij een incassobureau wordt neergelegd?
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Ik neem aan dat een incassobureau niet voor rede vatbaar is. Zij gaan gewoon voor het bedrag dat hun opdrachtgever wil hebben. Moet ik maar afwachten op een rechtszaak? Wat voor truuks gaat het incassobureau nog uithalen? Conservatoir beslag misschien? Wat is wijsheid? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jenson
Jenson
Graag zou ik jullie hulp krijgen voor de volgende situatie:
Eerder dit jaar heb ik met een dienstverlener een fixed price overeenkomst afgesloten ten bedrage van EUR 4500.
De dienstverlener is echter aantoonbaar tekort geschoten in kwaliteit en tijdige levering. Toen ik hierover mijn beklag wilde doen bleek zelfs dat niet mogelijk, want e-mails werden niet beantwoord en terugbellen deden ze ook niet.
Na lange tijd heb ik uiteindelijk toch de verantwoordelijke aan de telefoon gekregen en ik heb hem in ernstige gebreke gesteld. Ik heb toen excuses ontvangen en we hebben toen afgesproken dat ze mij binnen 24 uur hun voorstel zouden mailen waarin ze beschrijven hoe en wanneer ze de situatie zo snel mogelijk in orde gaan maken. Je raadt het al: Ook die afspraak werd niet nagekomen en na 2 dagen had ik nog niets ontvangen.
Inmiddels had ik een deskundige laten kijken naar een deel van hun werk wat wel gedaan was, en dat bleek kortgezegd prutswerk te zijn. Voor mij was nu de maat vol en dus heb ik ze een definitieve in gebreke stelling gestuurd.
Dit eerst per e-mail en enkele dagen later per aangetekende brief, waarin ik de opdracht wegens wanprestatie intrek. In deze brief heb ik mij coulant opgesteld door bereid zijn te schikken op een bedrag van 150 euro voor dat deel van het werk wat wel is gedaan. In die brief geef ik ook duidelijk aan welke afgesproken werkzaamheden door hun nog niet gedaan zijn.
De enige reaktie van de dienstverlener is dat hij het er niet mee eens is. Een uur later ontvang ik een factuur voor het hele bedrag van EUR 4500 ! Terwijl nog geen 10% van het hele werk is gedaan, waarin dus ook prutswerk is geconstateerd. Ik heb laten weten dat ik deze factuur niet ga betalen.
Daarna heb ik geen herinneringen meer ontvangen, maar krijg nu ineens wel een niet aangetekende brief van een incassobureau voor het hele bedrag + EUR 700 extra kosten.
Het kan toch niet zo zijn dat een betwiste vordering zomaar bij een incassobureau wordt neergelegd?
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Ik neem aan dat een incassobureau niet voor rede vatbaar is. Zij gaan gewoon voor het bedrag dat hun opdrachtgever wil hebben. Moet ik maar afwachten op een rechtszaak? Wat voor truuks gaat het incassobureau nog uithalen? Conservatoir beslag misschien? Wat is wijsheid? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23518-vordering-betwist-maar-leverancier-schakelt-incassobureau-in/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag