• 0

Logo concurrent gebruiken op site

Beste,

 

Ik zit met een vraag, ik wil graag de concurrentie aangaan met een 3 tal bedrijven. Nu wil ik, om de vaart erin te houden, x aantal korting geven aan klanten welke bij deze 3 bedrijven weg gaan en bij mij klant worden. Op de website wil ik dit goed in beeld hebben, dus het liefst met de logo's van deze bedrijven erbij + hoeveel % korting men krijgt (kan verschillen per bedrijf, hier ligt het er maar net aan hoe groot de concurrentie is).

 

Nou kan ik me voorstellen dat dit niet mag, maar ik dacht ik vraag het voor de zekerheid even na. We kunnen anders ook heel duidelijk in een mooie lettertype de bedrijfsnamen zichtbaar maken.

 

Ik zie namelijk op vergelijkingssites soms wel de logo's staan.

 

Mijn vraag: mag dat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat het gebruik van het logo betreft is het voor mij toch niet helemaal duidelijk. Hier http://www.akd.nl/nieuws/publicaties/Vergelijken_mag_Appels_Peren.pdf (pagina 3) staat bijvoorbeeld dat het gebruik van het logo van je concurrent mogelijk zou kunnen leiden tot verwarring. Het is dan aan de rechter om te oordelen of dit al dan niet zo is.

Je kunt zeer zeker tegenacties verwachten, waar je dan ook de nodige energie in zal moeten steken. Je hebt uiteraard recht op een eigen strategie, maar mij lijkt het erg vermoeiend om op deze manier met je concurrentie om te gaan...

Toch succes!

Link naar reactie
  • 0

 

De Europese regulering is een paar jaar geleden aangepast, omdat vergelijkende reclame de mededinging bevordert. Je mag dus de naam van je concurrent noemen en een harde vergelijking maken op relevante punten (niet misleidend), en zelfs de logo's in beeld brengen. Je mag uiteraard niet suggereren dat je die concurrent bent.

 

Tegelijk is er een soort gentleman's agreement of eigenlijk cultuur waarin dat not done is. Toch zou ik zeggen: gewoon doen! Hard concurreren, maar liefst wel met een knipoog naar de klant. Die houdt immers niet van al te veel agressiviteit. Dus verpak je adrenaline in chocola.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Maverick,

 

Dit is een gedeelte van mijn idee en heeft niet echt te maken met het onderscheiden (nouja erg klein gedeelte wellicht). Wanneer je klein bent moet je soms een grote mond hebben om je er zelf tussen te wurmen, althans dat ga ik proberen.

 

Bedankt voor je input!

 

Even een kritische noot:

 

Is dit de beste manier die je kunt verzinnen om je zelf te onderscheiden. Het vertoont namelijk weinig creativiteit. Dit eindigt altijd in modder gooien.

Link naar reactie
  • 0

Hallo TwaBla,

 

Ik snap inderdaad dat ik niet mag suggereren dat ik de concurrent ben, maar dat is ook absoluut niet wat ik wil. Ik wil deze concurrenten wakker schudden maar wel op een legale en enigszins nette manier. Ik ben niet vies van een beetje concurrentie en natuurlijk snap ik dat het andersom ook kan gebeuren, maar dat is toch ook wel leuk cq een uitdaging!

 

Wat je aangeeft over een "gentleman's agreement", daar kan ik me wel in vinden, maar toch lijkt het me erg leuk om deze concurrenten eens wakker te schudden, wat ik omschrijf vind ik niet te ver gaan. Bedankt voor je tip dat ik niet te hard ga concurreren ivm klanten, zal absoluut denken aan de knipoog!

 

Bedankt!

 

 

 

De Europese regulering is een paar jaar geleden aangepast, omdat vergelijkende reclame de mededinging bevordert. Je mag dus de naam van je concurrent noemen en een harde vergelijking maken op relevante punten (niet misleidend), en zelfs de logo's in beeld brengen. Je mag uiteraard niet suggereren dat je die concurrent bent.

 

Tegelijk is er een soort gentleman's agreement of eigenlijk cultuur waarin dat not done is. Toch zou ik zeggen: gewoon doen! Hard concurreren, maar liefst wel met een knipoog naar de klant. Die houdt immers niet van al te veel agressiviteit. Dus verpak je adrenaline in chocola.

Link naar reactie
  • 0

Er mag heel veel maar er worden ook heel veel rechtszaken uitgevochten omdat de regels niet duidelijk zijn en er dus jurisprudentie nodig is om tot grenzen te komen.

 

Logo's van de concurrent op je site mogen inderdaad maar je mag niet de indruk wekken dat de concurrent mee heeft gewerkt aan de vergelijking. Dat zal in mijn ogen redelijk snel het geval zijn omdat consumenten gewend zijn aan het exclusieve gebruik van een logo door de merkhouder.

 

Of je het risico wil lopen is aan jou. Hoort bij het ondernemen. Persoonlijk zou ik de grenzen niet opzoeken.

 

Link naar reactie
  • 0

He Hans,

 

Wat ik wil is per concurrent aangeven hoeveel % korting ik wil geven. Hoe groter een concurrent des te meer korting, zeg maar.

 

Is het ook niet dat we niet te bang moeten zijn hiervoor? Ze moeten je, lijkt me, eerst op de hoogte brengen dat ze er niet mee eens zijn, dan zien we wel verder, toch? Als ik de regels volg op Zibb bijv.

 

 

 

Er mag heel veel maar er worden ook heel veel rechtszaken uitgevochten omdat de regels niet duidelijk zijn en er dus jurisprudentie nodig is om tot grenzen te komen.

 

Logo's van de concurrent op je site mogen inderdaad maar je mag niet de indruk wekken dat de concurrent mee heeft gewerkt aan de vergelijking. Dat zal in mijn ogen redelijk snel het geval zijn omdat consumenten gewend zijn aan het exclusieve gebruik van een logo door de merkhouder.

 

Of je het risico wil lopen is aan jou. Hoort bij het ondernemen. Persoonlijk zou ik de grenzen niet opzoeken.

 

Link naar reactie
  • 0

Even een kritische noot:

 

Is dit de beste manier die je kunt verzinnen om je zelf te onderscheiden. Het vertoont namelijk weinig creativiteit. Dit eindigt altijd in modder gooien.

 

Hoezo is dit niet creatief dan?

Dit is toch gewoon keihard de strijdt aangaan waarin je neerzet dat je goedkoper bent dan de concurrent.

Ik vind het juist klasse dat je dat durft, ik kom zelf uit een klein wereldje en weet niet of ik dat aan zou durven.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het maar maar met het gebruik van de logo's van je concurrenten. Dat gaat niet goed. Binnen de kortste keren heb je een advocaat achter je broek. En terecht.

 

Vergelijken is één, maar een logo gebruiken is wat anders. Daarop rust ook beeldrecht. Om die reden mag je ook nooit afbeeldingen gebruiken van een ander. Soms wordt dat allemaal toegestaan natuurlijk, als het voor de eigenaar promotie betekent. Maar als jij zo duidelijk bent over je concurrentiepositie, dan zou ik me beperken tot objectieve gegevens en me niet wagen aan het gebruik van merknamen en beeldmerken.

 

En je voorbeeld van vergelijk.nl (e.a.) is aardig: dat is geen vergelijkingssite natuurlijk, bedrijven betalen ervoor om erop te mogen staan... :'(

Bij gratie van de naïeve consument.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo trolink,

 

Als je je onderscheidt op prijs, dan krijg je prijskopers als klant. Een klant van concurrent X die bij jou 5% korting kan krijgen, maar tegelijkertijd op jouw website ziet dat klanten van concurrent Y 15% krijgen, zal ofwel tegen jou roepen dat hij klant is van Y (en hoe ga je dat controleren?) of gewoon ook die 15% korting vragen (omdat hij weet dat dat kan).

 

En hoe lang geldt die korting? Stel je geeft 5% korting aan klanten van concurrent X, en die zakt vervolgens 5% in prijs, ga jij daar dan weer 5% onder zitten? Als je concurrenten groter zijn dan jij, houden zij dat wellicht langer vol.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hai, grappig hoe veel gereageerd wordt: 'waarom zou je dit doen'. Ik zou willen dat t vaker gebeurde. Niet van dat vage, maar gewoon duidelijk: dat heet competitie.

 

Ik ben betrokken geweest bij Routemobiel en heb zelf een standje gekregen van de Reclame Code Commissie voor vergelijkende reclame (RM natuurlijk helemaal vd rechter). Het boek van Bas le Poole is een goede: hij is als advocaat veel betrokken geweest bij vergelijkende reclame zaken.

 

Dus: gewoon doen. Maar inderdaad : wie kaatst moet de bal verwachten. Daar heb je al over nagedacht.

 

Logo's zou ik idd niet gebruiken, maar de namen kan je gewon gebruiken. Zag net een reclame van De Ned Energie Mij, waarin ze een vergelijkend staatje hadden met concurrenten. Allen zonder logo's, maar we'll de namen.

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

Hallo John,

 

Ik kan zien aan de hand van een register waar een potentiele klant nu klant bij is, dat is geen probleem.

 

Ik weet dat ik veel prijskopers als klant krijg en dat hun voor een dubbeltje goedkoper ergens anders heen gaan. Dat moeten ze ook vooral doen, dat hoort erbij en daar heb ik voor gekozen.

 

Ik heb gisteren ook een gesprek gehad over het korting gedeelte. Men nam het woord discriminatie in de mond en dat heeft me wel aan het denken gezet. Bedrijf x zoveel % en mensen bij bedrijf y weer minder of juist meer % korting. Dus ik ben er nog niet uit hoe ik dat moet doen, enig ideen? Het eerlijkst voor iedereen zal zijn dat ik 1 vast bedrag afspreek wanneer mensen overstappen naar mij (dus niet de nieuwe klanten, maar alleen mensen welke overstappen).

 

Dan als nog je vraag hoe ik het ga doen wanneer een concurrent ook kortingen gaat geven en wellicht meer % dan wat ik doe. Ik moet het opnemen met grote partijen met flink wat centen, als hun willen kunnen ze veel goedkoper worden vergeleken met mij, dus daar moet ik weer wat op verzinnen. Geen idee voor nu.

 

Ik heb geen zin om jaren te wachten tot dat deze 3 concurrenten pas door hebben dat ik besta. Ook daarom wil ik juist zo handelen.

 

Wat denken jullie, zal het voor een klant onprettig zijn wanneer ze zien dat wanneer ze nu klant zijn bij Concurrent X 20% korting krijg maar wanneer ze klanten zijn bij Concurrent Y dat ze dan 10% krijgen? Of zal men tevreden zijn met wat ze krijgen...

 

Groeten,

Thomas

 

Hallo trolink,

 

Als je je onderscheidt op prijs, dan krijg je prijskopers als klant. Een klant van concurrent X die bij jou 5% korting kan krijgen, maar tegelijkertijd op jouw website ziet dat klanten van concurrent Y 15% krijgen, zal ofwel tegen jou roepen dat hij klant is van Y (en hoe ga je dat controleren?) of gewoon ook die 15% korting vragen (omdat hij weet dat dat kan).

 

En hoe lang geldt die korting? Stel je geeft 5% korting aan klanten van concurrent X, en die zakt vervolgens 5% in prijs, ga jij daar dan weer 5% onder zitten? Als je concurrenten groter zijn dan jij, houden zij dat wellicht langer vol.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste Trolink,

 

Heb je er al aan gedacht om op een andere manier dan op prijs te gaan concurreren? Persoonlijk zou ik zelf nooit een duurzame onderneming beginnen met puur prijs als aanvalswapen. Het vervelende van concurreren op prijs is namelijk dat er maar 1 de laagste kan zijn. Voor je het weet concurreer je met ze allen om net dat stukje marktaandeel dat nog veroverd moet worden. Komt bij dat de concurrentie groter is en daarbij dus ook grotere volumes kunnen aanbieden hoogstwaarschijnlijk tegen een lagere prijs dan jij nu zal kunnen. Daarbij, hoe weet je dat een lagere prijs de klant gelijk wegtrekt van de concurrent?

 

Wat dit betreft ben ik het eens met de eerste reactie, zoek naar meer creatieve oplossingen om de markt te betreden. Zoek bijvoorbeeld partners, combineer bijvoorbeeld deze product/dienstverlening met een geheel andere, misschien is dat wel als 1 te verkopen...

 

Dit is mijn visie, niets is slecht maar mijn keuze zou het nooit zijn.

 

Groet!

Link naar reactie
  • 0

Beste Arjuna,

 

Jawel, dat heb ik. Er zit nog meer in dan alleen x aantal % korting. Jullie hebben het allen goed dat ik ook op prijs ga concurreren. Maar daar niet alleen op, zo heb ik nog een aantal unieke punten. Het liefste had ik hier wat meer informatie neer gezet maar zolang mijn nieuwe website nog niet klaar is houd ik me wijselijk stil ;)

 

De 3 concurrenten welke ik heb zijn groot. Er zijn trouwens veel meer concurrenten maar ik wil me richten op hun. Dit omdat dit de grootste concurrenten zijn en daar ook de meeste ontevreden klanten zitten. Deze klanten betalen nu al weinig en dat wil ik zo houden. Ik wil laten zien dat je ook met weinig geld het goed voor elkaar kunt hebben. Toen ik nog geen ondernemer was werkte ik voor zo'n bedrijf, knettergek kun je ervan worden wanneer je steeds klachten krijgt.

 

Er zijn al zoveel bedrijven zoals mij, maar nog geen enkele met het zelfde idee en voorwaarden zoals ik dat ga opzetten. Omdat er al zoveel keuze is voor de klant moet je je wel richten op een bepaalde doelgroep, en in mijn geval is deze vrij groot.

 

Mijn insteek: open, simpel en extreem duidelijk.

Reden: Wanneer je dat niet doet kost het je extra zorgen en tijd, mijn mening uiteraard :).

 

Bedankt voor je antwoord!

 

Groeten,

Thomas

 

Beste Trolink,

 

Heb je er al aan gedacht om op een andere manier dan op prijs te gaan concurreren? Persoonlijk zou ik zelf nooit een duurzame onderneming beginnen met puur prijs als aanvalswapen. Het vervelende van concurreren op prijs is namelijk dat er maar 1 de laagste kan zijn. Voor je het weet concurreer je met ze allen om net dat stukje marktaandeel dat nog veroverd moet worden. Komt bij dat de concurrentie groter is en daarbij dus ook grotere volumes kunnen aanbieden hoogstwaarschijnlijk tegen een lagere prijs dan jij nu zal kunnen. Daarbij, hoe weet je dat een lagere prijs de klant gelijk wegtrekt van de concurrent?

 

Wat dit betreft ben ik het eens met de eerste reactie, zoek naar meer creatieve oplossingen om de markt te betreden. Zoek bijvoorbeeld partners, combineer bijvoorbeeld deze product/dienstverlening met een geheel andere, misschien is dat wel als 1 te verkopen...

 

Dit is mijn visie, niets is slecht maar mijn keuze zou het nooit zijn.

 

Groet!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ewout,

 

Ik moet even zeggen dat ik wel met een glimlach rondliep toen ik je bericht las op mijn mobiele!

Inderdaad, ik wil duidelijk en simpel zijn. Dit krijg je, dit kost het je, klaar.

 

Ik las gisteren een stukje over Routemobiel en ANWB, geniale actie!

 

Logo's ga ik niet meer gebruiken, ik wil harde concurrentie maar om daar nou zoveel meer risico's voor te lopen dat gaat me (nu nog) iets te ver. Mocht ik nou al genoeg middelen hebben dan was het een ander verhaal.

 

Leuke materie dit, ga me nog eens wat verder in verdiepen.

 

Groeten,

Thomas

 

Hai, grappig hoe veel gereageerd wordt: 'waarom zou je dit doen'. Ik zou willen dat t vaker gebeurde. Niet van dat vage, maar gewoon duidelijk: dat heet competitie.

 

Ik ben betrokken geweest bij Routemobiel en heb zelf een standje gekregen van de Reclame Code Commissie voor vergelijkende reclame (RM natuurlijk helemaal vd rechter). Het boek van Bas le Poole is een goede: hij is als advocaat veel betrokken geweest bij vergelijkende reclame zaken.

 

Dus: gewoon doen. Maar inderdaad : wie kaatst moet de bal verwachten. Daar heb je al over nagedacht.

 

Logo's zou ik idd niet gebruiken, maar de namen kan je gewon gebruiken. Zag net een reclame van De Ned Energie Mij, waarin ze een vergelijkend staatje hadden met concurrenten. Allen zonder logo's, maar we'll de namen.

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Trolink,

 

Duidelijk, ik zou zeggen zo lang je het zelf nog maar kan overzien. Je zegt dat je je op een aantal punten onderscheid en dat je doelgroep groot is.

 

De grote vraag bij strategie die vaak gemist wordt is de vraag wat ga je niet doen binnen je branche en voor welke klanten ben je er dus niet.

 

Daarnaast is het belangrijk een focus te hebben, ga voor jezelf na, je hoeft het niet te posten natuurlijk, 1 ding waar jouw bedrijf echt goed in is t.o.v. van je concullega's.

 

Met dit soort dingen ben ik altijd bang dat het belang van de klant een beetje uit het oog verloren wordt omdat we alleen nog maar naar de concurrentie kijken...

 

Groet Arjuna

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het maar maar met het gebruik van de logo's van je concurrenten. Dat gaat niet goed. Binnen de kortste keren heb je een advocaat achter je broek. En terecht.

 

Is gewoon aantoonbaar onjuist, tot aan het Europese Hof toe (O2/H3G Arrest). Zie wat Ebba Hoogenraad schrijft:

 

Merkhouders zijn beperkt in hun mogelijkheid om hun merkrecht in de strijd te gooien bij een vergelijkende reclame.

Een opvallend gebruik van het beeldmerk van de vergeleken concurrent (bijv het KPN-logo), of een variant op een slogan (C1000 geen fratsen) kan niet langer via het merkenrecht worden verboden door de merkhouder. Het Hof van Justitie heeft op 12 juni jl. in de telecomzaak O2/H3G beslist dat er maar één reden is waarbij de merkhouder zijn merkrechten in de strijd kan gooien tegen een vergelijkende reclame die hem niet bevalt: indien sprake is van verwarring tussen de merkhouder en de concurrent die zijn producten of diensten vergelijkt. En dat zal zelden voorkomen; de adverteerder wil immers juist géén verwarring veroorzaken maar de consument wijzen op de voordelen van het eigen product. Het gebruik van variaties op de merken van de concurrent in vergelijkende reclame is hierdoor makkelijker geworden.

Natuurlijk blijft de eis bestaan dat een vergelijking niet misleidend mag zijn en op soortgelijke producten/diensten betrekking moet hebben. Wie die regels overtreedt kan problemen verwachten wegens schending van de Wet Misleidende Reclame. Ook mag de vergelijking niet kleinerend zijn.

Maar ‘spelen’ met het vergeleken merk ligt nu binnen handbereik, zonder dat merkinbreuk om de hoek komt kijken, zolang geen verwarring wordt veroorzaakt. En de financiële risico’s die gelden bij merkinbreuk (volledige proceskostenveroordeling, inclusief de advocaatkosten van de merkhouder) zijn daarmee dan ook van de baan. Zonder twijfel zal deze uitspraak effect hebben op adverterend Nederland.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Met verbazing heb ik de afkeurende reacties gelezen op deze vorm van concurreren. In mijn ogen is keiharde concurrentie voeren een vereiste als ondernemer. Je moet bereid zijn om de strijd aan te gaan. En of je die strijd voert met bv. prijs, kwaliteit of service, dat staat natuurlijk vrij.

 

Stel je voor dat je als nieuw klein bedrijf in een verzadigde markt terecht komt en je hebt dé manier gevonden om kwaliteit producten voor een lage prijs aan te bieden. Dan ga je toch niet, puur uit principe, op de achtergrond wachten tot je gevonden wordt?

 

De consument wijzen op het feit dat ze te veel betalen, met het gebruik van bonussen en logo's is m.i. een mooie manier voor een vliegende start. Kijk naar de constante strijd tussen internet/gsm providers in Nederland!

 

Trolink, ik wens je heel veel succes en hoop dat je ons inlicht over het verloop van je actie. Lopen de klanten over naar jou, gebeurt er niks of komt toch die advocaat aan je broek?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Lskander,

 

Mijn nieuwe website is bijna klaar, ik heb geen logo's erin laten verwerken maar wel _duidelijk_ de namen van mijn 3 grootste concurrenten met daarachter weer per concurrent een korting percentage.

 

Wanneer ik alles online heb zal ik hier een link plaatsen. Eens kijken hoe dit gaat verlopen! ;D

 

Bedankt voor je bericht.

Met verbazing heb ik de afkeurende reacties gelezen op deze vorm van concurreren. In mijn ogen is keiharde concurrentie voeren een vereiste als ondernemer. Je moet bereid zijn om de strijd aan te gaan. En of je die strijd voert met bv. prijs, kwaliteit of service, dat staat natuurlijk vrij.

 

Stel je voor dat je als nieuw klein bedrijf in een verzadigde markt terecht komt en je hebt dé manier gevonden om kwaliteit producten voor een lage prijs aan te bieden. Dan ga je toch niet, puur uit principe, op de achtergrond wachten tot je gevonden wordt?

 

De consument wijzen op het feit dat ze te veel betalen, met het gebruik van bonussen en logo's is m.i. een mooie manier voor een vliegende start. Kijk naar de constante strijd tussen internet/gsm providers in Nederland!

 

Trolink, ik wens je heel veel succes en hoop dat je ons inlicht over het verloop van je actie. Lopen de klanten over naar jou, gebeurt er niks of komt toch die advocaat aan je broek?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gooi der nog een vraag in als jullie het niet erg vinden.

 

Mijn oude buren (o.a. Google SEO'ers) gaan me mee helpen om de site te optimaliseren, om zo dus op de 1e pagina te komen. Nou wil ik de volgende pagina's maken over mijn concurrenten:

 

Waarom kiezen voor _MIJNNAAM_ ipv _CONCURRENT_

 

De bedoeling is dat we dit goed gaan optimaliseren en wanneer men 1 van mijn concurrenten in Google intypt dat deze pagina op de 1e pagina van Google staat. Ik zeg niet dat dit echt gaat lukken maar dit is onze ambitie voor dit gedeelte.

 

Eigenlijk zelfde vraag als met de logo's, zal dit legaal zijn?

 

Ik denk van wel, en jullie?

Link naar reactie
  • 0

 

Er is door (juridische) experts al veel geschreven over vergelijkende reclame en de voorwaarden die uit de wet en rechtsspraak voortgekomen zijn. Gebruik die als richtsnoer, en niet wat willekeurige bezoekers van een willekeurig forum allemaal roepen. En als je een blafbrief van een boze concurrent krijgt, zorg dat je verdediging al een beetje georganiseerd is. Scheelt een boel gedoe.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb gisteren ook een gesprek gehad over het korting gedeelte. Men nam het woord discriminatie in de mond en dat heeft me wel aan het denken gezet. Bedrijf x zoveel % en mensen bij bedrijf y weer minder of juist meer % korting. Dus ik ben er nog niet uit hoe ik dat moet doen, enig ideen? Het eerlijkst voor iedereen zal zijn dat ik 1 vast bedrag afspreek wanneer mensen overstappen naar mij (dus niet de nieuwe klanten, maar alleen mensen welke overstappen).

 

 

 

Tja, korting, wanneer significant, is altijd ok. 10 of 20% maakt niet uit. Maar als ik als consument zie dat je ook bereid bent 20% weg te geven dan zou ik dat als consument ook willen hebben. En nogmaals hoe controleer je wie waar vandaan komt.

 

Persoonlijk zou ik niet op deze manier willen werken, maar dat is meer omdat het niet bij mij past. Ik denk dat jouw strategie vooral nuttig is bij sterke concurrentie en sterk vergelijkbare producten.

 

Waarom wil je trouwens jezelf snel bekend maken bij je concurrenten? Wat wil je daarmee bereiken?

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.