• 0

Mijn ervaring: flyer geeft hoger rendement dan krantenadvertenties

Elk kwartaal start ons bedrijf weer met een promotie campagne. In het begin hebben we zowel in de krant maar ook met de flyer gepromoot. De krantadvertenties zijn zeer kostbaar en naar mijn idee is het rendement, vergeleken met flyers, lager. Is dit ook jullie ervaring!

 

Alfabeto is een bedrijf die vertaald en Spaanse les geeft, hoeveel % van je omzet ben je normaal gesproken kwijt aan promotie!!

Met vriendelijke groet,

 

Willy

:) ;)

 

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Alfabeto,

 

Je vraag is welk percentage van de omzet er normaal gesproken aan promotie wordt uitgegeven. Ik maak daaruit op dat er bij jullie in het bedrijf gebruik wordt gemaakt van een omzetgericht promotiebudget. Maar je hebt ook nog een aantal andere manieren om het budget voor je promotie vast te stellen.

 

 

Concurrentiegericht budget (afhankelijk van wat de concurrent voor campagne heeft of welk budget er bij de concurrent wordt gehanteerd)

 

Omzetgericht budget (afhankelijk van de omzet)

 

Sluitend promotiebudget (afhankelijk van hoeveel de onderneming te besteden heeft. Vaak een sluitpost)

 

Taakgericht budget (afhankelijk van de doelstellingen)

 

Voor lang niet ieder bedrijf of onderneming zal dus jou vraag te beantwoorden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Wat geeft een hoger rendement een flyer of een krantadvertentie!

 

Alfabeto is een bedrijf die vertaald

 

Wel met spellingchecker hoop ik :P

 

Ik heb je titel iets verduidelijkt, dan weten anderen ook beter waar dit topic over gaat. Maar wat is je vraag precies?

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik betwijfel ook het bereik van de krantenadvertenties tegenwoordig.

 

Naar mijn mening kun je beter het geld in folders dan in flyers stoppen. Je kunt er veel meer informatie in kwijt dan in flyers en zijn naar mijn mening wat sjieker en niet eens zoveel duurder.

 

Flyers bekijk je even van voor en achter. Folder moet je eerst nog openen. Als je dan een verrassende inhoud hebt zal het wat meer triggeren.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

De krantadvertenties zijn zeer kostbaar en naar mijn idee is het rendement, vergeleken met flyers, lager.

 

Is dat jouw idee of jouw ervaring. Met andere woorden: meet je respons?

 

Mijn ervaring (ik werk samen met diverse adverteerders) is dat beide methoden een lage respons opleveren, al kunnen zowel advertenties als flyers in specifieke gevallen wel een bijdrage leveren. Toch verkies ik doorgaans meer selectieve methoden, zoals bv handouts in een omgeving waar potentiële klanten toch al komen en actieve creatie van word of mouth oftewel mond-tot-mond reclame.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje afhankelijk van je dienstverlening - voor vertaalwerkzaamheden zou het prima kunnen werken - maar er is een alternatief voor zowel flyers als advertenties. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met het werken met een Ezine Nieuwsbrief. Op de goede manier gedaan (inhoud, frequentie, doelgroep, promotie, etc) levert dat je procentueel gezien een veel hogere respons dan bijv. flyers. Het gratis mini-eboek dat hieronder in mijn voetnoot staat, gaat daar over.

 

Veel succes!

 

Linda

Link naar reactie
  • 0

Mijn flyer is A5 formaat, voor een folder kan ik A4 formaat gebruiken en dit laten vouwen. Maar dan ben ik alleen al voor het drukwerk meer dan het dubbele kwijt . Voor het laten bezorgen betaal je ook een hoger tarief voor folders dan voor flyers.

 

Ik betwijfel ook het bereik van de krantenadvertenties tegenwoordig.

 

Naar mijn mening kun je beter het geld in folders dan in flyers stoppen. Je kunt er veel meer informatie in kwijt dan in flyers en zijn naar mijn mening wat sjieker en niet eens zoveel duurder.

 

Flyers bekijk je even van voor en achter. Folder moet je eerst nog openen. Als je dan een verrassende inhoud hebt zal het wat meer triggeren.

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn flyer is A5 formaat, voor een folder kan ik A4 formaat gebruiken en dit laten vouwen. Maar dan ben ik alleen al voor het drukwerk meer dan het dubbele kwijt . Voor het laten bezorgen betaal je ook een hoger tarief voor folders dan voor flyers.

 

Ik betwijfel ook het bereik van de krantenadvertenties tegenwoordig.

 

Naar mijn mening kun je beter het geld in folders dan in flyers stoppen. Je kunt er veel meer informatie in kwijt dan in flyers en zijn naar mijn mening wat sjieker en niet eens zoveel duurder.

 

Flyers bekijk je even van voor en achter. Folder moet je eerst nog openen. Als je dan een verrassende inhoud hebt zal het wat meer triggeren.

 

Qua drukwerk ben je niet meer dan het dubbele kwijt. Verschil is ongeveer 70% duurder maar je kunt er 200% meer informatie op kwijt. Geen idee wat de bezorgkosten zijn.

 

Maar het is slechts een suggestie en het gaat nu een beetje offtopic ;)

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk eens wie je doelgroep eigenlijk is. De krant wordt vaker door 50-plussers gelezen. Als je een voor hen aansprekende advertentie maakt willen ze misschien best graag Spaans leren.

 

Vertaalwerk zal juist eerder een dienst zijn die door bedrijven wordt afgenomen. Die bereik je niet zo goed met een huis aan huis verspreiding. Om hier klanten te bereiken is netwerken volgens mij de belangrijkste manier.

 

Op welke doelgroep richt je je met je flyer? Misschien kun je wel het handigst gaan flyeren bij discotheken met je cursus Spaans voor jongeren, adverteren in de krant voor volwassenen en ad-words gebruiken voor het vertalen.

 

 

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Met mijn doelgroep ben ik toch wel verrast. Ik had verwacht dat het merendeel van onze cursisten 50 plus zou zijn. Uiteindelijk is de gemiddelde leeftijd ver onder de vijftig.

Met de flyer promoot ik de Spaanse les en met Adwords de vertaling.

Bedenk eens wie je doelgroep eigenlijk is. De krant wordt vaker door 50-plussers gelezen. Als je een voor hen aansprekende advertentie maakt willen ze misschien best graag Spaans leren.

 

Vertaalwerk zal juist eerder een dienst zijn die door bedrijven wordt afgenomen. Die bereik je niet zo goed met een huis aan huis verspreiding. Om hier klanten te bereiken is netwerken volgens mij de belangrijkste manier.

 

Op welke doelgroep richt je je met je flyer? Misschien kun je wel het handigst gaan flyeren bij discotheken met je cursus Spaans voor jongeren, adverteren in de krant voor volwassenen en ad-words gebruiken voor het vertalen.

 

 

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is ook dat je uit een flyer meer rendement haalt dan via een krantenadvertentie. Echter is het tijdstip en dagkeuze wel afhankelijk ervan. Als je op maandag of dinsdag je flyers bezorgt, zie je minder rendement dan op een donderdag of vrijdag; dit omdat alle grote verspreiders aan het begin van de week de flyers/folders al verspreiden en jouw flyer/folder minder goed opvalt. Daarnaast zijn flyers qua kostprijs gewoon veel goedkoper dan een advertentie in de krant, die ook nog eens minder opvalt omdat er meer advertenties in de krant staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.