Eén van de hoofddoelen van online marketing is het genereren van traffic en daarmee bezoekers naar je site te leiden. De mate van zichtbaarheid van je site op het internet is de sleutelfactor voor het aantrekken van klanten, daarom geef ik hier 7 tips voor het vergroten ervan.
De onderstaande strategieën zijn gemakkelijk door iedere ondernemer zelf uit te voeren, het enige nadeel is dat het veel tijd en energie kost om een goed resultaat te behalen. Je hebt een hoge dosis geduld nodig en voor een aantal punten wat financiële middelen. Vanwege de tijd die het kost, is het uitbesteden van de online marketing een uitkomst.
Keyword onderzoek
Zoek uit welke woorden mensen gebruiken om de producten of diensten die je verkoopt te vinden. Wordt er meer gezocht naar "laptop" of "notebook", "onderbroek" of "slip", "consultant" of "adviseur"? Als je dit voor jouw onderneming weet, kun je deze woorden gebruiken om mee naar je site te linken. Potentiële bezoekers zien waarnaar ze op zoek zijn en het is nog goed voor je zoekmachine-rankings ook! Een online tool waarmee je dit bijvoorbeeld kunt doen is de Google Zoekwoord Suggestie Tool voor Adwords.
Link Building
Om beter zichtbaar te zijn op het Web, zul je goed moeten scoren in de zoekmachines. Dit bereik je door de drie elementen van zoekmachineoptimalisatie aan te pakken op je site: "content", "techniek" en "links". Het element "links" is zelf eenvoudig uit te voeren door overal op het internet aan link building te doen. Zoekmachine robots zoeken op het internet naar het aantal links dat je site heeft en gebruiken dat als één van de belangrijkste factoren om je pagina's mee te positioneren in de resultaten. Bouw je linkpopulariteit uit door links te ruilen, geweldige content te schrijven en je site naar site directories te sturen!
Site Directories
Er zijn er duizenden van: startpagina's, verzamelgidsen, beginthier's, startkabels, enz. Door je site toe te voegen op relevante site directories, win je niet alleen aan zichtbaarheid voor gebruikers van dit soort pagina's: er komt ook steeds weer een nieuwe (relevante) link bij voor de zoekmachines. Twee vliegen in één klap! Let er wel op dat veel directories geld vragen voor het plaatsen van "commerciële" links.
Blogposts Schrijven
Een interessante techniek om bezoekers naar je site te leiden, is het schrijven van blogposts. Je kunt hiervoor je eigen blog gebruiken, maar het is aan te bevelen je artikel te plaatsen op externe blogs voor verschillende doelgroepen. Je raakt zo bekend binnen je doelgroep en omdat de pagina en links zeer relevant zijn zullen er veel mensen doorklikken. Vergeet niet je blogpost creatief en pakkend op te zetten. Lezers zullen niet doorklikken naar je site als het artikel niet de aandacht trekt. Ook voor deze tip geldt weer dat de links zijn erg interessant zijn voor de zoekmachines.
Affiliate Marketing
Affiliate marketing werkt in de meeste gevallen door andere sites je producten te laten aanprijzen of verkopen. Denk aan blogposts, reviews, online magazines, enz. Omdat de site-eigenaren dezelfde doelgroep willen aanspreken, kun je er zeker van zijn dat er gericht bezoek door ze wordt aangeleverd. Het belangrijkste nadeel van deze tip is dat je geld kwijt bent aan commissie voor verkopen via een affiliate.
Newsletters en RSS-Feeds
Door nieuwsbrieven naar klanten te sturen bouw je niet alleen een professionele en vriendschappelijke relatie met ze op, het genereert ook gericht bezoek voor je website. Elke keer als je iets nieuws te melden hebt of een evenement promoot, leg je opnieuw contact met je vaste klanten. Natuurlijk plaats je dat nieuws ook op de site als RSS-feed, zodat bezoekers zich daarop kunnen abonneren in plaats van mail te ontvangen.
Forums
De meest betrokken internetgebruikers vind je op forums. Ze kijken niet alleen naar producten en diensten, ze discussieren er ook over. Door mee te doen aan discussies kun je jezelf als expert profileren en vaak zal dit door andere deelnemers in de reacties worden bevestigd. Dit geeft je een enorme boost binnen je online community. Je bent daarmee in staat relaties aan te gaan binnen de gebruikersgroep en ze te interesseren voor jouw aanbod. Plus: Vaak kun je in de handtekening weer zo'n o-zo belangrijke link plaatsen, wat weer ten goede komt aan de prestaties in de zoekmachines.
Conversie optimalisatie
Veel bezoekers krijgen is een vereiste voor succesvol online zakendoen. Maar met bezoekers alleen ben je er nog niet. De site moet optimaal converteren om de gemaakte kosten en uren voor de marketing terug te verdienen. Besteed daarom niet al je tijd aan het binnenhalen van traffic, maar richt je ook op het verbeteren van de site. Iedere bezoeker is namelijk een potentiële klant! ;)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
moovio.nl
moovio.nl
Eén van de hoofddoelen van online marketing is het genereren van traffic en daarmee bezoekers naar je site te leiden. De mate van zichtbaarheid van je site op het internet is de sleutelfactor voor het aantrekken van klanten, daarom geef ik hier 7 tips voor het vergroten ervan.
De onderstaande strategieën zijn gemakkelijk door iedere ondernemer zelf uit te voeren, het enige nadeel is dat het veel tijd en energie kost om een goed resultaat te behalen. Je hebt een hoge dosis geduld nodig en voor een aantal punten wat financiële middelen. Vanwege de tijd die het kost, is het uitbesteden van de online marketing een uitkomst.
Keyword onderzoek
Zoek uit welke woorden mensen gebruiken om de producten of diensten die je verkoopt te vinden. Wordt er meer gezocht naar "laptop" of "notebook", "onderbroek" of "slip", "consultant" of "adviseur"? Als je dit voor jouw onderneming weet, kun je deze woorden gebruiken om mee naar je site te linken. Potentiële bezoekers zien waarnaar ze op zoek zijn en het is nog goed voor je zoekmachine-rankings ook! Een online tool waarmee je dit bijvoorbeeld kunt doen is de Google Zoekwoord Suggestie Tool voor Adwords.
Link Building
Om beter zichtbaar te zijn op het Web, zul je goed moeten scoren in de zoekmachines. Dit bereik je door de drie elementen van zoekmachineoptimalisatie aan te pakken op je site: "content", "techniek" en "links". Het element "links" is zelf eenvoudig uit te voeren door overal op het internet aan link building te doen. Zoekmachine robots zoeken op het internet naar het aantal links dat je site heeft en gebruiken dat als één van de belangrijkste factoren om je pagina's mee te positioneren in de resultaten. Bouw je linkpopulariteit uit door links te ruilen, geweldige content te schrijven en je site naar site directories te sturen!
Site Directories
Er zijn er duizenden van: startpagina's, verzamelgidsen, beginthier's, startkabels, enz. Door je site toe te voegen op relevante site directories, win je niet alleen aan zichtbaarheid voor gebruikers van dit soort pagina's: er komt ook steeds weer een nieuwe (relevante) link bij voor de zoekmachines. Twee vliegen in één klap! Let er wel op dat veel directories geld vragen voor het plaatsen van "commerciële" links.
Blogposts Schrijven
Een interessante techniek om bezoekers naar je site te leiden, is het schrijven van blogposts. Je kunt hiervoor je eigen blog gebruiken, maar het is aan te bevelen je artikel te plaatsen op externe blogs voor verschillende doelgroepen. Je raakt zo bekend binnen je doelgroep en omdat de pagina en links zeer relevant zijn zullen er veel mensen doorklikken. Vergeet niet je blogpost creatief en pakkend op te zetten. Lezers zullen niet doorklikken naar je site als het artikel niet de aandacht trekt. Ook voor deze tip geldt weer dat de links zijn erg interessant zijn voor de zoekmachines.
Affiliate Marketing
Affiliate marketing werkt in de meeste gevallen door andere sites je producten te laten aanprijzen of verkopen. Denk aan blogposts, reviews, online magazines, enz. Omdat de site-eigenaren dezelfde doelgroep willen aanspreken, kun je er zeker van zijn dat er gericht bezoek door ze wordt aangeleverd. Het belangrijkste nadeel van deze tip is dat je geld kwijt bent aan commissie voor verkopen via een affiliate.
Newsletters en RSS-Feeds
Door nieuwsbrieven naar klanten te sturen bouw je niet alleen een professionele en vriendschappelijke relatie met ze op, het genereert ook gericht bezoek voor je website. Elke keer als je iets nieuws te melden hebt of een evenement promoot, leg je opnieuw contact met je vaste klanten. Natuurlijk plaats je dat nieuws ook op de site als RSS-feed, zodat bezoekers zich daarop kunnen abonneren in plaats van mail te ontvangen.
Forums
De meest betrokken internetgebruikers vind je op forums. Ze kijken niet alleen naar producten en diensten, ze discussieren er ook over. Door mee te doen aan discussies kun je jezelf als expert profileren en vaak zal dit door andere deelnemers in de reacties worden bevestigd. Dit geeft je een enorme boost binnen je online community. Je bent daarmee in staat relaties aan te gaan binnen de gebruikersgroep en ze te interesseren voor jouw aanbod. Plus: Vaak kun je in de handtekening weer zo'n o-zo belangrijke link plaatsen, wat weer ten goede komt aan de prestaties in de zoekmachines.
Conversie optimalisatie
Veel bezoekers krijgen is een vereiste voor succesvol online zakendoen. Maar met bezoekers alleen ben je er nog niet. De site moet optimaal converteren om de gemaakte kosten en uren voor de marketing terug te verdienen. Besteed daarom niet al je tijd aan het binnenhalen van traffic, maar richt je ook op het verbeteren van de site. Iedere bezoeker is namelijk een potentiële klant! ;)
Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23526-7-tips-om-je-online-zichtbaarheid-mee-te-vergroten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag