• 0

Suggesties voor DeLaagsteRekening.nl?

Omschrijving van je concept:

Hi all,

 

Sinds kort ben ik betrokken bij DeLaagsteRekening.nl, een innovatieve telecom vergelijker, waar gebruikers hun mobiele telefoonspecificaties kunnen uploaden en deze gratis en direct regel-voor-regel automatisch kunnen laten analyseren. Vervolgens krijgen ze op basis van hun werkelijke belgedrag (vast-mobiel, piek-dal, sms gebruik, etc.) een persoonlijk advies welk abonnement voor hen het voordeligst is.

 

We willen graag meer bezoekers trekken naar de site en onze conversie (=meer uitgaande kliks naar mobiele telefoonwinkels) verhogen. Ben erg benieuwd naar jullie ideeen!

 

Alvast veel dank voor de moeite,

 

Robbert

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Meer bezoekers

- veel content toegevoegd (blog, abonnementpagina's, telefoonpagina's, etc.)

- on-site SEO verbeterd

- inkomende links aangevraagd bij relevante startpagina's e.d.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Consumenten aan het goedkoopste mobiele telefoonabonnement helpen in het woud van aanbieders, telecomwinkels, abonnementen, bundels, etc.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bij andere vergelijkers kun je zelf je gemiddelde belgedrag invoeren (aantal minuten, sms'jes, etc.). DeLaagsteRekening analyseert werkelijke telefoonrekeningen regel-regel en geeft persoonlijk advies op basis van werkelijk belgedrag. Hierdoor zijn onze bespaaradviezen minimaal 10-20% beter (= goedkoper voor de consument) dan andere sites.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Suggesties om meer bezoekers naar de site te trekken en de conversie (=uitgaande kliks naar mobiele telefoonwinkels) te verhogen

 

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder verder gekeken te hebben:

 

Je vraagt op je startpagina éénmalig mijn inloggegevens bij mijn provider voor automatisch ophalen van de laatste rekening.

 

Ik weet niet hoe anderen daarover denken maar daar heb je conversiekiller 1 te pakken, met een hoofdletter C.

 

Je denkt toch niet werkelijk dat ik die aan jou ga geven ???

 

Kijk eens wat er gebeurt als je je laatste tabblad ("voer zelf in")als eerste weergeeft. Vervolgens heb je legio momenten om de bezoeker te verleiden uitgebreidere gegevens te verstrekken, maar een snelle, laagdrempelige eerste scan lijkt mij succesvoller dan meteen om privacy-gevoelige inloggegevens te vragen.

 

Frans

 

Edit: wel grappig trouwens dat je zelf in de onlinemarketing zit, maar de vragen hier komt stellen...of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

 

[*] Laat alles werken zonder dat iemand zich registreert.

[*] Zorg dat er na het uploaden van een rekening (dat heb ik gedaan) daadwerkelijk een analyse uitkomt. De eerste keer werd ik naar de beginpagina doorgestuurd, vervolgens naar een inlog scherm...

 

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval een nieuw telraam kopen. Je voordeelberekeningen kloppen niet. Dus dan gaat iemand meteen denken dat je niet betrouwbaar denkt ... gevolg .... rood kruisje aanklikken ... game over.

 

@Ard: Oei, dat is schokkend. Zou je me willen PM'em wat er niet klopt?

 

@others: veel dank voor jullie input! keep it coming!

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je in het eenvoudige invulscherm het volgende invult:

 

250 minuten 1 sms-je en 25 euro per maand krijg je een hele rij adviezen. Is nog niks mis mee. Wanneer je dan kiest voor de goedkoopste Vodafone aanbieder ("Bestelmaar") geef jij op je website aan dat je jaarlijkse besparing 174 euro is. Wanneer je vervolgens op de aanbieding klikt kom je erachter dat het lage maandtarief van 10,50 alleen de eerste 3 maanden geldig is. Daarna geldt 21 euro per maand.

 

Het eerste jaar kom je dan dus tot een maximale besparing van 79,50. Is nog steeds niet verkeerd maar het klopt niet met het verwachtingspatroon wat je eerst zelf schept.

 

Inhoudelijk heb ik verder niet naar de site gekeken maar qua indruk komt het verder wel prettig over.

 

Succes met je site.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuk initiatief, maar ik vind het niet erg goedkoop. Laat ik het zo zeggen, wanneer ik mijn telefoon met mijn abonnement intik merk ik dat ik nu goedkoper uitben dan alle aanbiedingen die ik zie verschijnen.

 

Waarom worden de Samsung Galaxy en de Nokia 6500 eigenlijk zoveel getoond? Als dit te maken heeft met een inkoop van bepaalde telefoons, zou ik je aanraden om voor de nieuwere Nokia 6700 Classic te gaan, deze telefoon doet het erg goed momenteel. Verder kan je naast de Samsung Galaxy (Android) overwegen om ook een WM toestel te kiezen, daar gaan toch ook nog veel mensen voor merk ik. Kan je bijvoorbeeld aan de HTC Touch Pro 2 denken, heb je meteen een beter toestel voor je hoge belbundels.

 

Verder zie ik dat er soms opeens eenmalige kosten voor een toestel verschijnen wanneer je een link volgt. Kan je niet beter meteen weergeven wat de prijs van het toestel is? Ik denk dat op deze manier veel mensen afhaken, en veel mensen niet meer terug zullen komen naar je site.

 

Finally, als ik aangeef dat ik 50 minuten bel en 50 minuten sms voor een tientje per maand, krijg ik als eerste resultaat een aanbod dat voor mij niet echt handig is, namelijk 150 belminuten en 30 sms'jes. Dit houdt in dat ik elke maand 100 belminuten overhoud, dat deze waarschijnlijk na 1 maand "meenemen" komen te vervallen, en dat ik elke maand toch weer een paar Euro extra betaal voor de 20 extra sms'jes die ik verstuur.

 

Ik ben zelf werkzaam bij een telecomaanbieder, stuur me gerust een PM mocht je vragen hebben.

Link naar reactie
  • 0

250 minuten 1 sms-je en 25 euro per maand krijg je een hele rij adviezen. Is nog niks mis mee. Wanneer je dan kiest voor de goedkoopste Vodafone aanbieder ("Bestelmaar") geef jij op je website aan dat je jaarlijkse besparing 174 euro is. Wanneer je vervolgens op de aanbieding klikt kom je erachter dat het lage maandtarief van 10,50 alleen de eerste 3 maanden geldig is. Daarna geldt 21 euro per maand.

 

Het eerste jaar kom je dan dus tot een maximale besparing van 79,50. Is nog steeds niet verkeerd maar het klopt niet met het verwachtingspatroon wat je eerst zelf schept.

 

@Bas, bedankt voor het signaleren van deze bug; als het goed is, is 'ie gefixed

 

@all: nog meer input voor de gebruiksvriendelijkheid van http://www.delaagsterekening.nl en/of ideeen voor het genereren van meer traffic naar de site?

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi all,

 

Mede naar aanleiding jullie feedback is http://www.delaagsterekening.nl grondig overhoop gehaald en verbeterd.

 

Een greep uit de verbeteringen:

- Look-and-feel totaal vernieuwd

- Privacy gevoelige vraag om log-in gegevens naar 2e pagina

- Berekening besparing aangepast en veel transparanter gemaakt

- Mogelijkheid om account aan te maken en iedere maand een overzicht van je belgegevens per mail te ontvangen

 

Graag zou ik jullie nogmaals om input willen vragen m.b.t. look-and-feel en gebruiksvriendelijkheid van de site. Wat vinden jullie sterke punten? En wat kan er nog beter?

 

Wederom veel dank,

 

Robbert

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Robbert,

 

Je vakje "Wat mensen NU besparen" doet een beetje vreemd in IE8. Het lijkt alsof er eerst twee dingen over elkaar heen geprint worden (bedragen in rood en zwart) die niet precies over elkaar vallen, waarna het "zwart" verdwijnt en dan weer terugkomt vlak voor het "uitfaden". In Safari en FF gebeurt dit ook, maar ziet het er beter uit. In de laatste twee rouleert de tekst ook, in IE8 zie ik steeds dezelfde?

 

Op de "hoe werkt het" pagina werken de links niet goed. Alleen de statistieken-link gaat naar een specifieke pagina, de andere gaan allemaal naar je home-page. En op je statistieken-voorbeeld zie ik de plaatjes niet (rode kruisjes).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site even snel bekeken en het ziet er in ieder geval verzorgd uit. Het enige wat mij opviel is dat er Google AdSense advertentie onderaan staan die linken naar o.a. je concurrenten. Nu zou ik mij afvragen of de opbrengsten van AdSense opwegen tegen het mogelijke wegstromen van bezoekers via die advertenties.

 

Zelf zit ik er namelijk ook aan te denken voor mijn site, maar voorlopig zie ik er even van af denk ik om te voorkomen dat ik potentiële klanten verlies aan iets simpels als een Google advertentie.

 

just my 2 cents :)

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
  • 0

allereerst wil ik zeggen dat ik je site ongeloofelijk verzorgd en betrouwbaar uit vind zien :P

maar dan heb ik nog een punt: hoe wil je mensen op je site krijgen? met een beetje SEO etc. gaat dit niet zo snel, aangezien we ook nog de erg bekende bellen.com met pakkende domeinnaam hebben van onze vriend ben woldring. ik denk dat dit wel je grootste concurrent is, die volgens mij wel hetzelfde kan en meer(andere branches als internet etc). wat wil je gaan doen om marktaandeel van hem af te pakken? :)

ik vind je site wel wat mooier dan bellen.com, komt ook wat betrouwbaarder over. ik wens je hier dan ook erg veel succes mee ;)

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie feedback! Echt nuttig om input vanuit verschillende invalshoeken te krijgen. Hieronder een korte reactie. We houden ons van harte aanbevolen voor meer verbetersuggesties!

 

@silverace: bellen.c#m is inderdaad onze grootste concurrent. Wij bieden echter een veel betere dienst aan. Wij analyseren namelijk iemand's werkelijke belgedrag aan de hand van zijn facturen, terwijl je dit bij bellen.c#m zelf moet intikken. Daarnaast houden we rekening met alle operator trucs, zoals afronden per minuut en minuten wel/niet meenemen. Tevens kun je bij ons een account aanmaken, waarna we je iedere maand blijven adviseren. Als het account-concept verder doorontwikkeld is, hopen we hiermee redelijk wat free publicity te kunnen scoren.

 

@cbakker: eens met je bezwaar, maar de opbrengsten per klik van AdSense (telecom) kliks zijn nu eenmaal te aantrekkelijk om te laten lopen in dit stadium. Er moet ook brood op de plank komen...

 

@john bouwmans: bedankt voor je bug reports. Als het goed is, zijn deze allemaal verholpen.

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.