• 0

geemigreerd, maar denk aan business in NL beginnen, wat is slim?

Ik woon al een aantal jaar in afrika en ben hier ook getrouwd met een local.

Momenteel ben ik hard aan het brainstormen om mn eigen ideale job te creeren, nu ik al meer dan een jaar werkloos ben. ... ter achtergrond...

Afrikaanse producten te over hier, en voldoende lui die graag mooi spul voor (naar nldse standaarden) weinig geld maken. Custom-made. Op maat. Wat je maar wilt. En natuurlijk: met een fraaie afrikaanse gloed eroverheen!

Goed voor design-, art- en gift-shops bijv.

1. Nu zou ik een African products business in NL kunnen beginnen, maar ik woon daar niet, ben officieel geemigreerd en sta dus niet in GBA (dus KvK registratie kan niet op mijn naam).

Naar NL terug is geen optie, want met de huidige regels is het erg moeilijk een buitenlandse partner mee te nemen.

2. Zou ik dan toch beter vanuit Afrika kunnen opereren?

Dan heb ik een afrikaans bedrijfje (en zit ik hier dus op het verkeerde forum ;D ), en lever aan geinteresseerden (liefst shops, geen particulieren ivm verzenden) in NL.

3. Of een business partner die WEL in NL woont regelen. Een goede vriend, die doet het Nederland-gedeelte, ik "verkoop" aan hem/haar. Of zelfs mn pa, die de post voor me opent, ik regel verder alles vanuit hier en tijdens "zakenreizen" naar NL. Zo heb je in feite 1 business, maar dan stiekum toch 2, of eigenlijk andersom.

Wat is slim? 1, 2 of 3?

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

hoi Whiskerspot

Je kunt in NL een vaste inrichting openen (bedrijf op een NL locatie met een werknemer zoals jouw goede vriend) of een fiscaal vertegenwoordiger aanstellen. Zie bijv. hier voor meer informatie.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar