• 0

Mening over webshop

Beste Allemaal,

 

Graag zou ik jullie eerste mening willen voor mijn laatste project www.egoshirts.nl. Hij is nog niet af wat content betreft, maar de lay-out wel redelijk. Maandag mag ik een lijst met mogelijke aanpassingen leveren aan het bedrijf die de website maakt, dus daarom roep ik jullie hulp in.

 

Het is een website waar je zelf je overhemden in een flash applicatie kunt samenstellen. Prijs is ongeveer 50 euro verkoop per shirt. Deze worden vervolgens geproduceerd bij mijn leverancier in India. Zo is het mogelijk om je eigen "unieke" overhemd samen te stellen. Ga in eerste instantie starten met alleen een mannen module later komt daar bij voldoende succes een vrouwen module bij.

 

Dit idee heb ik zelf uitgewerkt tijdens mijn studententijd en heb hier destijds een prijs gewonnen met een kleine financiering. Ben een par maanden geleden opzoek in Zuid-Oost Azie gegaan naar een goede onderneming die kleding kon maken. Mijn concept probeert zich te onderscheiden door mensen exact het overhemd te geven dat ze graag willen. Denk hierbij niet alleen aan ontwerp en stof maar ook aan mensen die bijzondere maten hebben.

 

Ben met name benieuwd naar jullie mening over de ontwerpmodule en het de vormgeving van het shirt. Ben er zelf al te lang mee bezig en dan ben ik bang dat ik dingen niet meer zie. Ook de header is interactief gemaakt, zo krijg je je laatst gemaakte shirts te zien als inlogt. Echter denk ik er over om toch te kiezen voor echte foto's van overhemden omdat dat een beter beeld van het resultaat zou geven.

 

Alvast enorm bedankt! En kom maar op met jullie kritiek!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De website ziet er over het algemeen goed uit. Toch mis ik wat 'feeling' naar het uiteindelijke product toe.

 

In de header staan bijvoorbeeld 3 voorbeeld shirts zoals ze er in de editor uit zouden zien. Als potentiële klant zou ik eerder worden verleid door een mooie visuele weergave van al gerealiseerde shirts. Nergens krijg ik verder ook een indruk van de kwaliteit van het product.

 

Hoe dan ook, de editor vind ik erg goed. Na even snel gekeken te hebben ontbreken er naar m.i. geen opties en krijgt de klant een goed beeld van hoe zijn shirt eruit zal zien.

Link naar reactie
  • 0

Even kort:

 

Ik vind het design van de shop lelijk*, dit komt denk ik vooral door het semi-klassieke (roze en lettertype logo) dat wordt gecombineerd met modern (gradient en grijs). Je webshop komt daardoor gedateerd over terwijl deze net nieuw is!

 

Daarnaast vind ik €235 behoorlijk duur voor een shirt wat ik in de stad voor €60 kan kopen.

 

* Ik denk dat je nu meer hebt aan mijn ongezouten mening dan aan mijn politiek correcte mening.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik geen voorstander ben van Flash apps (I.v.m. usability, accessability etc.) is de uitwerking van de website vrij aardig. Ik vind het niet vervelend om naar de website te kijken. Merk hierbij wel op dat ik echt een leek ben op het gebied van design.

Vanuit technisch oogpunt vind ik de afwerking van de boxjes (Zie afbeelding hieronder) slordig. Dit is wellicht nog wel op te lossen.

Ook de outlines op links vind ik persoonlijk heel lelijk. Dit verschilt echter van persoon tot persoon.

 

Toevoeging: De mogelijkheid om een Shirt in je winkelwagen te plaatsen, wordt overal weergegeven. Toch is het niet mogelijk het in de winkelwagen te plaatsen, wanneer niet alle 'stappen' zijn voltooid. Waarom dan "In winkelwagen" overal weergeven?

 

example.jpg

www.zeauw.nl - Bouwt websites die werken

www.xill.nl - Maatwerk hosting oplossingen

www.smsservicecenter.nl/maatwerk/ - Maatwerk op het gebied van sms diensten!

www.kevinflorijn.nl - De nieuwste website van zanger Kevin Florijn

Link naar reactie
  • 0

Even kort:

 

Ik vind het design van de shop lelijk*, dit komt denk ik vooral door het semi-klassieke (roze en lettertype logo) dat wordt gecombineerd met modern (gradient en grijs). Je webshop komt daardoor gedateerd over terwijl deze net nieuw is!

 

Daarnaast vind ik €235 behoorlijk duur voor een shirt wat ik in de stad voor €60 kan kopen.

 

* Ik denk dat je nu meer hebt aan mijn ongezouten mening dan aan mijn politiek correcte mening.

 

Bedankt voor je feedback, het shirt kost 50 euro staat ook in mijn post.

Link naar reactie
  • 0

prijs.jpg

 

dit verdekt opgestelde knopje met een slecht contrast en een kleur die wegvalt in de layout zegt toch heel iets anders.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Vind het wel een leuke site, door het weinige kleurcontrast licht en donker voelt hij wel een beetje plat aan. Denk dat je bij knopen nog een uitvergroting kan toevoegen om het verschil in stijlen duidelijk te maken.

 

Ik zou overigens ook wat foto's toevoegen van modellen met de shirts om te laten zien wat men nu precies krijgt en hoe het valt. Tevens zou het een idee kunnen zijn om een instructiepagina te maken hoe men zijn eigen maten kan opmeten, maak desnoods een actiepaginatje, iets in de trant van www.maak je eigen maatshirt.nl?

 

Succes iig!

Link naar reactie
  • 0

Vind het wel een leuke site, door het weinige kleurcontrast licht en donker voelt hij wel een beetje plat aan. Denk dat je bij knopen nog een uitvergroting kan toevoegen om het verschil in stijlen duidelijk te maken.

 

Ik zou overigens ook wat foto's toevoegen van modellen met de shirts om te laten zien wat men nu precies krijgt en hoe het valt. Tevens zou het een idee kunnen zijn om een instructiepagina te maken hoe men zijn eigen maten kan opmeten, maak desnoods een actiepaginatje, iets in de trant van www.maak je eigen maatshirt.nl?

 

Succes iig!

 

Goed idee. Ga daar mee aan de slag!

Link naar reactie
  • 0

enkele puntjes

 

* bij het langer worden van de pagina verschuift de pagina een paar pixels naar links (komt door de scrollbalk) dit is eenvoudig aan te passen.

* het gebruik van zwart voor het lettertype doet goedkoop aan, ik zou hier donkergrijs van maken (antraciet)

* de plaatsjes bij de opties borstzak, manchet, zijkant zijn van een dusdanig laag contrast dat vrijwel niet te ontcijferen is wat met de verschillende afbeeldingen getoond wordt.

* de hele website doet voor mij een beetje aan als 13 in een dozijn, het heeft de look en feel van een net niet juist aangepaste template. Je product en idee is leuk ik vind het design zoals het nu is echter weinig spannend. Maak meer gebruik van (hele) goede foto's in plaats van tekeningen. dan gaat het geheel veel meer leven.

* het contrast tussen letterkleuren en achtergrond is vaak ongelukkig gekozen, dit komt de leesbaarheid van de website niet ten goede.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken verschillende partijen die precies hetzelfde concept hebben opgezet, en heb ook wel eens met de eigenaren van één van die partijen gesproken. Nu valt me allereerst op dat je site er erg cartoony uitziet waar die andere partijen er vooral zakelijk en strak uitzagen.

 

- Ik koop zelf regelmatig nieuwe hemden, en vind het feit dat je geen foto's bij je producten laat zien een absolute dooddoener. Je maakt gebruik van Flash, en je kan hiermee vrij makkelijk een foto maken van een echt overhemd, waar klanten dan zelf stofjes overheen kunnen gooien.

- Wanneer een shirt samengesteld wordt, zijn veel aanpassingen helemaal niet in het ontwerp te zien. Ik zou er voor zorgen dat het een 360 graden foto wordt, die rond te draaien is en waarop in te zoomen is. Ik denk persoonlijk dat implementatie van deze eerste 2 punten cruciaal zijn voor het slagen of falen van je shop, vooral omdat er straks 79,95 Euro voor betaald moet worden.

- Hoe kom je bij je prijs? Met 79,95 ben je duurder dan veel merken die veel working class mensen kopen (Mexx, WE), maar ben je weer een stuk goedkoper dan de merken die mensen met veel geld kopen (Boss, Ralph Lauren). Alhoewel je hiermee misschien de mensen wilt aanspreken die normaalgesproken voor 50 Euro een shirt bij de Zara of Bijenkorf kopen, ben ik een beetje bang dat je hiermee tussen wal en schip belandt. De ene kant zal 80 Euro te duur vinden, de andere kant vindt het niet prestigeus en duur genoeg.

- Als ik op je site aankom heb ik een beetje een "Blog-gevoel". Als ik jou was zou ik het grootste deel van de homepage reserveren voor een spetterende demo van je product. Aangezien mensen zonder Flash toch al geen shirt kunnen samenstellen, kan je hier net zo goed onder je banner in Flash een demo neerzetten, die bijvoorbeeld één foto(!) van een shirt toont dat telkens verandert van kleur en uitvoering.

- Misschien kan je er voor een B2B concept ook nog iets mee doen? Veel bedrijven willen een uniforme uitstraling hebben, en ik denk dat juist voor hen een dergelijke oplossing handig en kostenbesparend kan zijn.

 

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.