Hoeveel websites zijn er in Nederland?

Aanbevolen berichten

Een Amerikaan vertelde mij gisteren dat Amerika meer websites heeft dan inwoners! Hoeveel nieuwe websites komen er per dag bij in Nederland? Houdt cbs dat bij? Heeft Nederland meer websites dan inwoners?

 

Just a nieuwsgierig vraagje! Het moet toch zo onderhand wel een beetje ophouden zou je denken :)

Link naar reactie

Dat is inderdaad erg interessant, dan nog even het aantal nieuwe websites per dag buiten beschouwing gelaten :) Dat is helemaal onmeetbaar lijkt mij. Iemand een globale schatting?

 

Nou die vriend van mij uit New York die had het eens bij een docu gezien op een Amerikaanse zender. En toen was ik benieuwd naar ons eigen Nederland!

 

Je zou toch zeggen dat het aantal domeinnamen ooit op gaat houden, dan komt er vast wel .NED of zo haha, maar toch! Ben nieuwsgierig naar het aantal nieuwe websites per dag :) ???

Link naar reactie

Het is een vraag die indirect uit komt op algemeen ondernemen. Bijna elk bedrijf heeft namelijk de dag vandaag een website die 20% van het werk zou moeten doen.

 

Ik denk dat heel veel startende ondernemers merken dat domeinnamen zo goed als bezet zijn! Maar mijn vraag blijft; hoeveel websites komen er dagelijks nieuw bij :) En om de vraag meer tot ondernemen te laten leiden. Wat heeft dit aantal voor consequenties voor de economie ???

 

 

 

Link naar reactie

Kijk eens Annika, een mooi overzicht van het aantal NL domeinen, inclusief de toename door de jaren heen.

 

Het komt er op neer dat bijna 1 op de 5 Nederlanders een NL-domeinnaam zou hebben, van pasgeborenen tot pensionado's gerekend.

 

En wat je Amerikaanse vriend beweert, kan je een flinke korrel zout aan toevoegen. Ikzelf heb al een stuk of 30 .com-domeinen, dus weer 30 Amerikanen minder die er eentje hebben ;) . Dot-com is zo'n populair top-level-domein, die zijn wereldwijd geregistreerd door allerlei nationaliteiten en absoluut niet alleen aan Amerikanen zijn voorbehouden.

Link naar reactie

Is de reden van de vraag hier de vraag zelf?

Lijkt me totaal oninteressant. Want als je telt hoeveel sites erbij komen moet je ook weten hoeveel sites er verdwijnen. En hoeveel er niet meer worden bijgehouden. Als ik nu zeg dat er per dag 200 bijkomen, wat concludeer je dan? Precies: niks. Dus waarom die vraag?

 

Antwoord: het zijn er zoveel dat niemand daar een overzicht van kan geven.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

 

En wat je Amerikaanse vriend beweert, kan je een flinke korrel zout aan toevoegen. Ikzelf heb al een stuk of 30 .com-domeinen, dus weer 30 Amerikanen minder die er eentje hebben ;) . Dot-com is zo'n populair top-level-domein, die zijn wereldwijd geregistreerd door allerlei nationaliteiten en absoluut niet alleen aan Amerikanen zijn voorbehouden.

.com is het 'commercieel' gTLD, het ccTLD voor de VS is .us :)
Link naar reactie

Ik had ergens gelezen dat .nl een van de meest geregistreerde domein extensies is, maar ik kan dat bericht niet meer terug vinden..

 

Klopt, en Nederland heeft sowieso het grootste aantal domeinregistraties per 100 inwoners ter wereld. In absolute aantallen blijven we natuurlijk wel achter bij het VK, China of Duitsland. Nog wat data: The Domain Name Industry Brief (PDF uit juni 2009 van VeriSign).

Link naar reactie

Misschien dat ze het aantal web servers tellen.

 

Dat geeft toch weer heel andere getallen dan aantallen websites tellen. Ik denk overigens dat er veel meer websites dan servers zijn - de meeste kleine sites delen webservers, en alleen de allergrootste websites hebben meerdere servers nodig (denk aan de top 10.000 sites wereldwijd).

Link naar reactie

Misschien dat ze het aantal web servers tellen.

 

Dat geeft toch weer heel andere getallen dan aantallen websites tellen. Ik denk overigens dat er veel meer websites dan servers zijn - de meeste kleine sites delen webservers, en alleen de allergrootste websites hebben meerdere servers nodig (denk aan de top 10.000 sites wereldwijd).

 

Maar Google heeft meer dan een miljoen web servers, en vast geen miljoen domeinregistraties en ook geen miljoen websites. Dat trekt de balans weer de andere kant op.

Link naar reactie

Blijft dan toch een aardig vraagstuk waarvan er nou meer zijn, websites of webservers ;)

 

Er zijn dik 100 miljoen registraties van gTLDs, en daar komen de nationale domeinnamen wereldwijd nog bovenop. Maarja, niet ieder domein is actief in gebruik, en soms heb je ook weer meerdere websites die onder 1 domein (of subdomains etc) gehost worden.

 

Vermoeddelijk is het lastig hier echt goede data over boven water te krijgen, maar intuitief denk ik toch 'meer websites dan servers'.

Link naar reactie

Misschien dat ze het aantal web servers tellen.

 

Een van mijn webservers draait nu zo'n 25 domeinen, en ik verwacht dat er daar heel wat bij gaan komen voordat ik er mee klaar ben.

 

Dus nee, da's niet echt wat je doet als je domeinnamen wilt tellen.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.