Ik ben zelf een designer. Ik ontwerp logo's, banners, site's, volledige huisstijlen, buttons, ... en het is al meermaal
gebeurd dat er een ontwerp van mij, zonder mijn toestemming, gebruikt wordt op diverse site's.
Na verschillende aanmaningen van mezelf naar deze site's, werd er echter zelf niet meer gereageerd en bleven
ze maar doodleuk mijn ontwerpen gebruiken. De stap echter om hiermee naar een advocaat te stappen leek me
echter te groot.
Nu loop ik al enkele maanden met een idee in mijn hoofd.
Ik zou een organisatie willen opstarten die opkomt voor de rechten van de designer, die juridisch advies en zakelijk advies kan aanbieden aan designers.
Wat zou ik de designers aanbieden die zich hierbij aansluiten:
- Juridisch advies
- Zakelijk advies
- Allerhande voorbeeld-documenten zoals bv: contracten, algemene voorwaarden, ...
- Abonnement op een elektronische nieuwsbrief die ik zelf zou opzetten
- Kortingen en aanbiedingen met betrekking tot de grafische sector
- Gratis lidmaatschap tot LogoMatch.nl
- Toegang tot een forum (contact met andere designers)
- Een keurmerk die zij op hun site kunnen plaatsen om aan te tonen dat ze aan deze federatie verbonden zijn (misschien dat dit, de mensen die er op uit zijn om ontwerpen te stelen, 2 keer zal laten nadenken voor ze dit doen.)
Ik had graag wat feedback gekregen over mijn idee. Je moet me zeker en vast niet sparen, ik kan tegen kritiek. Indien dit een slecht idee is of een niet haalbaar idee, mag je me dit zeker laten weten!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DesignWave
DesignWave
Beste HigherLevelers,
Ik ben zelf een designer. Ik ontwerp logo's, banners, site's, volledige huisstijlen, buttons, ... en het is al meermaal
gebeurd dat er een ontwerp van mij, zonder mijn toestemming, gebruikt wordt op diverse site's.
Na verschillende aanmaningen van mezelf naar deze site's, werd er echter zelf niet meer gereageerd en bleven
ze maar doodleuk mijn ontwerpen gebruiken. De stap echter om hiermee naar een advocaat te stappen leek me
echter te groot.
Nu loop ik al enkele maanden met een idee in mijn hoofd.
Ik zou een organisatie willen opstarten die opkomt voor de rechten van de designer, die juridisch advies en zakelijk advies kan aanbieden aan designers.
Wat zou ik de designers aanbieden die zich hierbij aansluiten:
- Juridisch advies
- Zakelijk advies
- Allerhande voorbeeld-documenten zoals bv: contracten, algemene voorwaarden, ...
- Abonnement op een elektronische nieuwsbrief die ik zelf zou opzetten
- Kortingen en aanbiedingen met betrekking tot de grafische sector
- Gratis lidmaatschap tot LogoMatch.nl
- Toegang tot een forum (contact met andere designers)
- Een keurmerk die zij op hun site kunnen plaatsen om aan te tonen dat ze aan deze federatie verbonden zijn (misschien dat dit, de mensen die er op uit zijn om ontwerpen te stelen, 2 keer zal laten nadenken voor ze dit doen.)
Ik had graag wat feedback gekregen over mijn idee. Je moet me zeker en vast niet sparen, ik kan tegen kritiek. Indien dit een slecht idee is of een niet haalbaar idee, mag je me dit zeker laten weten!
Alvast bedankt!
- DesignWave
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag