• 0

website voor nieuwe websites

Issue: Websites zijn niet meer weg te denken voor bedrijven en organisaties. Een goed idee, een businessplan en een sterke, heldere website is voor veel bedrijven van essentieel belang. Zeker voor startende ondernemers is de doop van hun website een mooi moment. Een sterke heldere website is interessant om te hebben maar uiteindelijk is de primaire doelstelling dat je site bezoekers/potentiele klanten trekt. Het liefst al vanaf dag 1! Maar hoe hebben wij die bezoekers vanaf dag 1?

 

Ik en drie medestudenten van Hogeschool Amsterdam volgen hier multimedia design en zijn enthousiast tweedejaars. Tijdens onze studie maar ook erna zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van een website. Deze website moet HET CENTRALE PUNT worden waar dagelijks naar wij hopen tientallen website online gaan. Dit willen wij weer in categorien onderbrengen in thema en locatie.

 

Met tijdsklokken van 48 uur willen wij aftellen tot de site online gaat. in die 48 uur staat al beschreven wat de onderneming of organisatie is. Na deze 48 uur blijft de site vanaf onze site nog 1 week bereikbaar waarna die verdwijnt. Zo willen wij met onze site een zoekmachine zijn waarin op thema en locatie kan worden gezocht naar nieuwe startende ondernemers.

 

Enig punt waar wij nu op vast lopen is hoe wij weten welke bedrijven potentieel voor ons zijn. Kvk Amsterdam was zeer enthousiast over ons idee en willen als alles goed af is best een folder in informatiepakketten doen voor startende ondenemers. Waar we in onze ogen al een flinke slaan!

Verder hebben we een lijst gekregen van kvk met startende ondernemers van de maand oktober die wij telefonisch hebben benaderd.

 

Het is een studieproject waarin de opdracht was een site te ontwikkelen voor startende ondernemers. Over een maand moeten we uiteindelijk presenteren. Onze doelstelling is om 50 bedrijven/organisaties te hebben die via onze site, hun site willen dopen!

 

Als wij deze doelstelling hebben gehaald willen we niet alleen een site zijn voor startende ondernemers maar ook een site zijn waar bedrijven/organisaties hun vernieuwde website (huisstijl) kunnen presenteren.

 

Wat vinden jullie van ons idee en hoe kunnen we uiteindelijk onze website bekend maken onder Amsterdamse publiek en later de rest van Nederland?

 

We zien die vraag namelijk tijdens onze presentatie als al op ons afkomen en we weten nog niet echt hoe we dit kunnen oplossen, ach ja website (beta) volgend week online en presenteren over 1 maand dus we zijn redelijk op tijd!

 

Wie zou ons van een goed antwoord kunnen voorzien? En wat vinden jullie van het idee? ???

 

Alvast dank! JOHNNY

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het een erg leuk idee! Wat wel lastig is is natuurlijk je eigen site op je eigen site af te tellen ;)

 

Wat betreft bekendheid onder starters zijn er denk ik drie belangrijke ingangen. De ene heb je al, namelijk de KvK. Bij de KvK wil je een folder in het starterspakket hebben. Elke ondernemer moet namelijk bij de KvK zijn en bijna allemaal krijgen ze zo'n starterspakket.

 

De tweede is naar mijn mening banken. Heel veel banken hebben ook een starterspakket voor ondernemers, dus daar kun je dezelfde folder in stoppen als bij de KvK.

 

Als derde optie kun je kijken of je website ontwikkelaars kunt bereiken. Ik weet niet hoe/of je geld gaat vragen voor je service, maar je zou bijvoorbeeld met een commissie kunnen werken als de ontwikkelaar de site bij jullie aanmeldt.

 

Succes met dit leuke concept! Mocht je nog meer vragen hebben, bijvoorbeeld over een businessplan, mail maar. Of nog beter: ook hier posten :)

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0
Wat vinden jullie van ons idee

Jullie richten je op nieuwe websites en jullie doel is bezoekers genereren. Maar weten jullie voor welke bezoekers jullie site interessant is? Gaat iemand die een GSM wil kopen kijken of er nog nieuwe sites bij zijn gekomen in de afgelopen week? Wie gaat dit boeiend vinden. Mijn inschatting allerlei dienstverleners die diensten willen aanbieden aan deze toetreders tot internet.

Als het gaat om de presentatie van unieke websites/producten/diensten zou het nog interessant kunnen zijn maar de zoveelste webwinkel voor gsm's? Ik heb mijn twijfels.

 

Ik neem aan dat jullie ook een verdienmodel in gedachten hebben. Wat gaat het kosten om een site te dopen. En concurreert dit met de gratis tegoed van 50 tot 75 euro van google adwords. Mijn ervaring is dat je met een klein budget al redelijk snel bezoekers kan trekken. En gevonden worden op het wijde web is niet alleen van een weekje wachten. Daar moet veel meer aan gedaan worden. Dan is een eenmalige doop niet voldoende, tenzij (daar kom ik weer) de website echt iets nieuws brengt en er ook op een andere manier bekendheid aan gegeven kan worden. Maar ja dan is eigen jullie idee misschien weer overbodig.

 

en hoe kunnen we uiteindelijk onze website bekend maken onder Amsterdamse publiek en later de rest van Nederland?
Misschien bij een site waar websites bekend worden gemaakt? Grapje. Maar als het een uniek idee is zijn de verschillende media wellicht wel geïnteresseerd om er media aandacht aan te geven. Dus via persberichten. Andere ingangen zijn wellicht de webdesigners en hosting organisaties.

 

Ik ben benieuwd hoe het gaat met dit idee. In ieder geval wens ik jullie van harte succes.

 

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

 

en hoe kunnen we uiteindelijk onze website bekend maken onder Amsterdamse publiek en later de rest van Nederland?
Misschien bij een site waar websites bekend worden gemaakt? Grapje. Maar als het een uniek idee is zijn de verschillende media wellicht wel geïnteresseerd om er media aandacht aan te geven. Dus via persberichten. Andere ingangen zijn wellicht de webdesigners en hosting organisaties.

 

Ik ben benieuwd hoe het gaat met dit idee. In ieder geval wens ik jullie van harte succes.

 

 

 

 

Dank maar je gaat ons toch niet vertellen dat zoiets al bestaat in nederland he ::)

Link naar reactie
  • 0

Zoals catharina zegt denk ik inderdaad dat het idee leuk is voor webmasters, maar dat anderen weinig incentive hebben om de site te bezoeken. Je zal op een of andere manier value moeten creëren waardoor mensen je site gaan bezoeken.

 

Ik weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is om op HL vragen te stellen over een schoolopdracht, dus zal er verder niet op ingaan tot één van de mods hier een oordeel over heeft geveld. Is het doel van je onderneming het behalen van een goed cijfer?

Link naar reactie
  • 0

Beste Johny,

 

Zoals je zelf al aangeeft is het een studieproject.

 

Zoals je wellicht weet is HigherLevel een ondernemersforum en willen we dat graag zo houden.

Het sluiten van studietopics is in onze ogen noodzakelijk om die focus te houden, dus vandaar dat dit topic op slot gaat.

 

Ik hoop dat je met de antwoorden die je hebt gehad reeds uit de voeten kunt.

 

Succes met je studie en je site

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.