• 0

Vraag invoer kosten touchscreen PC schermen

Hallo iedereen, ben hier een tijdje inactief geweest maar op zakelijk gebied niet. Het hele gadget idee is niets geworden en ben hier erg blij om. Via via ben ik Mimo 7 inch touchscreen schermen gaan verkopen. Deze werden ingekocht vanuit Engeland en dit gaat erg goed. Vooral het gemak dat Engeland gewoon in de EU ligt dus geen import belasting etc. Alleen netjes de omzet en winst belasting.

 

Maar nu komt het, ik heb gemerkt dat er steeds meer vraag is naar andere modellen en grotere touchscreen schermen die gericht zijn op het gebruik met de computer. Denk hierbij aan maten van 8 tot 17 inch. Nu heb ik een betrouwbare leverancier gevonden en al diverse telefoon gesprekken gehad en alles ziet er goed uit ;D

 

Maar nu komt het , ik heb verder geen ervaring met het buiten europa importeren, wel weet ik dat ik toen der tijd de 2 sample schermen van Mimo ontving. Deze kwamen uit korea en hadden een waarde van 235 euro. Ik ben toen erg geschroken van het factuurtje van de tnt dat erbij zat, was +/- 65 euro.

 

Hierom ben ik nu eerst even gaan bellen met de Douane en deze wist mij te vertellen dat het import tarief voor computer schermen 0% bedraagt naast de gebruikelijke 19%. Nu vraag ik mij dus af of iemand hier de ervaring heeft om te vertelllen waarop de tnt haar afhandelings kosten baseerd en of er nog andere kosten zijn waar ik rekening mee moet houden want de kosten die ik de vorige keer kreeg wil ik niet hebben als ik grotere aantallen bestel.

 

Ik hoor het graag en hoop dat ik hier de hulp kan vinden die ik zoek.

 

Groet,

Reinier Knijff

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stappenplan:

 

1. zoek factuur TNT op

2. zie welke posten + bedragen erop staan

3. bedenk waarom je die zou moeten betalen

4. bij onduidelijkheden, bel TNT

 

Je hebt alle info die je nodig hebt.... Je factuur is opgebouwd uit verschillende posten. Lees je factuur en leer ervan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.