• 0

Relatiebeding met werkmaatschappij, ook geldend voor andere werkmaatsschappijen?

Op dit moment ben ik werkzaam als Freelancer in de Finance wereld.

Enige tijd geleden heb ik een mantelovereenkomst getekend en heb hier getekend voor het volgende relatiebeding.

Zonder schriftelijke toestemming , zal de freelancer gedurende de looptijd van de opdracht of een jaar na beëindiging daarvan geen overeenkomst met de relaties van de opdrachtgever of de relaties van die relaties, die betrokken waren bij de opdracht.

Nu heb ik een nieuwe opdracht aangeboden gekregen door een derde partij.

Deze derde partij valt onder dezelfde holding als de partij waar ik ben verhuurd, het is dus deels een relatie doordat dit onder dezelfde holding valt echter is de derde partij nooit betrokken geweest bij de opdracht.

Mijn huidige verhuurder(opdrachtgever) heeft echter aangegeven mij aan mijn beding te willen houden.

Volgens mij is dit niet mogelijk.

Wat zijn jullie ideen hierover?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Niet betrokken bij de opdracht, dan beding niet van toepassing, lijkt me toch wel de juiste uitleg van deze formulering.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Steven,

Dat ben ik inderdaad met je eens en ik ben ook van mening dat het beding niet van toepassing is.

Echter heb ik aan mijn huidige opdrachtgever gevraagd om mij te bevestigen dat hij mij niet aan mijn beding zal houden, aangezien dit niet van toepassing is, maar dit wil hij niet doen.

Als ik er toch ga werken is er een direct opeisbare boete clausule.

Ik zal dus eerst moeten betalen en dan kan ik pas via het gerecht aantonen dat dit geen relatie is.

Dit zal mij dus veel geld (boete en gerecht) en stress gaan opleveren.

Wat is het beste om nu te doen, als je huidige opdrachtgever niet wil mee werken.

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als ik er toch ga werken is er een direct opeisbare boete clausule.

Ik zal dus eerst moeten betalen en dan kan ik pas via het gerecht aantonen dat dit geen relatie is.

Voor dat 'direct opeisen' hebben ze toch een vonnis nodig. En ook kun je via een kort geding de rechter vragen je huidige opdrachtgever te verbieden ten aanzien van de nieuwe opdracht een beroep op het beding te doen.

Dit soort kwesties leent zich niet echt voor een afwachtende houding, daar heb je gelijk in.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Zou jij in het contact eens willen kijken wie of wat er wordt gedefinieerd als 'opdrachtgever'.

Wellicht dat er dan meer duidelijkheid komt... (misschien ook niet.)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

• 0

De opdrachtgever is het detacheringsbedrijf welke mij detacheerd.

Constructie is dus:

Ik (Freelancer) - Detacheerder - BrokerA - Eindklant

Ik wil nu via de volgende constructie gaan werken:

Ik (Freelancer) - BrokerB - Eindklant

BrokerA en BrokerB vallen dus beide onder dezelfde holding.

Opdrachtgever in deze de Detacheerder heeft mensen via BrokerB bij diverse klanten gedetacheerd en dit is dus een relatie, echter is BrokerB nooit bij de huidige opdracht betrokken geweest.

Vandaar dat ik vind dat het beding niet van toepassing is, anders wordt ik beperkt in mijn werk om ergens anders aan de slag te gaan.

• 0

Maar dat is het hem juist. Je wil niet bij een ander aan het werk, maar je wil de middle man er tussenuit knippen. En die heeft zich daartegen ingedekt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar