• 0

Heb ik een ondernemingsplan nodig?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tsja, ligt er helemaal aan of je er tijd in wil stoppen.

 

Ik zou het wel doen, al is het dan niet volgens een of ander vast stramien. Maar zoals je zelf zegt, het geeft je enerzijds inzicht in wat je wil - waar je later dan weer aan kan refereren - en aan de andere kant merk je misschien dingen op die je over het hoofd gezien had.

 

Je gaat gegarandeerd over een jaar jezelf afvragen waar je eigenlijk mee bezig bent, en dan is 1) leuk om eens terug te lezen wat je toen dacht, 2) handig om je misschien weer 'on track' te helpen of te houden...

Link naar reactie
  • 0

Bij het schrijven van mijn ondernemingsplan kwam ik ook nog wat dingen tegen waar ik nog niet over nagedacht had. Deze dingen komen trouwens meestal pas naar boven als je juist wel een voorbeeld (vast stramien) als handleiding gebruikt, want met een leeg vel papier kun je net zo in de rondte blijven zweven als dat je zonder papier kunt :D

 

Vaak zijn het van die kleine dingen waar je gewoon even over nagedacht moet hebben, zodat je weet wat je wilt voordat een klant je ernaar vraagt en je er nog niet over nagedacht hebt...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

...... maar heb eigenlijk niet veel geld nodig ....... behalve voor mijn eigen inzicht

 

Eigenlijk niet dus. Het heeft alleen zin voor jezelf, een ander hoeft het niet te lezen aangezien je geen (grote) financiering behoeft.

 

Evengoed kan het wel nuttig zijn voor jezelf wat dingetjes op papier te zetten. Soort van gedwongen solo-brainstormen. Bring beer ;)

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik voor mijn toekomstige eenmanszaak geen geld hoef te lenen (500 euro startkapitaal heb ik zelf wel) wilde ik eerst geen ondernemersplan maken.

 

Maar toen dacht ik dat een plan wel handig zou zijn voor als ik in de toekomst ga groeien en uit ga breiden of toch geld ga lenen of het bedrijf verkoop enzovoorts.

Maar nu ik eenmaal begonnen ben met het ondernemingsplan blijkt het vooral heel handig voor mijz elf te zijn!

 

Ik had ergens een lijst gevonden met punten waaraan je moet denken in een ondernemingsplan. Hoe verder ik kom hoe meer dingen ik tegenkom waaraan ik zelf nog niet gedacht had! Door het maken van het plan kwam ik erachter dat niet al mijn ideeen haalbaar waren. Ik heb intussen wat dingen gewijzigd zodat het wel haalbaar is.

 

De taal in mijn ondernemingsplan is niet perfect. Vaak is het meer spreektaal en sommige dingen begrijp ík alleen. Maar het begint steeds meer vorm te krijgen. ik denk dat hij over een paar weken wel helemaal af is....alhoewel een ondernemersplan is eigenlijk nooit echt af..

Alleen het financiele plan is enorm moeilijk. Maar dat ga ik nog uitzoeken hoe dat precies moet

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Maar nu ik eenmaal begonnen ben met het ondernemingsplan blijkt het vooral heel handig voor mij zelf te zijn!

 

Ik had ergens een lijst gevonden met punten waaraan je moet denken in een ondernemingsplan. Hoe verder ik kom hoe meer dingen ik tegenkom waaraan ik zelf nog niet gedacht had! Door het maken van het plan kwam ik erachter dat niet al mijn ideeen haalbaar waren. Ik heb intussen wat dingen gewijzigd zodat het wel haalbaar is.

 

Ik denk dat bovenstaande toch wel aangeeft dat die 7 en een halve euri dik de moeite waard zouden zijn geweest.... ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een Ondernemingsplan opgezet met behulp van EasiLite. Dit is gratis te downloaden (bespaar je je ook weer die 7,50 Euro, voor het geval je die niet wilt uitgeven) en is vooralsnog voldoende als Eenmanszaak. Ook krijg je dan direct te zien waar het nog aan schort, vond ik wel handig, want inderdaad je vergeet soms "kleine" dingen en het invullen zet je voldoende aan het denken. Helaas in mijn geval is het vooralsnog niet echt nuttig, aangezien de bank me vrolijk weer wegstuurde. Hun pech, ik start hoe dan ook per 1 januari a.s., heb tenslotte alleen een computer nodig om te beginnen en die heb ik inmiddels ook al geregeld.

Als het te makkelijk gaat, is het vaak niet de moeite waard.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.