Voor een klant maken wij op dit moment een campagne voor een product (een risicoscan) waarmee ondernemers hun risico's in kaart kunnen brengen en de daaraan gekoppelde verzekeringen. Buiten de normale advertentie technieken experimenteren we in deze campagne met sociale media.
We hebben een redelijk vrije hand gekregen in de content die we op de actiesite (http://www.deltalloydrisicoscan.nl) plaatsen. We hebben er voor gekozen om deze content relevant te maken voor ondernemers en niet direct te koppelen aan de risicoscan. Zo schrijven we blogs over zaken die ondernemers meemaken en geven we ondernemers de kans op deze site te bloggen. Dit levert ons relevante content op en hun een kans om hun bedrijfsnaam te noemen op een website die 200 bezoekers per dag trekt.
Voornaamste van de campagne is dat we niet alleen productinformatie willen zenden, maar vooral de dialoog aan te gaan en kijken of we een toegevoegde waarde voor de ondernemer kunnen creeeren. We hopen dat hierdoor men vanzelf geinteresseerd raakt in de risicoscan.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
We zijn op linkedin aanwezig met een groep die we Riskbloggers noemen (http://www.linkedin.com/groups?gid=2360092&trk=hb_side_g) Dit zijn ondernemers en financieel adviseurs die bloggen op de site en meehelpen de attentie voor de site te verzorgen door hun statusupdate te laten verwijzen naar recente artikelen. Voor de geinteresseerden heb ik de avatar van de riskbloggers bij het bericht gevoegd.
Verder zijn we onder de naam riskbloggers aanwezig op twitter (http://twitter.com/riskbloggers) waarbij we proberen te reageren op twits die passen bij het onderwerp.
We opereren op bepaalde sites als adviseur, hierbij geven we antwoord op verzekeringsvragen, maar refereren nooit naar de risicoscan. We hopen dat als men ons antwoord waardeert men op ons profiel komt en zo op de site terechtkomt.
Verder hebben we natuurlijk een site gemaakt waar we al deze content plaatsen (http://www.deltalloydrisicoscan.nl). De site wordt gepromoot op de radio, via adwords en via flyers op de MKB beurs.
Tot nu toe gaat de campagne goed, van de 200 bezoekers weten we er elke dag ongeveer 40 uit de sociale media te halen, de rest wordt verzorgd door de meer traditionelere advertentiemethoden.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Sociale media wordt op dit moment weinig ingezet op de zakelijke markt, iets waarvan wij denken dat het veel potentie heeft. Wij willen manieren proberen te vinden om sociale media zo succesvol mogelijk in te zetten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Zoals gezegd worden sociale media nu weinig gebruikt bij B2B. Met ons zijn er natuurlijk ook andere clubs mee bezig, maar het betreft een redelijke pioniersmarkt.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben benieuwd hoe jullie de inzet van sociale media zouden gebruiken. Zijn er zaken die wij over het hoofd zien? Zijn er plekken op het internet waar en kansen zouden liggen? Wat vinden jullie van de dingen die we tot nu toe doen, aantrekkelijk of juist niet?
Ook reacties op de campagne ansich zijn welkom, ben je het eens met hoe we van start zijn gegaan, of hebben we in jouw ogen steken laten vallen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Riskbloggers
Riskbloggers
Omschrijving van je concept:
Voor een klant maken wij op dit moment een campagne voor een product (een risicoscan) waarmee ondernemers hun risico's in kaart kunnen brengen en de daaraan gekoppelde verzekeringen. Buiten de normale advertentie technieken experimenteren we in deze campagne met sociale media.
We hebben een redelijk vrije hand gekregen in de content die we op de actiesite (http://www.deltalloydrisicoscan.nl) plaatsen. We hebben er voor gekozen om deze content relevant te maken voor ondernemers en niet direct te koppelen aan de risicoscan. Zo schrijven we blogs over zaken die ondernemers meemaken en geven we ondernemers de kans op deze site te bloggen. Dit levert ons relevante content op en hun een kans om hun bedrijfsnaam te noemen op een website die 200 bezoekers per dag trekt.
Voornaamste van de campagne is dat we niet alleen productinformatie willen zenden, maar vooral de dialoog aan te gaan en kijken of we een toegevoegde waarde voor de ondernemer kunnen creeeren. We hopen dat hierdoor men vanzelf geinteresseerd raakt in de risicoscan.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
We zijn op linkedin aanwezig met een groep die we Riskbloggers noemen (http://www.linkedin.com/groups?gid=2360092&trk=hb_side_g) Dit zijn ondernemers en financieel adviseurs die bloggen op de site en meehelpen de attentie voor de site te verzorgen door hun statusupdate te laten verwijzen naar recente artikelen. Voor de geinteresseerden heb ik de avatar van de riskbloggers bij het bericht gevoegd.
Verder zijn we onder de naam riskbloggers aanwezig op twitter (http://twitter.com/riskbloggers) waarbij we proberen te reageren op twits die passen bij het onderwerp.
We opereren op bepaalde sites als adviseur, hierbij geven we antwoord op verzekeringsvragen, maar refereren nooit naar de risicoscan. We hopen dat als men ons antwoord waardeert men op ons profiel komt en zo op de site terechtkomt.
Verder hebben we natuurlijk een site gemaakt waar we al deze content plaatsen (http://www.deltalloydrisicoscan.nl). De site wordt gepromoot op de radio, via adwords en via flyers op de MKB beurs.
Tot nu toe gaat de campagne goed, van de 200 bezoekers weten we er elke dag ongeveer 40 uit de sociale media te halen, de rest wordt verzorgd door de meer traditionelere advertentiemethoden.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Sociale media wordt op dit moment weinig ingezet op de zakelijke markt, iets waarvan wij denken dat het veel potentie heeft. Wij willen manieren proberen te vinden om sociale media zo succesvol mogelijk in te zetten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Zoals gezegd worden sociale media nu weinig gebruikt bij B2B. Met ons zijn er natuurlijk ook andere clubs mee bezig, maar het betreft een redelijke pioniersmarkt.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben benieuwd hoe jullie de inzet van sociale media zouden gebruiken. Zijn er zaken die wij over het hoofd zien? Zijn er plekken op het internet waar en kansen zouden liggen? Wat vinden jullie van de dingen die we tot nu toe doen, aantrekkelijk of juist niet?
Ook reacties op de campagne ansich zijn welkom, ben je het eens met hoe we van start zijn gegaan, of hebben we in jouw ogen steken laten vallen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag