Iedereen kent natuurlijk Mvo. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, dat je als ondernemer streeft naar zowel winst als naar positieve effecten voor het milieu en de mensen binnen en buiten de onderneming.
Nu komt het:
ik heb een vergunning om vrij aan de deur en op straat te verkopen. Een ventvergunning.
Via diverse wegen kan ik producten erg goedkoop inkopen/importeren.
waaronder ik noem maar iets knuffels. Ik neem voor dit product het goede doel het Ronald McDonald Kinderhuis.
Verkoop dit product huis aan huis en voor elke verkochte knuffel geef ik € 1,- aan het goede doel. Reden? Natuurlijk Mvo en bijreden het verkoopt makkelijker. Je kan het slecht noemen, maar aan het volgende rekenvoorbeeld laat ik de winsten en dergelijke zien, dus hier even naar kijken voordat je zegt schandalig om via het goede doel zelf beter te worden!
Inkoop: €0.60
verkoop: € 2.60 (1euro naar goede doel)
Winst: € 1,-
Wat vinden jullie? Kan ik dit maken? Of is dit toch over de rug van het goede doel proberen geld te verdienen?
Hoe pak ik de schenking van € 1,- verkocht product boekhoudkundig aan?
En ik weet het de bedragen zijn nog erg laag.
Zodra ik dit eventueel verder zou uitwerken, ga ik vanzelfsprekend kijken of het verkoopbedrag naar bijv 4,60 kan.
En dan dus 2,- naar het goede doel en 2,- naar ons bedrijf.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jurrianvisscher
jurrianvisscher
Weer fff snel een nieuw idee bedacht.
Brand maar los met jullie tegen argumenten:
Iedereen kent natuurlijk Mvo. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, dat je als ondernemer streeft naar zowel winst als naar positieve effecten voor het milieu en de mensen binnen en buiten de onderneming.
Nu komt het:
ik heb een vergunning om vrij aan de deur en op straat te verkopen. Een ventvergunning.
Via diverse wegen kan ik producten erg goedkoop inkopen/importeren.
waaronder ik noem maar iets knuffels. Ik neem voor dit product het goede doel het Ronald McDonald Kinderhuis.
Verkoop dit product huis aan huis en voor elke verkochte knuffel geef ik € 1,- aan het goede doel. Reden? Natuurlijk Mvo en bijreden het verkoopt makkelijker. Je kan het slecht noemen, maar aan het volgende rekenvoorbeeld laat ik de winsten en dergelijke zien, dus hier even naar kijken voordat je zegt schandalig om via het goede doel zelf beter te worden!
Inkoop: €0.60
verkoop: € 2.60 (1euro naar goede doel)
Winst: € 1,-
Wat vinden jullie? Kan ik dit maken? Of is dit toch over de rug van het goede doel proberen geld te verdienen?
Hoe pak ik de schenking van € 1,- verkocht product boekhoudkundig aan?
En ik weet het de bedragen zijn nog erg laag.
Zodra ik dit eventueel verder zou uitwerken, ga ik vanzelfsprekend kijken of het verkoopbedrag naar bijv 4,60 kan.
En dan dus 2,- naar het goede doel en 2,- naar ons bedrijf.
Brand los!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag