• 0

Van starterspakket naar ondernemerspakket, overstappen?

Hoi allemaal...

 

Omdat ik in het verleden al heel wat heb gehad aan jullie kennis, toch maar even deze vraag:

Voor de start van mijn onderneming, heb ik een rekening courant aangevraagd (incl. starterspakket).

Nu blijkt dat pakket in januari af te lopen (goed teken, heb ik het toch 4 jaar volgehouden), maar nu wil de bank deze overzetten naar een gewoon ondernemerspakket. Hiervoor dien IK dan weer de kosten te dragen (125 euro, toch veel geld...voor mij dan ;))

 

Na daarbij zeer onbeschoft behandeld te zijn (binnen 10 minuten 7 keer bellen, en voicemail inspreken is nog een braaf ding), heb ik besloten toch bij andere banken te kijken (klant is toch koning?). Nu heeft mijn oude bank besloten dat ik bij een overstap naar een andere bank rente moet betalen (400 euro) en opstalkosten (150 euro). Maar mijn contract loopt toch af? Tevens betaal ik al elke maand belachelijk veel rente, abonnementskosten, kosten voor opnemen geld, en voor het inloggen op internetbankieren (oke...dat hoort er nou eenmaal bij, maar vind het gewoon zo erg dat zo'n absurd grote bank zo met klanten om gaat!)!

 

Iemand enig idee wat nu verstandig is? Mijn rekening courant ligt nog onder 10.000 maar heb het wel nodig voor voorraden!

 

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat inderdaad ergens ook....zijn die boetes dan wel normaal? De bankmedewerker belde al dat ik snel moest beslissen anders zou ik sowieso niet in aanmerking komen voor verleningen en dan zou ik de rc af moeten lossen.

 

Hopelijk is er wel een andere bank die het over wil nemen!

Link naar reactie
  • 0

Lees eerst even goed je RC krediet overeenkomst door, ze kunnen soms onmiddelijke aflossing eisen of binnen redelijk korte termijn en dat kan je in de problemen brengen.

 

Wat wellicht daarnaast kan helpen is eens gewoon langs gaan bij je bank (zakelijke afdeling!) en je verhaal doen. Ik ga regelmatig eens langs en heb goed contact, over vanalles is wel te praten. Van afsluitprovisies e.d. tot andere issues. Zeker als je met een negatieve klantervaring komt (waar ik je gesprek niet meer zou starten) moet daar wel wat te regelen zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

starterspakket is voor starters...met regelmaat wordt gecheckt of de klanten nog wel aan de eisen voldoen. Is dat niet zo, dan moet de rekening omgezet worden. Dat staat overigens in de voorwaarden die je bij het openen van de rekening hebt gekregen.

Het idee erachter is dat banken hopen dat een deel van de starters klant zullen blijven omdat ze gewend raken aan het serviceniveau.

Dit bovenstaande is trouwens bij onze bank het geval (met 't poppetje)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.