• 0

Gamewebshop www.press2play.nl

Omschrijving van je concept:

Een webwinkel waarin er games,consoles en accessoires wordt verkocht. Als doelgroep wordt is er gekozen voor de algemene gamers en geen hardcore gamers. Dus meer jonge gezinnen met kinderen. De webwinkel moet er overzichtelijk er uit zien en gebruiksgemakkelijk zijn. Op latere tijdstip wil ik graag een community bouwen met de klanten

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een goede webwinkel met een goede systeem laten bouwen, onderzocht wat de mogelijkheden zijn om een community opbouwen en ben begonnen met het bouwen van een blog.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil graag mededankzij de community een hechte band creeren met de klanten. Ik wil het gevoel geven dat de klanten een online aankoop hebben gehad maar de gevoel alsof het een offline aankoop was. ( bij een speciaalzaak heb je meestal betere service en advies vandaar)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Weinig gaming site's met een blog.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is de webshop overzichtelijk en is het ook gebruiksvriendelijk. Heeft u misschien nog tips of verbeter punten?

 

Alvast bedankt,

 

www.press2play.nl

 

Met vriendelijke groet,

 

 

I Have Dream.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Meto,

 

De webwinkel ziet er netjes uit, misschien iets te netjes?

 

Een beetje afkijkend bij Bol.com zie ik dat ze 3 doelgroepen proberen te bereiken. Kijk zelf maar: http://www.bol.com/nl/m/games/playstation-3/N/5203/index.html

Het is denk ik ook voor jouw webwinkel belangrijk om je webwinkel in te richten op die drie doelgroepen of om je op 1 doelgroep specifiek te richten. Op alle drie de doelgroepen richten vergt denk ik heel veel tijd om alles te 'fine tunen'.

 

Ik snap ook niet echt het voordeel van het winkelgevoel...

Veel gamers zullen zeer gericht iets kopen, omdat ze vaak via vrienden en reviews daarvan overtuigd zijn geraakt. Dan is het gewoon belangrijk dat een webwinkel zijn processen op orde heeft. Het bestelproces moet makkelijk zijn, het opzoeken van games moet makkelijk zijn en de levering snel en zonder beschadigingen.

Verder denk ik dat, zeker de jongeren, op onmogelijke tijden op je webwinkel zullen zijn en de live chat is om 4 uur offline? Een live chat kan zeker voordelen geven, maar heb je hier wel de capaciteit voor? Want als het iedere keer offline is dan werkt het tegen je.

 

Dit zijn mijn eerste bevindingen in ieder geval!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter Gelderblom

Link naar reactie
  • 0

Niet inhoudelijk: Mario & Luigi - browsers inside story

 

Browser = IE, FF

Bowser = Groot groen boos schilpad met stekels. ;)

 

Misschien even aanpassen in je shop. Straks stoot je nog mensen voor hun knop.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nette website, ziet er goed uit. Mooie consistente stijl door de gehele site, en de details zijn goed afgewerkt. Zoals bij elke website zijn er wel wat puntjes waar nog naar gekeken kan worden, bij deze mijn 2 cents:

 

- Taalgebruik. Laat je spelling, grammatica en de structuur van je zinnen nog een keer nakijken. Ik zie nog wel wat spelfouten en kromme zinnen, welke waarschijnlijk mensen gaan "wegjagen". Het zijn er niet veel, maar ze zijn nog wel aanwezig.

- Als je blog hét punt is dat jouw site uniek maakt, zou ik dat meer naar voren laten komen. De 'blog' button bovenaan valt nauwelijks op, ik las er in het begin in ieder geval totaal overheen.

- Ik zie bij de overzicht van de games niet voor welk platform ze zijn, dit maakt het lastig zoeken soms. Voorbeeld: ik zoek naar 'DJ Hero' voor de Xbox 360. Ik typ in 'dj hero' en druk op enter, ik specificeer niet naar één bepaald platform. Ik zie vervolgens 3 pakketten verschijnen, welke er allemaal hetzelfde uitzien. Een klein icoontje met 'x360', 'ps3' en 'wii' zou het stukken makkelijker maken.

- Bij het kopje 'Waarom P2P' ziet de rode 2 er bij mij bijna vloekend uit.

- Je spaarpunten systeem zou er eventueel voor kunnen zorgen dat mensen die één keer bij jou kopen, weer bij je terugkomen. Het is mij echter geheel onduidelijk hoeveel spaarpunten je bij games krijgt. Ik heb helemaal onderaan de site het kopje 'Spaarpunten' gelezen, dan weet ik nog pas dat ik 25 punten bij signup krijg. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker die moeite al niet eens zou nemen. Waarom zet je bij de signup knop niet '25 gratis spaarpunten!' en bij elke game afzonderlijk hoeveel punten ermee verdiend worden? Als 500 punten overigens een tientje waard zijn, komen 25 gratis punten neer op 0,50 Euro, ikzelf zou dat niet de moeite waard vinden eerlijk gezegd.

- Ik zou het gratis thuisbezorgen iets duidelijker naar voren brengen. Heel veel webshops (vooral de wat kleinere) rekenen flinke verzendkosten, hier kan jij je juist mee onderscheiden.

- Ik zou het 'Terms' knopje snel weghalen, ik geloof dat dit gezien wordt als keywords spammen. Een SEO expert zal je hier meer over kunnen vertellen.

- Misschien is het een idee om het 'Consoles' kopje links op de homepage om te dopen tot 'Hardware' of (nog beter) 'Apparatuur'? Ik had bij 'Consoles' niet direct het gevoel dat het om de hardware ging op één of andere manier.

- Ik zie de toegevoegde waarde van het kopje 'Multi platform' niet zo in je banner. Wie gaat daar op klikken? Als je een PS3 hebt, klik je op 'PS3'. Als je een Xbox hebt, klik je op 'Xbox'. Niemand is specifiek op zoek naar hardware (dat blijkt ook pas als je er op klikt) die voor meerdere platforms te gebruiken is, of niet veel mensen althans.

- Ben ik de enige, of lijkt het op het eerste gezicht alsof de man in de bovenbanner de nek van de vrouw likt? ;)

 

Veel succes in ieder geval!

 

[edit] Overigens zie ik dit tekstje bij je 'Verwante producten' staan wanneer ik een product aanklik: "Aanvinken bij dit product te bestellen of Alles selecteren". Wellicht een ietswat onduidelijke zin?

Link naar reactie
  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is de webshop overzichtelijk en is het ook gebruiksvriendelijk. Heeft u misschien nog tips of verbeter punten?

 

Eén heel groot verbeter punt is dat je je adres MOET vermelden. Een postbus is niet goed genoeg. Men moet een fysiek adres kunnen terugvinden op je site waar men naar toe kan als men klachten heeft. (Onderdeel van "wet koop op afstand").

 

Verder een nette Magento shop. Heb je een template gebruikt of zelf zitten knutselen?

Ik weet niet of je veel bezoekers hebt op het moment maar je shop is niet erg snel. Als je niet precies weet wat je zoekt maar even wil rondkijken moet je geen haast hebben. En ik denk dat jouw publiek vrij jong is en altijd snel, snel, snel wil. Zij kunnen zich dus kapot kunnen gaan ergeren aan de "snelheid".

 

Veel succes verder!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.