Cevo Geplaatst: 9 november 2009 Cevo 5 0 Geplaatst: 9 november 2009 2 bv's met deze zelfde eigenaars de eerste b.v. heeft een vordering op tweede b.v. De tweede b.v. heeft geen activiteiten meer en de schuld zal nooit meer worden betaald wat zijn de mogelijkheden zonder dat de tweede b.v. failliet gaat om de vordering fiscaal te verrekenen. Link naar reactie
0 ronaldinho Geplaatst: 9 november 2009 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 9 november 2009 Als er geen rare dingen in zitten, kan BV 1 de vordering afwaarderen en kwijtschelden. Dit leidt in beginsel tot een verlies bij BV 1 en winst bij BV 2. Als BV 2 geen verrekenbare verliezen heeft, kan zij mogelijk aanspraak maken op de kwijtscheldingswinstvrijstelling, zodat BV 2 geen belasting over de kwijtschelding hoeft te betalen. Omdat het geen derde partijen zijn, maar beide vennootschappen dezelfde aandeelhouder hebben, is wel van belang of de schuld ook fiscaal als schuld wordt aangemerkt, of eigenlijk dienst doet als eigen vermogen. Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie
0 Cevo Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Cevo 5 0 Geplaatst: 30 november 2009 bestaat er een mogenlijkheid om de omzet belasting te verrekennen bij kwijtschelding? Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 30 november 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 30 november 2009 welke omzetbelasting bedoel je? DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Johan Mulder Geplaatst: 30 november 2009 Johan Mulder 1k 105 Geplaatst: 30 november 2009 Wat ga je doen met deze verlies-B.V.? Waarom mag deze B.V. niet failliet gaan? JM juristen & adviseurs ondernemingsrecht: samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten. Link naar reactie
0 Cevo Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Cevo 5 0 Geplaatst: 30 november 2009 zal even iets duidelijker omschijven: ik heb een uitzendburo( al 10 jaar) die heel goed draait. paar jaar gelden heb ik besloten met mijn stomme kop om een garage erbij te beginnen. de monteurs heb ik via de uitzendburo laten lopen , alleen de garage was niet echt een succes waardoor een een schuld is ontstaan van de garage bv naar de uitzend bv garage kan dit niet betalen . nu moet ik heel veel belasting betalen bij uitzend bv , waardoor de uitzend bv ook dreigt om te vallen de grootste stomiteit is dat ik ook een lening heb lopen bij de bank voor de garage bv (waar ik prive voor heb getekent.) met andere woorden ik wil wel garage bv laten klapen , alleen de lening van de garage is bijna net zo veel als de belasting schuld van de uitzenburo. vandaar mijn vraag wat kan ik het beste nu doen??? Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 30 november 2009 odeon 2,3k 148 Geplaatst: 30 november 2009 Om wat voor belastingschuld gaat het bij de Uitzend-BV?: vennootschapsbelasting, loonbelasting, omzetbelasting of een combinatie. Voor de beantwoording van je vraag is dit van belang. Link naar reactie
0 Cevo Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Cevo 5 0 Geplaatst: 30 november 2009 vennootschaps belasting en omzet belasting, loonbelasting allemaal netjes betaald. Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 30 november 2009 odeon 2,3k 148 Geplaatst: 30 november 2009 Als de Uitzend BV het faillissement aanvraagt van de Garage BV kan de Uitzend BV een verlies creëren door de vordering op de Garage BV af te waarderen. Dit verlies kan verrekend worden met de winst uit het voorgaande jaar. Zo kun je de vennootschapsbelasting schuld verminderen. Voor zover de omzetbelastingschuld betrekking heeft op facturen aan de Garage BV kan deze omzetbelasting teruggevorderd worden wegens oninbaarheid. Dit kan dan gebeuren vanaf het aangiftetijdvak waarin duidelijk is dat Garage BV niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. Succes, Odeon Link naar reactie
Cevo
Cevo
2 bv's met deze zelfde eigenaars
de eerste b.v. heeft een vordering op tweede b.v.
De tweede b.v. heeft geen activiteiten meer en de schuld zal nooit meer worden betaald
wat zijn de mogelijkheden zonder dat de tweede b.v. failliet gaat om de vordering
fiscaal te verrekenen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag