• 0

Geld lenen bij bank om zakelijke schulden bij familieleden af te lossen?

hallo,

ik ben een zelfstandige ondernemer in koerierdienst al 2 jaar,

maar ik heb een enorme schuld van ongeveer 12.000 euro,

dit zijn allemaal van geleende geld van mijn familie, openstaande rekeningen die tegelijk is gekomen.

wat ik wil weten is, is er een bank of instelling wat dan ook waar ze me mij zonder voorwaarden kunnen lenen...

wat ik hiermee wil doen is, 12000 euro aan mensen geven die geld tegoed hebben van mij en dan maandelijk vaste (kan ook met meer geld) aflossen aan 1 bedrijf zodat ik niet alle kanten geklaag krijg van betaalachterstanden...

dit schuld is onstaan doordat mijn bestelbus berooft is van mij terwijl ik die geld van mijn familie had geleend voor om mijn bedrijf op te zetten.

wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Persoonlijk zou ik liever in het krijt staan bij familieleden/vrienden dan bij een bank. Daarnaast weet ik wel zeker dat er geen bank of instelling is die hiervoor een krediet verleent, al helemaal niet zonder voorwaarden. Mijn advies is om je 200% in te zetten voor je koeriersdienst, hiermee structurele winst te maken en goede aflossingsafspraken te maken met je familie. Probeer het ene gat niet te vullen met het andere, daarvan worden de problemen meestal alleen maar groter.

Link naar reactie
  • 1

Wat zeiden ze de vorige keer bij de bank?

ik heb maar 1 bestelbus maar die heb ik aan me personeel gegeven om die vaste route te rijden, ik wil mijn bedrijf uitbreiden maar ik heb daar geen geld voor, ik heb maar een kleine 25000 euro nodig om een vrij nieuw bus te kopen (nieuwe bus tijdelijk lang geen last van onderhoudskosten) ik ben naar mijn bank gegaan en ze willen eerst een goed ondernemingsplan hebben.

Ik ben ook niet handig in maken van ondernemingsplan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik liever in het krijt staan bij familieleden/vrienden dan bij een bank. Daarnaast weet ik wel zeker dat er geen bank of instelling is die hiervoor een krediet verleent, al helemaal niet zonder voorwaarden. Mijn advies is om je 200% in te zetten voor je koeriersdienst, hiermee structurele winst te maken en goede aflossingsafspraken te maken met je familie. Probeer het ene gat niet te vullen met het andere, daarvan worden de problemen meestal alleen maar groter.

dat wil ik wel maar door de crisis krijg ik nu weinig opdrachten...

en er zijn 4 rekeningen die tegelijk betaald moet worden en dat gaat niet, ze willen het ook niet uitstellen.

Wat zeiden ze de vorige keer bij de bank?

ik heb maar 1 bestelbus maar die heb ik aan me personeel gegeven om die vaste route te rijden, ik wil mijn bedrijf uitbreiden maar ik heb daar geen geld voor, ik heb maar een kleine 25000 euro nodig om een vrij nieuw bus te kopen (nieuwe bus tijdelijk lang geen last van onderhoudskosten) ik ben naar mijn bank gegaan en ze willen eerst een goed ondernemingsplan hebben.

Ik ben ook niet handig in maken van ondernemingsplan.

ze willen geen krediet verstrekken aan zzpers

Link naar reactie
  • 0

dat wil ik wel maar door de crisis krijg ik nu weinig opdrachten...

en er zijn 4 rekeningen die tegelijk betaald moet worden en dat gaat niet, ze willen het ook niet uitstellen.

Bij TNT gaat het juist erg goed bij de pakjesdienst. Kun je die niet eens bellen en kijken of je freelance aan de slag kan daar ?

Ik denk dat je vraag beantwoord is. Dit topic gaat daarom op slot.

1) Vul het ene gat niet met het andere.

2) Een bank leent niet aan zzp'ers: die geen structurele winst maken en nog geen paar jaar bestaan

3) Probeer er uit te komen met je familie

4) Knallen met die bestelbak van je. De crises de schuld geven is makkelijk. Ga op zoek naar nieuwe mogelijkheden... Die kunnen vast weer in een ader topic besproken worden :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar