• 0

Hoe sponsoring te gebruiken?

Sponsoring op lokaal niveau is volgens mij vaak een feelgood ding van de directeur of marketing manager, ik kan me niet voorstellen dat je heel veel nieuwe klanten trekt met het plaatselijke voetbalteam of hockeydames sponsoren.

 

Nu vroeg ik me af of je je sponsoring effectiever kunt maken? Ik dacht eraan om een blog op de site op te nemen waarbij de gesponsorde iets kan vertellen over de sport en hoe ze het daarin helemaal gaan maken.

 

Dit bereikt in ieder geval meer mensen als alleen lokaal, alleen vraag ik me af of mensen dit wel leuk vinden om te lezen over de belevenissen van F.C. Nobody.

 

Even voor de duidelijkheid, het gaat niet over voetbal of hockey, maar meer om het idee om degene die je sponsort aan het woord te laten op je site. Is dat wat? Of is dat erg kneuterig?

 

Groet, Martin

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

interessant topic!

 

Toevallig ben ik een "F.C. Nobody" in sportland en ook bezig met sponsorwerving.

 

Zoals ik het zie zal het nut van sponsoring afhangen van de inspanning van de sporter. Lovende woorden over de sponsor, een goed werkende website met verslagen, goed zichtbare reclame, nieuwsbrief met dankwoorden aan de sponsoren.

 

Sponsoring zorgt voor naamsbekendheid. Je wilt gaan bereiken dat mensen bij een bepaald product als eerste aan jou denken. Dat is best lastig en kost potentieel veel geld en tijd.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik heb me nog niet laten verleiden maar zat met het idee in mijn hoofd om een team of sporter te sponsoren. Maar zat me ook te bedenken dat de meerwaarde er pas in zat als je het ook publicitair weet te benutten.

 

Je zou op je website een blog of stukje kunnen opnemen met de resultaten van de gesponsorde teams/sporters? Het gaat pas interessant worden als je gesponsorde team natuurlijk ineens goede prestaties laat zien, daar kun je dan je bedrijf aan linken.

 

Het gaat ook niet om topbedragen, maar probeer te inventariseren hoe je maximaal gebruik kunt maken van een sponsoring. Wil niet alleen maar wat geld overmaken en een link op een website, wil echt een samenwerking zien te krijgen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Publicitair benutten is vanzelfsprekend een uitgangspunt van sponsoring, onderstrepen van je imago als (maatschappelijk) betrokken bedrijf en dit ook weer tot uiting brengen, ligt hier primair in het verlengde van. Klanten trekken is een afgeleid doel van sponsoring. Behandel sponsoring ook als zodanig, en bekijk ook goed wie je wilt steunen, het kan namelijk evengoed averechts werken. Een organisatie die sponsors zoekt, wil doorgaans gewoon 'de kas spekken', maar zal wel met respect over de sponsor naar buiten moeten treden. Leg dat ook in de sponsorovereenkomst vast.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Service Designer I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Een sporter/team die blogt op jouw website is eigenlijk iemand die de aandacht van jouw zaak afleidt naar zijn zaak. Tenzij het zo'n unieke splogger (sportblogger) is dat fans jouw site gaan bezoeken, niveau Cruijff of De Kneet. Moet je waarschijnlijk een ghostwriter inhuren. Ook zijn er mogelijkheden om je eigen klantengroep te activeren voor een gezamenlijk doel, iets in de sfeer van Jamaïcaanse bobsleeërs.

 

Hmmm. Het blijven omwegen.

 

Sportsponsoring dient primair extra bereik, dus je wil een sporter/team die sowieso al de aandacht heeft van je doelgroep. Wellicht kan een sporter ingezet worden voor relatiemarketing, denk aan masterclasses. Wat interesseert de mensen die bij jou boeken? Boogschutters, golfers, biljarters, kaatsers, klaverjassers?

 

Misschien kun je wel een nieuwe sport gaan sponsoren. Iets met webtennis bijvoorbeeld: Wiimbledon!

 

Goh, da's geen gek idee. En zoals meestal: iemand was u voor. En er is al een Nederlandse initiatiefnemer actief. Het WiiKaa Voetbal dan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 351 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.