• 0

Factuurbedrag is veel hoger als offerte,wat nu!

Hoi allemaal,

 

Ik heb een probleem.

We hebben onlangs twee offertes ontvangen. De eerste betrof het maken van brochures en cadeaubonnen, en deze offerte was ons veel te hoog. Daarop hebben we een nieuwe offerte ontvangen voor alleen de cadeaubonnen. Op deze offerte staan alleen de drukkosten vermeld, en we zijn hiermee akkoord gegaan. Er stond op deze offerte geen vermelding naar de vorige offerte voor overige kosten.

Nu hebben we de bonnen in huis en de factuur. Het factuurbedrag is de drukkosten + concept, digitale opmaak en productiebegeleiding, de drukkosten zijn slechts 1/3 deel van het totaalbedrag!!

Ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord, maar wat moet ik doen??

Kan iemand mij van goede raad voorzien?

Volgens de voorwaarden moet ik binnen 8 dagen een aangetekende reclamatie sturen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Ik hoor graag van jullie.

 

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onder welke voorwaard heb je de deal gesloten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Heb je een getekende offerte terug gestuurd?? Zo ja, dan kan je in je verweer verwijzen daarnaar en aangeven dat de factuur niet overeenkomt met de offerte.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

  • 0

Ben je schriftelijk akkoord gegaan en staat er dan een verwijzing naar de tweede offerte in?

 

Een schriftelijke reclamatie is volgens mij niet meer dan een brief of fax waarin je stelt dat je het niet met de factuur eens bent en waarom.

  • 0

Een kopie van de tweede offerte terug sturen en leverancier vragen waarom er extra bedragen op staan. Vaak kom je dan al een stapje dichter bij elkaar.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

  • 0

Algemene voorwaarden?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Voldoe de geoffreerde prijs binnen de gestelde termijn en stuur tegelijkertijd een brief waarin je verwijst dat dit de betaling is op de toegestuurde factuur, echter conform de 2e offerte. Dan afwachten hoe er wordt gereageerd.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I HL-Deelnemer en -Moderator I Ontwerp Gedreven Innovatie Strateeg I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend. Eerst even een vriendelijk belletje doet meestal wonderen. En reclameren in dit geval is volgens mij schriftelijk bezwaar. Dus briefje maken en aangetekend versturen. Maar ik zou eerst even bellen.

 

Wel valt mij het volgende op.

 

De goedgekeurde offerte vermelde alleen de drukkosten. Maar wie heeft nou het concept, digitale opmaaken begeleiding gedaan. Het ontwerp is neem ik aan niet miraculeus op de drukpers ontstaan (anders wil ik die pers ook)?

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

  • 0

Ik krijg inderdaad de indruk dat er in de eerste offerte sprake was van een totaalplaatje voor cadeaubonnen en brochures waarbij genoemd concept, digitale opmaak etc. vermeld is.

 

Door alleen te kiezen voor het laten maken van cadeaubonnen is alleen de laatste post uit de eerste offerte (drukkosten) veranderd en dit is aangegeven op offerte twee.

 

Dit zou slordig zijn van je leverancier, maar als dat het geval is ook een beetje naief van jou, met als gevolg dat je er samen uit moet zien te komen.

 

Begin dus gewoon eens met bellen naar je contactpersoon. Voor het sturen van boze brieven heb je nog een paar dagen de tijd.

 

Frans

  • 0

Het ontwerp is inderdaad door dezelfde persoon verzorgd, maar het is natuurlijk wel te makkelijk om hier geen melding van te maken in een tweede offerte. Mijns inziens kun je dan met je factuur nl. nog alle kanten op.

Ik ga de beste man bellen en ik hoop dat we er samen uit kunnen komen.

 

  • 0

Het ontwerp is inderdaad door dezelfde persoon verzorgd, maar het is natuurlijk wel te makkelijk om hier geen melding van te maken in een tweede offerte. Mijns inziens kun je dan met je factuur nl. nog alle kanten op.

 

Had je zelf ook iets beter op moeten letten eerlijk gezegd *bukt*

 

Ik ga de beste man bellen en ik hoop dat we er samen uit kunnen komen.

 

Succes, hoop dat je de boel voor een acceptabel bedrag voor elkaar krijgt

 

Frans

  • 0

Misschien een idee om te kijken of je toch een stuk ook van de 1ste offerte geleverd kunt krijgen?

 

Want als nu al 80% van het designwerk is verricht hoef je mogelijk alleen nog maar drukkosten te betalen. Je zit immers al een heel eind richting het niveau van de 1ste offerte.

  • 0

Ik krijg inderdaad de indruk dat er in de eerste offerte sprake was van een totaalplaatje voor cadeaubonnen en brochures waarbij genoemd concept, digitale opmaak etc. vermeld is.

 

Door alleen te kiezen voor het laten maken van cadeaubonnen is alleen de laatste post uit de eerste offerte (drukkosten) veranderd en dit is aangegeven op offerte twee.

 

Dit zou slordig zijn van je leverancier, maar als dat het geval is ook een beetje naief van jou, met als gevolg dat je er samen uit moet zien te komen.

 

Zoiets zal er inderdaad wel gebeurd zijn. Vraag blijft natuurlijk of je het had moeten zien aankomen... ergens denk ik van wel, gezien het grote verschil tussen 1e en 2e offerte, maar goed, wellicht is er in overleg best een middenweg te vinden.

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoi allemaal,

 

Ik heb een probleem.

We hebben onlangs twee offertes ontvangen. De eerste betrof het maken van brochures en cadeaubonnen, en deze offerte was ons veel te hoog. Daarop hebben we een nieuwe offerte ontvangen voor alleen de cadeaubonnen. Op deze offerte staan alleen de drukkosten vermeld, en we zijn hiermee akkoord gegaan. Er stond op deze offerte geen vermelding naar de vorige offerte voor overige kosten.

Nu hebben we de bonnen in huis en de factuur. Het factuurbedrag is de drukkosten + concept, digitale opmaak en productiebegeleiding, de drukkosten zijn slechts 1/3 deel van het totaalbedrag!!

Voor de beoordeling hiervan is het van belang te weten wat er precies op de beide offertes (en in de eventuele algemene voorwaarden) staat.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 30 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.