• 0

Wet koop op afstand - cadeauverpakking en persoonlijke felicitatiekaart

Beste HL-ers,

ik wil in de tweede fase van uitrol van een webshop cadeauverpakkingen en persoonlijke felicitatiekaarten gaan aanbieden in één koop naast het eigenlijke product. Vallen uitgekozen cadeauverpakkingen of felicitatiekaarten met een persoonlijke invulling niet meer onder de Wet Koop of Afstand of cadeauverpakkingen toch nog weer wel? Deze extra's zou ik vanwege productiekosten namelijk niet voor eigen risico aan willen bieden.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste HL-ers,

ik wil in de tweede fase van uitrol van een webshop cadeauverpakkingen en persoonlijke felicitatiekaarten gaan aanbieden in één koop naast het eigenlijke product. Vallen uitgekozen cadeauverpakkingen of felicitatiekaarten met een persoonlijke invulling niet meer onder de Wet Koop of Afstand of cadeauverpakkingen toch nog weer wel? Deze extra's zou ik vanwege productiekosten namelijk niet voor eigen risico aan willen bieden.

Groet,

Highio

Mijn mening:

De kosten die je in rekening brengt voor de cadeauverpakking en de kaart hoef je niet terug te betalen bij retourneren omdat je de cadeauverpakking op maat van de rol afscheurt en de kaarten ook maatwerk zijn. De inhoud (het gekochte artikel) en de verzendkosten, naar de klant toe, zou je wel terug moeten betalen. Dit moet je echter wel goed vermelden bij de "inpakservice" voordat ze deze af kunnen nemen om gezeur achteraf (proberen) te voorkomen.

Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat je de verzendkosten niet hoeft terug te betalen omdat ze niet de hele order kunnen retourneren, al denk ik wel dat je daar ontevreden klanten aan over kunt houden en wellicht een slechte naam opbouwd.

• 0

Beste Astron,

bedankt voor de reactie. Wat het commercieel moet worden weet ik nog niet, maar ik zou op deze manier juridische zekerheid of ervaringen van webwinkeliers willen krijgen.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar