• 0

Ik begrijp de termen van websitebouwers niet

Sinds kort ben ik bezig met mijn ondernemingsplan voor een webwinkel voor kinderkleding.

Informatie zoeken over de klanten, het produkt, etc. dat lukt me allemaal wel.

 

Nu moet ik dus een bedrijf zien te vinden die een website maakt/aanlevert.

Daar kom ik dus niet uit; ik vind genoeg websites van bedrijven die websites bouwen, maar ik begrijp de termen niet die ze gebruiken. ???

 

Ik wil gewoon een indicatie van de te verwachten kosten; bij de één kost een goede website € 1500 of € 2000 of zelfs €3000 en ik zie ook een heleboel bedrijven waar je voor €20 à €25 euro per maand een website kan "huren" (ik weet niet of dat het goede woord is).

 

Wie kan hier iets zinnigs over vertellen?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is belangrijk dat je eerst op een rijtje krijgt wat een goede website is (of wat jij een goede website vindt). Daarna is het handig om te bedenken welk budget je (maximaal) ter beschikking hebt.

 

Als je termen niet begrijpt; vragen staat vrij. Als je geen bevredigende antwoorden krijgt ga dan op zoek naar een andere bouwer. Als ik puur naar mijn eigen toko kijk proberen wij zo concreet mogelijk te zijn naar de klant. Met moeilijke termen smijten kan iedereen, iets begrijpelijk uitleggen is een ander verhaal

 

het is onmogelijk om op basis van bedragen te zeggen of iets een goede website is. Er worden ontzettend mooie websites gemaakt voor een paar honderd euro en waardeloze websites die tonnen kosten. Het omgekeerde is echter ook waar. Daarnaast kan er in een website meer werk zitten dan je op het eerste gezicht denkt. Doe navraag in je omgeving wie er ervaring heeft met website bouwers, vraag om referenties.

 

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van websites verhuren, zeker in de markt waar jij je in wilt begeven is het erg belangrijk dta je je kan onderscheiden. met een middelmatige webshop ga je het niet redden.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 1

Ben het met Seb eens dat je met een middelmatige site niets opschiet. Je bent volledig afhankelijk van je site. De manier waarop deze is gebouwd is cruciaal voor de vindbaarheid (net als aantal andere factoren). Schone HTML code (= stuk dat Google leest) en heldere structuur van de links is belangrijk. Dat kan niet iedere bouwer even goed. Velen maken gebruik van standaard pakketten die grafisch wel OK zijn, maar technisch een drama.

 

Uiteraard is voor vindbaarheid veel meer van belang (bijv. links van andere sites die naar jou verwijzen), maar heeft niets met webbouwer te maken. Kijk hiervoor bij de SEO draad (maar is food for experts).

 

Naast vindbaarheid is conversie zeer belangrijk. Misschien nog wel belangrijker zelfs. Kijk eens bij de posts van Moovio / Peter vd Laan.

 

Ik raad aan om een adviseur te kiezen die wel verstand van websites heeft, maar die niet gaat bouwen. Enkel ter review. Kost niet zo veel en wellicht heb je een vriendje die dit voor je wil doen. Stel samen de specs op en kies een bouwer die al veel webshops heeft gebouwd. Die kent ook trucs als gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Mocht je interesse hebben, dan kan ik je iemand aanbevelen. Doet ook regelmatig wat voor mij. Stuur me dan maar een PM.

Link naar reactie
  • 0

Begin eens met het opschrijven van de dingen die jij graag wil in je webshop. Dus kleuren, hoe het er ongeveer uit gaat zien (maak hier gewoon zelf een plaatje voor in paint desnoods). Beschrijf verder vooral goed hoe je je producten wil gaan beheren, voorraadbeheer, artikelen, enz. Geef een paar voorbeelden mee van sites die je mooi vind en zet erbij waarom.

Leg uit hoeveel artikelen je ongeveer hebt, hoe je wil dat een productpagina eruit ziet, hoe je je prijzen wil beheren, hoe klanten moeten betalen (vooraf, ideal, creditcard, PayPal?), hoe klanten in kunnen loggen en hoe het bestelproces precies in zijn werk gaat.

 

Als je al deze punten in een word documentje zet, geeft dat de meeste webbouwers voldoende aanknopingspunten om ermee aan de slag te kunnen.

 

Let er trouwens wel op dat je site zoekmachine-vriendelijk gemaakt wordt, dat kan een hele hoop schelen.

 

Wellicht heb je ook een neefje ofzo die veel met internet en websites doet, vraag hem eens om ernaar te kijken en aanvullingen te geven op technisch gebied als je eenmaal je documentje af hebt.

 

Nog 1 tip: ga nooit met een pakket in zee waar je geen demo van hebt gezien, en bedenk heel erg goed vooraf wat je wilt voor je webshop

Link naar reactie
  • 0

Zeer interessant topic. Wij komen dit probleem ook tegen, hoe goed we het ook uitleggen, zeker grote projecten hebben gewoon een bepaalde mate van complexiteit waar je weinig aan doet. Als je een website wilt runnen heb je echt een deel basiskennis nodig zoals het kunnen lezen van je management informatie: Je statistieken. Daarin wordt gesproken over bounce rates, conversies en funnels. Om zowel zelf te kunnen volgen wat er in je webshop gebeurt als wel om je webbouwer scherp te houden moet je dat echt begrijpen denk ik.

 

Wellicht is investering in een cursus, eventueel gewoon door een webbouwer dus ook wel een heel aardig idee. Zelfde als een manager die een fabriek aanstuurt, die weet (of zou moeten weten) wat zijn overhead kosten zijn op bepaalde processen enzovoorts. Anders kan hij nooit sturen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cynthia,

 

Als ik het goed begrijp ben je nog in de fase van het schrijven van het ondernemingsplan en wil je vooral een indicatie van de kosten van je webwinkel.

 

De meeste webwinkels worden tegenwoordig gebouwd met Content Management Systemen. Dat zijn systemen waarbij je zelf eenvoudig het beheer van je site kunt doen en dat lijkt me bij een webwinkel ook een voorwaarde. Veel website bouwers gebruiken daar tegenwoordig standaard systemen voor zoals bijvoorbeeld Magento, Joomla met Virtue Mart of Zencart.

 

Deze software is gratis en open source, dus hoeft de sitebouwer voor die software geen kosten in rekening te brengen. Een ander voordeel daarvan is dat je als je niet tevreden bent ook gemakkelijker kunt overstappen naar een andere sitebouwer. Bij het huren van een website of met een website die gemaakt is met een door de websitebouwer zelf gefabriceerd systeem is dat lang niet altijd het geval, dus als je daarvoor kiest dan zou ik dat zeker als voorwaarde stellen. Bij het huren van een website hoort meestal ook een nogal standaard look.

 

Ik denk zelf dat je met een budget van tussen € 1000 en € 1500,-- genoeg sitebouwers kunt vinden die een goede website voor je kunnen bouwen, die ook geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Het hangt wel af natuurlijk van je wensen m.b.t het ontwerp en functionaliteiten. Als er functionaliteiten wilt die de beschikbare software nog niet heeft, dan moeten die speciaal worden gebouwd en dan ben je natuurlijk al snel duurder uit, maar meestal zal dat niet het geval zijn. Hetzelfde geldt voor het ontwerp. Veel sitebouwers maken gebruik van zogenaamde templates en passen die dan aan aan jouw wensen, zodat de site toch een eigen look krijgt. Als je een speciaal voor jou gebouwd ontwerp wilt, dan is dat over het algemeen ook weer wat duurder.

 

Houd ook rekening met wat jaarlijkse onderhoudskosten. De software moet af en toe ook geupgrade worden en je hebt kosten voor het hosten van de website en voor je domeinnaam. Reken daar zo'n € 200,-- per jaar voor, dan zit je denk ik redelijk safe.

 

Denk ook aan eventuele kosten voor promotie. Wil je dat zelf gaan doen of uitbesteden, wil je adverteren, links aanmelden bij andere sites, etc.

 

Oh ja en klik eens op de laatste link in mijn profiel (hoop dat dat niet tegen de HL-regels is :) )

Link naar reactie
  • 0

Wat ik interessant vind aan jouw bevindingen, Cynthia, is dat je perfect blootlegt hoe moeilijk het voor specialistische bedrijven is om (potentiële) klanten duidelijk te maken wat ze presteren, in begrijpelijke taal voor de klant!

 

Vaak vervalt men dan in technische termen, die dus door een deel van de doelgroep (zoals jij) niet begrepen worden. Spreek de taal van de doelgroep! Een lucratief leerpuntje van jouw kant voor die bedrijven, dunkt mij...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als het om een businessplan gaat denk ik dat je beter uit kunt gaan van de hoogste schatting, dus die 3000 euro. In het kader van liever safe dan sorry, kan je beter een ruim budget opnemen.

 

Webbouwers hebben veel concurrentie en offreren naar mijn mening vaak laag. Als de deal gesloten is, de bouw begonnen en je plots extra wensen hebt door jouw voortschrijdende inzicht, kost het vaak snel extra geld. Een verdubbeling van de kosten is dan helemaal niet bijzonder.

 

En als je businessplan niet meer uitkomt omdat de website 3000 ipv 1500 euro is, moet je jezelf ernstig afvragen of het risico niet veel te groot is.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik interessant vind aan jouw bevindingen, Cynthia, is dat je perfect blootlegt hoe moeilijk het voor specialistische bedrijven is om (potentiële) klanten duidelijk te maken wat ze presteren, in begrijpelijke taal voor de klant!

 

Vaak vervalt men dan in technische termen, die dus door een deel van de doelgroep (zoals jij) niet begrepen worden. Spreek de taal van de doelgroep! Een lucratief leerpuntje van jouw kant voor die bedrijven, dunkt mij...

 

Succès en groet,

 

Hans

Dat is absoluut belangrijk maar ik denk echt dat als je als ondernemer van bijvoorbeeld complexe webdiensten gebruikt wilt maken je ook jezelf als klant moet ontwikkelen. Wellicht is dat iets wat bij levering van een website gedaan moet worden. Dat is wel een heel interessant punt zoals ik het nu zit te bedenken!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1
Dat is absoluut belangrijk maar ik denk echt dat als je als ondernemer van bijvoorbeeld complexe webdiensten gebruikt wilt maken je ook jezelf als klant moet ontwikkelen. Wellicht is dat iets wat bij levering van een website gedaan moet worden.

 

Nee, dat is absoluut te laat. Ik heb ook klanten gehad die een website wilden beginnen, maar zelf echt helemaal geen idee hadden van wat dat hele internet nou inhield. Die emails niet kunnen versturen omdat het modem niet aan staat. Die een globale beschrijving van de website geven en verwachten dat je de rest zelf wel in zult vullen.

 

Als je naar een audio-winkel gaat en vraagt om een 'goede stereo' en verder niet kunt vertellen welke opties daarop moeten zitten omdat je bijvoorbeeld geen idee hebt wat 'surround' of 'equalizer' betekent, en ook geen moeite hebt gedaan dat uit te zoeken, dan kun je ook niet na afloop gaan lopen klagen dat je een model hebt gekregen dat niet bevalt.

 

Je moet dus vooraf weten wat je gaat kopen, en dat kan alleen als je je vooraf informeert.

Link naar reactie
  • 0
Je moet dus vooraf weten wat je gaat kopen, en dat kan alleen als je je vooraf informeert.

 

Interessant, klinkt als een specialist met precies het door mij eerder genoemde ontwikkelpuntje op verkoopgebied: je wilt graag verkopen en daar goed aan verdienen, maar je vindt dat de klant maar zijn huswerk eerst maar goed moet doen?

 

Ik ga er dan liever vanuit (deze discussie is helemaal in mijn straatje) dat de klant misschien zelf dan vindt dat die zijn huiswerk wel goed heeft gemaakt, maar dat door een goede verkoper (als een soort huiswerkbegeleider dan misschien?) er tactvol op kan worden gewezen dat het op een aantal punten nog aan kennis ontbreekt. En dat juist dan een goede begeleiding weleens bij kan dragen aan een geslaagde transactie en het winnen van een trouwe klant. Of stuur je dan liever de klant weg met de mededeling: "ga je huiswerk maken!" o.i.d.?

 

Trouwe klanten zijn nog altijd goed voor 80% van de omzet en kosten uiteindelijk maar 20% van je energie!

 

"Het lijkt soms verdacht veel op marketing, en dat is het ook ..."

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je moet dus vooraf weten wat je gaat kopen, en dat kan alleen als je je vooraf informeert.

 

En wie beter om je daar over te informeren dan degene die zich daar als professie mee bezig houdt ;)

 

Wij begrijpen elkaar! Reus!

 

Succès en groet, Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je moet dus vooraf weten wat je gaat kopen, en dat kan alleen als je je vooraf informeert.

 

Interessant, klinkt als een specialist met precies het door mij eerder genoemde ontwikkelpuntje op verkoopgebied: je wilt graag verkopen en daar goed aan verdienen, maar je vindt dat de klant maar zijn huswerk eerst maar goed moet doen?

Dat heeft twee kanten. Weet je niets van het onderwerp af, dan kun je geen duidelijke specificatie uitwerken en -moet- je dus op de specialist zijn oordeel vertrouwen. Dat is lang niet altijd een prettige situatie. Grotere bedrijven hebben daarom al snel minstens één IT-expert in huis: deze zal geen software ontwikkelen, maar juist aansturen wat voor software er gebruikt wordt en ondersteuning bieden bij dat gebruik.

 

Voor een kleinere ondernemer is dat lastiger. Eventueel kun je overwegen hiervoor een consultant in de arm te nemen. Duur woord, maar in feite kan dat gewoon een ervaren tweede developer zijn die je op een eerlijke manier op weg helpt. Dat kost je wat (variërend van 30 tot 200 euro per uur), maar kan je op de lange termijn ook veel geld besparen door je te behoeden voor fouten. Deze consultant zal zich niet bezig houden met de ontwikkeling van de website, maar juist met het uitwerken van een waterdichte specificatie waarmee je uiteindelijk naar de uiteindelijke developer toe kunt stappen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Zo zou het inderdaad moeten Jaap maar reken er maar niet op dat dit bij veel webprojecten gebeurt. De klant schuift het uitlegtraject dus eigenlijk op het bordje van de professional. Die is duur, niet onafhankelijk en heeft daar vaak helemaal al geen tijd voor. Dus gebeurt het snel en gericht op de sale. Als de klant de waarde in zou kunnen schatten van een losse adviseur of zichzelf training en inlezen zouden veel problemen voorkomen kunnen worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Eventueel kun je overwegen hiervoor een consultant in de arm te nemen.

En wat nog veel belangrijker is , voor je webbouwer, of de consultant die je al dan niet in de arm neemt: Geef jezelf de mogelijkheid om te bepalen wat je met die webwinkel wil. Een aantal antwoorden geven op vragen die beginnen met:

'Ik wil dat de bezoeker....' en 'ik wil dat ik....' gaat je al een stuk verder helpen. Voorbeeldjes: Ik wil dat de bezoeker als eerste de nieuwe artikelen ziet. Ik wil dat de bezoeker zijn bestelling kan archiveren, ik wil dat de bezoeker kan zoeken in groepen artikelen én op kleur én op prijs én op maat. Ik wil dat ik kan zien hoeveel mensen de artikelen bekeken hebbben en hoeveel ervan iets gekocht hebben, ik wil dat ik de bestelling per mail krijg én dat het in een bestand opgeslagen wordt wat ik kan gebruiken voor mijn facturatie , ik wil dat de kleuren van mijn huisstijl gebruikt worden, ik wil dat enzen.

Met een paar uurtjes nadenken gaat die website ook voor jezelf meer leven. Bovendien kun je door je je door de websitebouwer laten uitleggen hóe hij aan jouw wensen tegemoet komt. Tweede profit is dat beter geschat kan worden wat e.e.a. gaat kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me helemaal aan bij Caspar. Als je een webshop, of (bijna) welk andere software product, wilt laten maken zijn de functionele wensen en eisen het belangrijkste. Daar zijn nauwelijks tot geen technische termen voor nodig.

 

De ontwikkelaar vertaalt dit naar iets technisch. Soms zullen jouw wensen botsen met de technische mogelijkheden of kennis van de ontwikkelaar. Pas dan zul je (soms) wat technische termen nodig hebben. Maar dan ben volgens mij al een stuk verder dan je keuze voor een ontwikkelaar / bureau.

 

Nu is dat uitwerken van je wensen op zich ook best een kunstje ;) Bij de zin 'ik wil zien hoeveel mensen een product bekeken hebben' heb ik namelijk gelijk een hele berg nieuwe vragen. Heb een eerste opzetje voor een column klaarliggen die niet techneuten wat tips geeft hoe je dit kunt doen (dit is tevens een reminder voor mezelf om die af te maken ;D)

 

ps. het document is nog niet af maar als een niet technisch iemand een blik er op wil werpen en laten weten of het begrijpelijk is; graag!

ik_wil_software_laten_maken.pdf

Link naar reactie
  • 0
ik volg dit draadje met grote interesse, ten eerste omdat ik deze post zelf had kunnen starten, ten tweede omdat ik over een uurtje een afspraak heb met een websitebouwer........

 

En ik nu bijna niet aan het gesprek durf te beginnen ! !

 

Nou dat zal wel meevallen als je weet waarvoor je met de webbouwer in gesprek gaat. Als je dat nog niet weet, kun je óf uitstellen, óf hem rechtstreeks hulp vragen bij het bepalen van eea. Doe een beroep op zijn expertise en zet 'm in de meewerkstand. weet je meteen of je webbouwer for the money gaat of voor de klant.

Link naar reactie
  • 0

Leuke discussie. Ik ben het ook zeker eens met de strekking, dat de zogeheten professional de leek in dit geval moet kunnen begeleiden in de zoektocht naar de juiste oplossing zonder dat de leek een professional moet worden.

 

Maar dit is niet altijd even gemakkelijk. Want hoe ga je om met Truus de Mier die hele mooie spulletjes wilt gaan verkopen op internet, maar voorheen alleen maar in loondienst heeft gezeten? Zij krijgt te maken met marketing, computer gebruik, eigen bedrijf opstarten, bank zaken. En soms is het zo dat al deze vragen op het bord van de professional terecht komen.

 

Veel gehoorde termen zijn bij mij:

Ik wil op 1 in google

Ik heb de goedkoopste IDeal, maar ik zie geen order bevestigingen in mijn systeem

Ik wil voor kerst alles in kerstkleuren, maar ik kan niet alles wijzigen.

Hoe plak ik tekst vanuit word

Mijn plaatje wordt raar uitgesneden

Mijn computer is traag (explorer waarvan 2/3 gevuld is met handige balken)

Ik heb zelf iets gemaakt in word, maar hoe ga ik het nu drukken

etc...

 

Ik vind alles leuk, en juist leuk om met mensen te praten om dit soort zaken te bespreken met een koppie thee. Maar waar houdt het op. En dit zal misschien in dit geval niet zo extreem wezen. Maar soms is de bagage van de klant zo minimaal, dat je je afvraagt of ze zich wel hebben gerealiseerd wat het is om ondernemer te zijn en wat daar bij komt kijken.

 

En als ik een stofzuiger koop, dan wil ik ook alleen weten hoe hij aangaat. En als ik aangeef dat ik een hond heb, en een houten vloer. Dan moet de verkoper mij kunnen vertellen: deze zijn geschikt. En dan maak daaruit mijn keuze. Klaar. Maar soms is het allemaal niet zo simpel als een stofzuiger kopen, en daar vergissen sommige mensen zich nog wel eens in.

 

Mijn bescheiden mening,

 

Micha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 1
Interessant, klinkt als een specialist met precies het door mij eerder genoemde ontwikkelpuntje op verkoopgebied: je wilt graag verkopen en daar goed aan verdienen, maar je vindt dat de klant maar zijn huswerk eerst maar goed moet doen?

 

Tot op zekere hoogte. Ik ga er inderdaad van uit dat een klant vooraf heeft nagedacht over de functionaliteiten van zijn website. Wie moet zich kunnen inschrijven? Welke gegevens wil ik dan van die persoon weten? Wat kan hij in zijn profiel aanpassen? Wat wil ik zelf kunnen beheren? Dat soort elementaire vragen moet je zelf kunnen beantwoorden, en niet bij de webbouwer neerleggen met de melding "Ik wil een site waar mensen zich kunnen inschrijven" en dan maar te verwachten dat het goed komt.

 

Of stuur je dan liever de klant weg met de mededeling: "ga je huiswerk maken!" o.i.d.?

 

Dat zou zomaar kunnen. Ik ben een programmeur, en niet een partner in je bedrijf die jouw aanzet voor een plan verder voor je uitwerkt. ;)

 

En wie beter om je daar over te informeren dan degene die zich daar als professie mee bezig houdt ;)

 

Oh, helemaal mee eens, maar niet na afloop bij de oplevering, wat Djluc suggereerde en waar ik op reageerde.

 

Zo zou het inderdaad moeten Jaap maar reken er maar niet op dat dit bij veel webprojecten gebeurt. De klant schuift het uitlegtraject dus eigenlijk op het bordje van de professional.

 

Zonder daar overigens voor te willen betalen, meestal. "Dat hoort er toch gewoon bij?" ;)

 

Nou lijkt het wel alsof ik alleen maar keurige functionele ontwerpen verlang en op basis daarvan alleen uitvoerend bezig ben, maar dat is natuurlijk niet zo - natuurlijk chargeer ik het.

 

Maar ik ben wel van mening dat je, als je bijvoorbeeld een webshop wilt beginnen, je met meer dan een idee voor een produktlijn aan moet komen, en niet op alle vragen die iets verder gaan "Uh, tsja, ik weet niet. Wat zou jij doen?" zou moeten antwoorden. In die zin moet je dus, vind ik, als klant wel degelijk in zekere mate weten waar je het over hebt als je iemand benadert om een website voor je te maken.

 

Mocht je die kennis niet hebben, en ook niet willen hebben, dan moet je dus eerst iemand dat plan voor je laten uitwerken, en pas daarna op zoek gaan naar iemand die dat voor je gaat realiseren. Dat kan een en dezelfde persoon zijn, maar maak dan duidelijk dat je eerst hulp wil hebben bij het uitwerken van je plan.

Link naar reactie
  • 0

Dat is absoluut belangrijk maar ik denk echt dat als je als ondernemer van bijvoorbeeld complexe webdiensten gebruikt wilt maken je ook jezelf als klant moet ontwikkelen. Wellicht is dat iets wat bij levering van een website gedaan moet worden.

 

Nee, dat is absoluut te laat. [...]

Ik bedoel uiteraard voor de start van een webproject, mijn fout!

 

Aan de mensen die niet webbouwer zijn hier en er niet echt veel kennis van hebben inhoudelijk: Zou je bereid zijn om een redelijk uurtarief, zeg 60 euro per uur, te betalen voor iemand (laten we het even geen consultant noemen, dat klinkt binnen het mkb vaak nogal duur) die je helpt met een webproject. Dus zou jij, gewoon zonder verdere wederdienst iemand een x aantal uren betalen om jouw wensen duidelijk verder uit te werken en vast te leggen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.