• 0

Pokerwinsten en belasting

Beste mensen,

Voor een van mijn klanten maak ik financiële planningen met diverse scenario's. Bij de inventarisatie is onder andere zijn inkomen uit dienstbetrekking opgenomen. Nu blijkt dat de jongeman daarnaast nog "neveninkomsten" heeft, omdat hij nogal behendig is in het pokerspel. Hij heeft een rekening geopend op en daar staat meer op dan hij ingelegd heeft en reeds enkele malen heeft hij geld van die rekening door laten storten naar zijn privé-rekening.

Hierover heb ik enkele vragen

- Is het legaal om op deze manier geld te verdienen?

- Zo ja, dient hij hierover dan belasting te betalen (Unibet houdt niets in)?

- Zo ja, dient hij dit dan op te geven bij "overige inkomsten" of is hier kansspelbelasting op van toepassing?

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Reactie als niet mod:

Je maakt financiële planningen, maar komt met vrij basale vragen ? Ik zet dan ook vraagtekens bij je vragen en of dit te maken heeft met ondernemerschap, of een vriendendienst ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar