Ik ben bezig met een bedrijfsidee. Dit idee is gericht op overbodige voorraden van bedrijven. Wat het idee precies is hou ik graag nog even voor mezelf!
Echter heb ik wel een vraag waar ik niet uit kom, en waar ik ook niks over kan vinden. Het betreft hier een boekhoudkundige vraag.
Wat ik me af vraag is wat het voordeel is voor bedrijven om hun overbodige voorraden af te schrijven in plaats van te verkopen tegen een bedrag onder de inkoopprijs. En wat doet dit met hun balans?
Mocht iemand me hier antwoord op kunnen geven dan hoor ik het graag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tryout24
Tryout24
Beste Higher level,
Ik ben bezig met een bedrijfsidee. Dit idee is gericht op overbodige voorraden van bedrijven. Wat het idee precies is hou ik graag nog even voor mezelf!
Echter heb ik wel een vraag waar ik niet uit kom, en waar ik ook niks over kan vinden. Het betreft hier een boekhoudkundige vraag.
Wat ik me af vraag is wat het voordeel is voor bedrijven om hun overbodige voorraden af te schrijven in plaats van te verkopen tegen een bedrag onder de inkoopprijs. En wat doet dit met hun balans?
Mocht iemand me hier antwoord op kunnen geven dan hoor ik het graag.
Mvg Mark
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23677-voorraden-afschrijven-of-verkopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag