In hoeverre kun je garantie claimen? Mijn voorbeeld, gisteren stopt mijn laptop ermee omdat de oplaadpoort kapot is gegaan en hij dus geen stroom meer binnenkrijgt.
Ik heb een Dell, dus ik ga naar de website (heb een reservebatterij, dus kon nog 2 uur werken) van Dell en zie dat ik nog tot december 2010 garantie heb op mijn laptop. Zo gezegd zo gedaan, ik bel ze op met het verhaal dat hij niet meer oplaad en tot mijn stomme verbazing zegt de medewerker dat dat wel zo kan zijn maar dat ik dat zelf gedaan heb.
Dat ding waarmee hij oplaad gaat nooit kapot dus moet ik dat wel zelf hebben gedaan, ik zal wel tegen de stroomdraad aangelopen zijn waardoor de poort kapot is gegaan. Toch knap dat Dell mee kan kijken in mijn huishouden en kan zien dat ik dat gedaan heb? Ik probeer nog uit te leggen dat de laptop het twee jaar prima heeft gedaan en dagelijks gebruikt word, maar de medewerker is onverbiddelijk: eigen schuld!
Nu vroeg ik me af, welk recht op garantie heb je dan als een organisatie zomaar mag bepalen dat je het wel zelf kapot gemaakt zal hebben? Ze komen het nu vandaag repareren, maar wel op mijn eigen kosten dus.
Ik baal ervan dat een organisatie zo onder zijn garantieverplichtingen kan uitkomen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MartinDupuis
MartinDupuis
In hoeverre kun je garantie claimen? Mijn voorbeeld, gisteren stopt mijn laptop ermee omdat de oplaadpoort kapot is gegaan en hij dus geen stroom meer binnenkrijgt.
Ik heb een Dell, dus ik ga naar de website (heb een reservebatterij, dus kon nog 2 uur werken) van Dell en zie dat ik nog tot december 2010 garantie heb op mijn laptop. Zo gezegd zo gedaan, ik bel ze op met het verhaal dat hij niet meer oplaad en tot mijn stomme verbazing zegt de medewerker dat dat wel zo kan zijn maar dat ik dat zelf gedaan heb.
Dat ding waarmee hij oplaad gaat nooit kapot dus moet ik dat wel zelf hebben gedaan, ik zal wel tegen de stroomdraad aangelopen zijn waardoor de poort kapot is gegaan. Toch knap dat Dell mee kan kijken in mijn huishouden en kan zien dat ik dat gedaan heb? Ik probeer nog uit te leggen dat de laptop het twee jaar prima heeft gedaan en dagelijks gebruikt word, maar de medewerker is onverbiddelijk: eigen schuld!
Nu vroeg ik me af, welk recht op garantie heb je dan als een organisatie zomaar mag bepalen dat je het wel zelf kapot gemaakt zal hebben? Ze komen het nu vandaag repareren, maar wel op mijn eigen kosten dus.
Ik baal ervan dat een organisatie zo onder zijn garantieverplichtingen kan uitkomen.
Groet, Martin
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag