• 0

Zakelijk Contract, zonder zaak...

In mijn zoektocht naar zakelijke vraagstukken ben ik regelmatig op dit forum terecht gekomen, wat een geweldige bron aan informatie!

 

De vraag die ik niet kon vinden is:

Kan een zakelijk contract geldig zijn wanneer een van de partijen (nog) niet staat ingeschreven? Geldt dat ook wanneer er in het contract is opgenomen dat stilzwijgend akkoord wordt gegaan wanneer een zaak heeft opgericht onder de naam ?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wel interessant, recent bijvoorbeeld een factuur gestuurd met achter de naam : in oprichting. Dan kan is het in elk geval duidelijk maar hoe dat geheel juridisch zit weet ik niet. Het zijn opstartkosten voor een bedrijf, die mogen ze gewoon later indienen voor de btw begreep ik maar welke naam je een debiteur dan moet geven wordt niet echt vermeld.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Maarten: De term zakelijk heb ik enkel gebruikt om het kader aan te geven. Het leek me belangrijk daar het ook om een zakelijke inhoud gaat.

 

Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk een persoonlijke naam (of namen) op het contract stilzwijgend te laten veranderen in een bedrijfsnaam, mits in het contract beschreven.

Link naar reactie
  • 0

Wat voor rechtsvorm gaat het om? Als je een contract sluit met een natuurlijk persoon (particulier) die vervolgens een BV opricht, den heb je niet ineens een contract met die BV, maar nog wel steeds met die persoon (bij omzetting van een eenmanszaak in een BV zijn er wat bijzondere omstandigheden, die laat ik hier buiten beschouwing).

 

Als je een contract sluit met een natuurlijk persoon die vervolgens een eenmanszaak opricht, dan blijft dat contract hetzelfde en gewoon in stand, ongeacht of er een bedrijfsnaam op staat of niet. Juridisch zijn een eenmanszaak en de natuurlijk persoon namelijk dezelfde. Dan hoef je dus ook niets aan te passen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.