• 0

Vernieuwing website, verbetering?

Omschrijving van je concept:

Eigenlijk geen concept meer. Het is al uitgewerkt. Ik ben bijna 2 maanden geleden voor mijzelf begonnen met een reclame/ontwerp studio.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Google Analystics geanalyseerd. Ik zag dat er een weigeringspercentage van ruim 60% was en het enige waar het aan kan liggen is de website zelf.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Allereerst klanten langer vasthouden op de site.

 

Daarnaast wil ik laten zien wat ik doe in 1 oogopslag. Er zijn 4 elementen in verwerkt:

Het beeldscherm: Dit gaat over hoe de vormgeving gerealiseerd wordt

De vuist: De kracht van vormgeving

De muis: Omringd door de primaire beeldscherm kleuren Rood Groen en Blauw, symboliseert dit al de digitale vormgeving

De verfdruppels: Cyaan, magenta, geen en zwart zijn de primaire drukkleuren. Dit symboliseert het drukwerk dat gerealiseerd wordt

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kijkend naar mijn vorige site was het toch wat te zakelijk en misschien wat te saai voor het beroep dat ik uitvoer en de sfeer die ik uit wil stralen. Ik wilde meer het vormgeven naar voren laten komen en de tekst meer laten spreken i.p.v. dat de portfolio dat doet.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zou dit helpen om i.i.g. het weigeringspercentage omlaag te krijgen? Ik verwacht geen vloedgolf aan klanten maar ik hoop wel dat ze even rond kijken op de site en dat het bijblijft.

 

 

 

 

De betreffende site is hier te vinden:

mikewise.nl

 

Screenshot van oude site:

Oude site

 

 

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het weigeringspercentage is een erg complex begrip. Ik zoek een ontwerper voor mijn site, google op 'ontwerper in de buurt', komt op jouw site en zie iets wat mij totaal niet aanspreekt en ben weer weg. Ik zoek namelijk wel iets saais en zakelijks. Bovendien heb ik inmiddels al 20 sites gezien dus klik erg snel door.

 

Het weigeringspercentage is geen doel op zich. Als jouw doelgroep 'jong snel en wild' is moet je om te beginnen kijken wat het weigeringspercentage is voor bezoekers die in dat profiel passen. Bijvoorbeeld door te kijken naar bepaalde trefwoorden. Als ik op jouw site kom door het zoeken naar 'corporate identity' en gelijk weg ben is dat voor jou niet interessant. Klikt 60% van de bezoekers die op jouw site komen via een andere website die gaat over jong-snel-en-wild-webdesign dan moet je je eens achter de oren krabben.

 

Probeer je bezoekers dus als eerste eens te segmenteren (lastige klus) en kijk dan welk segment past bij jouw aanbod en wat het weigeringspercentage daar is.

Link naar reactie
  • 0

Aanvulling: heb net de weigeringspercentages van twee sites die ik beheer voor klanten opgezocht. Een webshop in computers: weigering 40%, conversie (aanschaf product) klein. Andere site: weigering 80%, conversie (informatie aanvraag) hoger dan 50%.

 

Beide klanten zijn erg tevreden.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een lastige klus om de doelgroep te segmenteren. Want eigenlijk wil ik geen exacte doelgroep stellen.

 

Er zijn voor mij 2 groepen:

1. mensen die een vormgever nodig hebben.

2. mensen die geen vormgever nodig hebben.

Uiteraard richt ik mij op de eerste. Jong, oud, formeel of informeel het maakt niet uit.

 

Wat ik hoop is dat deze site in het midden valt (tussen zakelijk en 'jong en wild'). Ik zie het als vormgever maar het gaat er om dat de klanten ook zien dat het alle kanten op kan met de vormgeving en dat ik niet alleen losse of juist zakelijk vormgeving uit mijn mouw kan schudden.

 

Over de zoektermen.

Er zijn zoektermen zoals 'behang ontwerpen' waarbij mensen op mijn site komen en gelijk weer weggaan (100%). Dat is geen probleem want ik ontwerp geen behang ;) maar 50% weg bij 'ontwerpstudio' vind ik toch wel zonde. En ik denk dat het toch kwam omdat het niet genoeg 'studio' uitstraalde?

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een lastige klus om de doelgroep te segmenteren. Want eigenlijk wil ik geen exacte doelgroep stellen.

 

Leuk uitgangspunt maar dat gaat met één site niet werken. Ik heb een voorstelling van wat ik wil, kom via een bepaalde weg op een site en besluit binnen een seconde of ik verder wil kijken of niet. Dit helemaal gebaseerd op mijn idee van een ontwerp en hoe jouw site er uit ziet. Iets gechargeerd maar als je site totaal niet aansluit kijk ik echt niet langer (er zijn immers 100+ sites)

 

Als je echt zulke diverse ontwerpen kunt maken (mijn ervaring is dat ontwerpers vaak in een bepaalde hoek zitten) maak dan verschillende sites. Eén per doelgroep het liefst.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mike,

 

Hierbij een aantal mogelijkheden waarom ik bij de "weigeraars" zou kunnen horen.

 

Ik had eerlijk gezegd je uitleg in je vraag nodig om het plaatje op je homepage te begrijpen. Iedereen zal ongetwijfeld meteen gezien hebben dat het om een computermuis ging, maar ik dus niet. En zo'n vuist die uit een beeldscherm komt, doet mij persoonlijk meer denken aan een horrorfilm dan aan beeldbewerking en vormgeving. Want wat doet die vuist? Zonder verder te lezen gok ik dat je applicaties maakt voor touch-screens, zodat ik geen muis meer nodig heb (die vuist haalt dan mijn overbodig geworden muis weg).

 

Deze look en feel roept bij mij niet het beeld op van iemand die de genoemde diensten voor mij zou kunnen leveren. Maar misschien zit ik dan ook niet in jouw doelgroep. Ik zou eerder kiezen voor een wat rustiger uitstraling op de homepage en dan onder "portfolio" wat uitgebreide voorbeelden laten zien in diverse toonaarden, zodat zowel de saaie als de dynamische en excentriekere ondernemer het gevoel krijgen dat je iets voor hen kunt betekenen.

 

Het lettertype in het kader vind ik te klein, zeker als ik zie hoeveel ongebruikte ruimte er nog over is. Als ik wil bestellen of meer informatie wil, kan ik alleen een mail sturen. Wellicht nodigt een eenvoudig invulformulier meer uit?

 

Je rubrieken vind ik enigszins onlogisch. "Zakelijk", "Promo's" en "Reclame" en "Diversen" zijn overlappende rubrieken. Ik zou nu kunnen denken dat je geen zakelijke websites maakt. En waarom staat "Relatiegeschenken" niet bij "Zakelijk"?

 

In de uitleg bij de producten zie ik overal beperkingen. Als ik op zoek ben naar kleinere aantallen of andere papiersoorten dan degene die vermeld staan, dan haak ik af. Terwijl je volgens mij wel die mogelijkheden hebt, maar dat zie ik pas onder "persoonlijke wens". En mijn ervaring met het alom aanwezige "al vanaf" is dat ik altijd duurder uit ben dan de bedragen die nu staan vermeld.

 

"Een klanttevredenheid van 100% sinds september 2009"? Die periode is voor mij nog te kort voor zo'n statement, met name omdat ik op je site niet kan zien dat je toen pas bent begonnen. Dus dan vraag ik mij af wat de klanttevredenheid daarvóór was en waarom je die niet vermeldt.

 

In het overzicht van klanten zou ik willen zien wat je voor die klanten hebt gedaan. Ik neem overigens aan dat je voor het panne(n)koekenhuis geen volledige restyling hebt uitgevoerd (in verband met de tussen-"n")?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mikewise, je nieuwe site ziet er scherp uit. Complimenten.

Ik ben een standaard gebruiker van Mozilla Firefox en zie wel verschil in je site met wanneer ik hem in Internet Explorer bekijk. Nu wordt Firefox minder gebruikt, maar toch.

Onder Portfolio op jou site verschuift de image aan de linker kant waardoor het een en ander niet meer gelijk staat. Maar zoals gezegd dat is alleen in FireFox en alleen onder Portfolio.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mike,

 

Hierbij een aantal mogelijkheden waarom ik bij de "weigeraars" zou kunnen horen.

 

Ik had eerlijk gezegd je uitleg in je vraag nodig om het plaatje op je homepage te begrijpen. Iedereen zal ongetwijfeld meteen gezien hebben dat het om een computermuis ging, maar ik dus niet. En zo'n vuist die uit een beeldscherm komt, doet mij persoonlijk meer denken aan een horrorfilm dan aan beeldbewerking en vormgeving. Want wat doet die vuist? Zonder verder te lezen gok ik dat je applicaties maakt voor touch-screens, zodat ik geen muis meer nodig heb (die vuist haalt dan mijn overbodig geworden muis weg).

 

Deze look en feel roept bij mij niet het beeld op van iemand die de genoemde diensten voor mij zou kunnen leveren. Maar misschien zit ik dan ook niet in jouw doelgroep. Ik zou eerder kiezen voor een wat rustiger uitstraling op de homepage en dan onder "portfolio" wat uitgebreide voorbeelden laten zien in diverse toonaarden, zodat zowel de saaie als de dynamische en excentriekere ondernemer het gevoel krijgen dat je iets voor hen kunt betekenen.

 

Het lettertype in het kader vind ik te klein, zeker als ik zie hoeveel ongebruikte ruimte er nog over is. Als ik wil bestellen of meer informatie wil, kan ik alleen een mail sturen. Wellicht nodigt een eenvoudig invulformulier meer uit?

 

Je rubrieken vind ik enigszins onlogisch. "Zakelijk", "Promo's" en "Reclame" en "Diversen" zijn overlappende rubrieken. Ik zou nu kunnen denken dat je geen zakelijke websites maakt. En waarom staat "Relatiegeschenken" niet bij "Zakelijk"?

 

In de uitleg bij de producten zie ik overal beperkingen. Als ik op zoek ben naar kleinere aantallen of andere papiersoorten dan degene die vermeld staan, dan haak ik af. Terwijl je volgens mij wel die mogelijkheden hebt, maar dat zie ik pas onder "persoonlijke wens". En mijn ervaring met het alom aanwezige "al vanaf" is dat ik altijd duurder uit ben dan de bedragen die nu staan vermeld.

 

"Een klanttevredenheid van 100% sinds september 2009"? Die periode is voor mij nog te kort voor zo'n statement, met name omdat ik op je site niet kan zien dat je toen pas bent begonnen. Dus dan vraag ik mij af wat de klanttevredenheid daarvóór was en waarom je die niet vermeldt.

 

In het overzicht van klanten zou ik willen zien wat je voor die klanten hebt gedaan. Ik neem overigens aan dat je voor het panne(n)koekenhuis geen volledige restyling hebt uitgevoerd (in verband met de tussen-"n")?

 

Groet,

 

John

 

Hey John, dank je voor de reactie.

 

Ik denk dat je gelijk hebt over de vuist. Misschien is dat iets over-the-top. Wellicht is het rustiger als ik dat weg laat.

 

Het lettertype kan ik een puntje groter doen en een invulformulier toevoegoen.

 

Het is lastig om precies aan te geven wat de mogelijkheden (oplage en papiersoorten) zijn van het drukwerk. In feite is het natuurlijk eindeloos maar ik moet een selectie maken. Ik zal er aan toe voegen dat het een selectie is en dat er meerdere mogelijkheden zijn.

 

Tja, het 'al vanaf'. Een vaste prijs kan ik niet stellen. Sommige mensen zijn bij de eerste ontwerpen tevreden waarbij ik bij anderen een berg ontwerpen voor moet schotelen waar je u tegen zegt en die zijn natuurlijk wel duurder uit aangezien per uur betaald wordt.

 

Ik zal het tevredenheidspercentage weg laten, ook al ben ik er wel trots op ;)

 

En nee, ik heb niet de restyling gedaan van het pannekoekenhuis :D alleen de belettering.

 

Hoi Mikewise, je nieuwe site ziet er scherp uit. Complimenten.

Ik ben een standaard gebruiker van Mozilla Firefox en zie wel verschil in je site met wanneer ik hem in Internet Explorer bekijk. Nu wordt Firefox minder gebruikt, maar toch.

Onder Portfolio op jou site verschuift de image aan de linker kant waardoor het een en ander niet meer gelijk staat. Maar zoals gezegd dat is alleen in FireFox en alleen onder Portfolio.

 

Dank je voor de info, ik ga dat even optimaliseren.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me grotendeels aan bij wat John Bouwmans zegt hierboven, hier nog een paar toevoegingen van mij.

 

- Wanneer ik naar je prijzen kijk voor bijvoorbeeld flyers, folders of visitekaartjes, wordt het mij niet direct duidelijk of dat een prijs is inclusief ontwerp, of exclusief. Aan de prijs te zien zou ik denken exclusief ontwerp in de meeste gevallen, echter doet het tekstje anders vermoeden. Je zal ongetwijfeld hits hebben die direct op een dergelijke pagina terecht komen, dus ik dat daar dan ook duidelijk maken. Som bijvoorbeeld op wat er standaard bij de prijs in zit.

 

- Je zegt eerder dat je niet echt een doelgroep hebt, zoals gezegd is dat heel gevaarlijk. Ik denk dat je met deze site een beetje tussen de wal en het schip gaat belanden omdat de site aan de ene kant wat donker en serieus is voor prospectieve klanten die op zoek zijn naar een speelse website, en ik denk dat de site met de hand en de kleuren wat te veel fratsen heeft voor bijvoorbeeld een accountantkantoor dat op zoek is naar een zakelijke website.

 

- Ik vind je portfolio niet echt spreken voor je werk. Ik krijg nu het gevoel dat je de kleine thumbs over elkaar heen legt en niet clickable maakt omdat je eigenlijk niet wilt laten zien wat je tot zo ver gemaakt hebt. Als je tot zo ver tevreden klanten hebt, laat de websites dan ook zien!

 

- Ik mis je adres op de 'Contact' pagina.

 

- Naast de URL van je site en naast de titel van je site in het tabblad zie ik geen icoontje van je website staan. Dit zou ik er nog wel bij ontwerpen om het geheel meer "af" te maken.

 

Over het geheel genomen vind ik het een nette site, maar ik denk dat je de ruimte beter kunt benutten. Je tekstjes vind ik te massief overkomen, vooral omdat het font vrij klein is, daarnaast denk ik dat het misschien beter is om een iets dynamischer design te kiezen, ongeacht je doelgroep. Je zou bijvoorbeeld een statische bovenbanner kunnen maken, waarbij je illustraties toevoegt die per pagina verschillend zijn. Tenslotte, ik zou ook het witte kader in de rond afgewerkte hoeken afwerken, ik zie hier nu ietwat "hoekige hoekjes". :P

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mike,

 

Ik heb even snel naar jouw site bekeken en dit zijn mijn tips!

Het idee van jouw concept spreekt mij zeer aan, alleen om jouw concept te begrijpen had ik wel je toelichting nodig. Naar mijn mening is jouw concept wat te persoonlijk van smaak.

 

Bij de contact gegevens mis ik het adres en KvK nummer.

 

Een klanttevredenheid van 100% is iets om trotst op te zijn. Dit is een leuk statement (goed zichtbaar) voor op je site.

Bij de portfolio mis ik de beschrijving van de geleverde diensten bij opdrachtgevers.

Gegroet,

 

Willy

 

Adviseur

Vertalingen & Spaanse les

info-spaans@alfabeto.nl

www.alfabeto.nl

Link naar reactie
  • 0

Hier even de input van een conculega:

Site ziet er mooi uit maar je beperkt jezelf wel heel erg door alles in zo'n mini venstertje te laten verschijnen. Zeker als je portfolio wat voller wordt loop je al snel tegen de beperkingen van je eigen ontwerp aan.

 

De stijl valt over te twisten, bij de een zal het aanspreken bij een ander totaal niet. Ik begrijp dat je graag met wat eyecandy wil laten zien wat je kan qua beeldbewerking, maar a. komt de boodschap niet echt aan zonder je uitleg en b. denk ik dat dit design niet per definitie zakelijke klanten het juist 'gevoel' zal geven.

 

Daarnaast het al eerder opgemerkte probleem in Firefox. Op Opera, Chrome en Safari (allen windows) oogt hij overigens wel helemaal goed.

 

Al brengt me dat meteen naar mijn volgende punt: ik heb natuurlijk ook even in de source zitten neuzen, maar je hele site is opgebouwd uit tabellen. Voor een bedrijf dat ook aangeeft websites te ontwikkelen is dit naar mijn mening not done in deze tijd. Een paar jaar geleden ja, maar anno 2009: nee.

 

Je maakt verder geen gebruik van een doctype of een stylesheet. Als ik verder naar het preload en mouseover script kijk, plus de verdwaalde verwijzing naar een psd, denk ik nog maar een ding: Dreamweaver. Dat je dat programma evt. gebruikt is niets mis mee (doen zoveel bedrijven) maar zorg er dan wel voor dat je volgens de huidig gangbare technieken ontwikkelt.

 

Ik zou je dus willen adviseren om de tabellen het raam uit te smijten (ook klanten neuzen nog weleens in de source code namelijk en dan pleit het zeker niet voor je) en dit natuurlijk ook te doen bij klantensites zodra je deze gaat ontwikkelen.

 

Hetgeen me bij mijn laatste punt brengt: je portfolio. Ten eerste lijkt het me handiger als je meer informatie geeft over de projecten in kwestie, maar daarnaast toch ook minimaal vergrotingen van het werk dat je gedaan hebt.

 

Deze verzameling thumbnails zegt hoegenaamd niets (hoewel ik vermoed dat je het bewust zo gedaan hebt omdat je pas kort bezig bent) en zal een potentiele klant dus ook niet over de streep gaan trekken.

 

Plus illustreert het ook meteen het nadeel van dat mini venstertje. Je kan amper projecten kwijt.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0
Over de zoektermen.

Er zijn zoektermen zoals 'behang ontwerpen' waarbij mensen op mijn site komen en gelijk weer weggaan (100%). Dat is geen probleem want ik ontwerp geen behang maar 50% weg bij 'ontwerpstudio' vind ik toch wel zonde. En ik denk dat het toch kwam omdat het niet genoeg 'studio' uitstraalde?

 

Komen deze bezoekers via de natuurlijke zoekresultaten in Google op je website? Of zijn dit zoektermen van bezoekers die via Google Adwords op je site komen? Ik maak in de praktijk vaak mee dat bezoekers via Adwords hogere weigeringspercentages opleveren. Dat is echter niet nodig. Je kunt dit voorkomen door je adwords campagnes regelmatig te optimaliseren (negatieve woorden toevoegen, specifieke zoekwoordcombinaties toevoegen, aanpassingen in zoekwoordopties als breed, zinsdeel of exact, etc.).

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank voor al de reacties. Ik ben al wat wezen veranderen zoals het beeld aan de linkerkant en het corps.

 

Wat nog veranderd gaat worden:

- menu herindelen

- icoon toevoegen in adres balk

- text venster vergroten

 

Ik sluit me grotendeels aan bij wat John Bouwmans zegt hierboven, hier nog een paar toevoegingen van mij.

 

- Wanneer ik naar je prijzen kijk voor bijvoorbeeld flyers, folders of visitekaartjes, wordt het mij niet direct duidelijk of dat een prijs is inclusief ontwerp, of exclusief. Aan de prijs te zien zou ik denken exclusief ontwerp in de meeste gevallen, echter doet het tekstje anders vermoeden. Je zal ongetwijfeld hits hebben die direct op een dergelijke pagina terecht komen, dus ik dat daar dan ook duidelijk maken. Som bijvoorbeeld op wat er standaard bij de prijs in zit.

 

- Je zegt eerder dat je niet echt een doelgroep hebt, zoals gezegd is dat heel gevaarlijk. Ik denk dat je met deze site een beetje tussen de wal en het schip gaat belanden omdat de site aan de ene kant wat donker en serieus is voor prospectieve klanten die op zoek zijn naar een speelse website, en ik denk dat de site met de hand en de kleuren wat te veel fratsen heeft voor bijvoorbeeld een accountantkantoor dat op zoek is naar een zakelijke website.

 

- Ik vind je portfolio niet echt spreken voor je werk. Ik krijg nu het gevoel dat je de kleine thumbs over elkaar heen legt en niet clickable maakt omdat je eigenlijk niet wilt laten zien wat je tot zo ver gemaakt hebt. Als je tot zo ver tevreden klanten hebt, laat de websites dan ook zien!

 

- Ik mis je adres op de 'Contact' pagina.

 

- Naast de URL van je site en naast de titel van je site in het tabblad zie ik geen icoontje van je website staan. Dit zou ik er nog wel bij ontwerpen om het geheel meer "af" te maken.

 

Over het geheel genomen vind ik het een nette site, maar ik denk dat je de ruimte beter kunt benutten. Je tekstjes vind ik te massief overkomen, vooral omdat het font vrij klein is, daarnaast denk ik dat het misschien beter is om een iets dynamischer design te kiezen, ongeacht je doelgroep. Je zou bijvoorbeeld een statische bovenbanner kunnen maken, waarbij je illustraties toevoegt die per pagina verschillend zijn. Tenslotte, ik zou ook het witte kader in de rond afgewerkte hoeken afwerken, ik zie hier nu ietwat "hoekige hoekjes". :P

 

Succes!

 

- Prijzen zijn aangepast. Nu staat erbij wat er bij inbegrepen is.

- Fratsen zijn weggehaald, dat scheelt.

- Portfolio pagina wordt aangepast tot een overzichtelijker geheel.

- Adres heb ik niet. Geen bezoekadres althans ik woon wel ergens natuurlijk. Ik ga bij de klanten langs op lokatie

- Icoontje wordt aan gewerkt.

- Teksten zijn een corps groter gemaakt

- Hoekjes zijn minder kartelig

 

Hallo Mike,

 

Ik heb even snel naar jouw site bekeken en dit zijn mijn tips!

Het idee van jouw concept spreekt mij zeer aan, alleen om jouw concept te begrijpen had ik wel je toelichting nodig. Naar mijn mening is jouw concept wat te persoonlijk van smaak.

 

Bij de contact gegevens mis ik het adres en KvK nummer.

 

Een klanttevredenheid van 100% is iets om trotst op te zijn. Dit is een leuk statement (goed zichtbaar) voor op je site.

Bij de portfolio mis ik de beschrijving van de geleverde diensten bij opdrachtgevers.

Gegroet,

 

Willy

 

 

- kvk is toegevoegd aan de contact pagina.

- 100% tevredenheid heb ik nu even weggehaald. Ik moet het wat beter plaatsen.

- Portfolio wordt aan gewerkt.

 

Hier even de input van een conculega:

Site ziet er mooi uit maar je beperkt jezelf wel heel erg door alles in zo'n mini venstertje te laten verschijnen. Zeker als je portfolio wat voller wordt loop je al snel tegen de beperkingen van je eigen ontwerp aan.

 

De stijl valt over te twisten, bij de een zal het aanspreken bij een ander totaal niet. Ik begrijp dat je graag met wat eyecandy wil laten zien wat je kan qua beeldbewerking, maar a. komt de boodschap niet echt aan zonder je uitleg en b. denk ik dat dit design niet per definitie zakelijke klanten het juist 'gevoel' zal geven.

 

Daarnaast het al eerder opgemerkte probleem in Firefox. Op Opera, Chrome en Safari (allen windows) oogt hij overigens wel helemaal goed.

 

Al brengt me dat meteen naar mijn volgende punt: ik heb natuurlijk ook even in de source zitten neuzen, maar je hele site is opgebouwd uit tabellen. Voor een bedrijf dat ook aangeeft websites te ontwikkelen is dit naar mijn mening not done in deze tijd. Een paar jaar geleden ja, maar anno 2009: nee.

 

Je maakt verder geen gebruik van een doctype of een stylesheet. Als ik verder naar het preload en mouseover script kijk, plus de verdwaalde verwijzing naar een psd, denk ik nog maar een ding: Dreamweaver. Dat je dat programma evt. gebruikt is niets mis mee (doen zoveel bedrijven) maar zorg er dan wel voor dat je volgens de huidig gangbare technieken ontwikkelt.

 

Ik zou je dus willen adviseren om de tabellen het raam uit te smijten (ook klanten neuzen nog weleens in de source code namelijk en dan pleit het zeker niet voor je) en dit natuurlijk ook te doen bij klantensites zodra je deze gaat ontwikkelen.

 

Hetgeen me bij mijn laatste punt brengt: je portfolio. Ten eerste lijkt het me handiger als je meer informatie geeft over de projecten in kwestie, maar daarnaast toch ook minimaal vergrotingen van het werk dat je gedaan hebt.

 

Deze verzameling thumbnails zegt hoegenaamd niets (hoewel ik vermoed dat je het bewust zo gedaan hebt omdat je pas kort bezig bent) en zal een potentiele klant dus ook niet over de streep gaan trekken.

 

Plus illustreert het ook meteen het nadeel van dat mini venstertje. Je kan amper projecten kwijt.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

- De tabellen methode is idd wat verouderd. Maar het werkt voor deze site. Voor andere sites (klanten) wordt er met andere methodes gewerkt (gelukkig).

- Venstertje moet ik idd even wat vergroten voor de portfolio aangezien ik een hekel heb aan scrollen ;)

 

Over de zoektermen.

Er zijn zoektermen zoals 'behang ontwerpen' waarbij mensen op mijn site komen en gelijk weer weggaan (100%). Dat is geen probleem want ik ontwerp geen behang maar 50% weg bij 'ontwerpstudio' vind ik toch wel zonde. En ik denk dat het toch kwam omdat het niet genoeg 'studio' uitstraalde?

 

Komen deze bezoekers via de natuurlijke zoekresultaten in Google op je website? Of zijn dit zoektermen van bezoekers die via Google Adwords op je site komen? Ik maak in de praktijk vaak mee dat bezoekers via Adwords hogere weigeringspercentages opleveren. Dat is echter niet nodig. Je kunt dit voorkomen door je adwords campagnes regelmatig te optimaliseren (negatieve woorden toevoegen, specifieke zoekwoordcombinaties toevoegen, aanpassingen in zoekwoordopties als breed, zinsdeel of exact, etc.).

 

Die bezoeker kwam binnen via het reguliere zoeken. Mensen die binnenkomen via adwords hebben een lager weigeringspercentage (als ik kijk naar de zoekwoorden van adwords en analytics)

 

Wat bedoel je precies met negatieve woorden?

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0
Die bezoeker kwam binnen via het reguliere zoeken. Mensen die binnenkomen via adwords hebben een lager weigeringspercentage (als ik kijk naar de zoekwoorden van adwords en analytics)

 

Wat bedoel je precies met negatieve woorden?

 

Negatieve zoekwoorden zijn in Adwords de woorden waar je advertentie niet op vertoond wordt. Dus in jouw voorbeeld zou "behang" een negatief zoekwoord kunnen zijn. Wanneer iemand vervolgens zoekt op "behang ontwerpen" wordt jouw google adwords advertentie niet vertoond.

zoekmachine optimalisatie - SEO - google adwords campagnes - website optimalisatie - internetmarketing cursussen & trainingen

 

http://www.emarketingexperts.nl

Link naar reactie
  • 0

- De tabellen methode is idd wat verouderd. Maar het werkt voor deze site. Voor andere sites (klanten) wordt er met andere methodes gewerkt (gelukkig).

- Venstertje moet ik idd even wat vergroten voor de portfolio aangezien ik een hekel heb aan scrollen ;)

 

Natuurlijk werkt het voor deze site, zeker in quirks-mode (aangezien je geen doctype gebruikt wordt je site automatisch in die modus weergegeven), worden tabellen sites nagenoeg altijd prima weer gegeven (afgezien van de portfolio pagina in Firefox dan, zoals eerder gemeld door Romac).

 

De uitdaging is juist een dergelijke table layout in CSS en divs te maken en dan natuurlijk cross-browser compatible. Kijkend naar je layout is dat op zich prima te doen. Scheelt je ook een hele hoop knopjes voor al je navigatie opties ;)

 

Als je voor klanten sites andere methodes gebruikt is het toch juist logischer om dit ook voor je eigen site te doen? Dit is immers het visitekaartje waarmee je de klant binnenhaalt. En ja, de klant kijkt ook weleens onder de motorkap ;D

 

Wat je schermpje betreft, denk dat je hem meer dan een beetje moet vergroten hoor. Anders is ie alweer snel vol, of evt met pagination gaan werken, da's misschien ook wel een leuke optie.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb absoluut geen verstand van website design, dus daar blijf ik even ver van, maar ik heb wel een technisch-esthetische opmerking: je hebt erg veel plaatjes op je website en die laden nogal eens niet of niet snel genoeg. Dat doet heel erg veel afbreuk aan de eerste indruk! Je zult het zelf ongetwijfeld niet merken, omdat je regelmatig op die website komt, maar doe eens het volgende:

 

- Gooi je browsercache leeg

- Zet Firebug aan en schakel naar het "Net"-tabblad

- Laad de website

 

Nu heb ik thuis een prima internetverbinding, maar toch zijn er steeds weer plaatjes die meer dan 2, 3 of zelfs 4 seconden nodig hebben om te laden. Ik zou eens uitzoeken waar dat aan ligt. Als het bijvoorbeeld aan Apache ligt is het op te lossen en dat raad ik je toch wel ten zeerste aan. Je website is "slechts" 350KB groot, dus het zal waarschijnlijk daar weinig mee te maken hebben.

 

Hope this helps. Succes!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Mike,

 

Ik vind jouw website door het kleurgebruik erg somber. Mijn eerste idee was dat het iets met muziek of geluid te maken had gezien de afbeelding op jouw site. komt bij mij over als een soort mengpaneel.

 

Ben mijzelf aan het orienteren voor een nieuwe huisstijl maar jouw website toont mij te weinig van jouw kwaliteiten als ontwerper om mijn interesse te wekken.

 

laat op je website wat meer van jouw werk zien dan 1 kader met diverse afbeeldingen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mike,

 

Het is eerst wel even wennen, omdat je op de meeste sites verschillende pagina's hebt. Ik vind het wel een leuk idee om alle content in het midden te plaatsen. Alleen verlies je zo de mogelijkheid om bepaalde zaken uitgebreider toe te lichten:

 

1. Ik vind geen contact formulier. Als ik op bestellen klik krijg ik alleen een link naar mijn eigen outlook

2. Je porfolio wil ik uitgebreider zien. Nu zegt het me weinig.

3. Klanten hetzelfde

4. Het content gedeelte is op mijn resolutie nog wel goed te lezen, maar wat als iemand met een full hd scherm je site bekijkt, wordt het dan niet te klein?

5. Je kleurgebruik/layout vind ik wel aantrekkelijk, het laat zien dat je zelf de vaardigheden bezit die je op je site verkoopt.

Link naar reactie
  • 0

Mike,

 

Ik hoop dat je met de volgende punten wat kan doen.

 

je hebt de neiging om alles wat belangrijk is onderaan te zetten. Zet je logo, je tagline en je producten bovenaan. Logo en tagline linksboven uiteraard. Daar verwachten mensen die te vinden. Breid je tagline uit en geef niet alleen van die onduidelijke containerbegrippen zoals beeldbewerking en vormgeving.

 

Je infomatie op de homepagina is verre van duidelijk. wat is kwaliteitsvormgeving? Vormgeving van wat. Dit is de plek om het over je producten te hebben.

 

Je hoofdmenu gaat over jezelf. Interessant hoor maar wat zijn je producten. Die zet je onderaan. Waarom?

 

Je laat de bezoeker eindeloos klikken op je producten en vervolgens volgt een klein stukje tekst en de prijzen. dat is slimmer te regelen. Laat bezoekers ook wat zien. Dus minder tekst en meer plaatjes.

 

Het droste effect op je website is op zich wel aardig maar biedt geen toegevoegde waarde en neemt veel te veel ruimte in.

 

Je tekst in de kaders is onleesbaar. Te klein en op elkaar.

 

Voor een vormgever en beeldbewerker heb je een weinig toegankelijke site gemaakt en laat je weinig zien van wat je kan.

 

Succes er mee.

 

ciao Catharina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.