• 0

Website gebouwd in Flash

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben op zoek naar een website. Er wordt er nu één aangeboden in Flash.

Volgens mij worden er heel veel (lees= heeeel veel)sites in Flash aangeboden, maar misschien dat je dat niet bedoelt...

Is dat een programmeertaal waar ik later de website mee kan veranderen en uitbreiden?

Of moet ik daarvoor andere stappen nemen?

Zijn er methodes om de vraagprijs van een website tegen het licht te houden?

Flash is een pakket om dynamische sites mee te ontwikkelen. In combinatie met andere talen kun je hier een CMS mee ontwikkelen waardoor je de site kunt blijven aanpassen qua content en uitstraling.

Er zijn bedrijven die wel aangeven wat een site maken kost, maar je kunt jezelf afvragen wat je dan krijgt. Meestal heb je het dan over standaard oplossingen waar wat kleine personificaties in worden aangebracht.

Een site kan je voor een paar honderd euro laten maken, maar ook voor een paar ton. Waarschijnlijk is de functionaliteit en uitstraling van zo'n laatste nét iets uitgebreider....

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0
Zolang je de bronbestanden en de juiste software hebt kun je een hoop met Flash hoor! Er zit zelfs een hele programmeertaal achter en het is te combineren met veel andere programmeertalen.

 

Eh...je moet wel een hoop van ActionScript weten voordat je er uberhaupt iets fatsoenlijks mee kunt. Typisch gevalletje van 'aan de expert overlaten'.

 

Verder is een website in Flash funest voor de zoekmachine rankings - Flash kan nog niet goed doorzocht worden, dus je komt niet op Google et al terecht.

Link naar reactie
  • 0

 

Klopt, maar gelukkig in percentage heeeeel weinig.

 

Een website in flash is echt een dooddoener.

Voor iemand die in webdevelopment zit, vrees ik dat je een wel heel tragisch beeld hebt van de mogelijkheden van Flash...om maar niet te spreken over je beeld van het percentage websites met Flash. Echt heel erg 2004 om zo te denken...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Zolang je de bronbestanden en de juiste software hebt kun je een hoop met Flash hoor! Er zit zelfs een hele programmeertaal achter en het is te combineren met veel andere programmeertalen.

 

Eh...je moet wel een hoop van ActionScript weten voordat je er uberhaupt iets fatsoenlijks mee kunt. Typisch gevalletje van 'aan de expert overlaten'.

Geldt dat niet voor alles? Ik reageerde op "je kunt zelf vrij weinig met Flash". Ik probeerde alleen aan te geven dat dat absoluut niet zo is.

 

Verder is een website in Flash funest voor de zoekmachine rankings - Flash kan nog niet goed doorzocht worden, dus je komt niet op Google et al terecht.

Ook dat is inmiddels achterhaald. Een goed ontwikkelde Flash website doet vrijwel niet onder voor een non-flash website, met misschien de toevoeging dat je weinig tot geen diepe backlinks zult krijgen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0
Geldt dat niet voor alles? Ik reageerde op "je kunt zelf vrij weinig met Flash". Ik probeerde alleen aan te geven dat dat absoluut niet zo is.

 

Natuurlijk, maar ik doelde meer op een vergelijking met een CMS, waar de gemiddelde website-eigenaar mee te maken zal krijgen. Bijna niemand onderhoudt zelf zijn eigen PHP, .NET of Flash site.

 

Ook dat is inmiddels achterhaald. Een goed ontwikkelde Flash website doet vrijwel niet onder voor een non-flash website, met misschien de toevoeging dat je weinig tot geen diepe backlinks zult krijgen.

 

D'as nieuw voor mij, hoewel dat niet vreemd is omdat ik er niet intensief mee bezig ben... ;)

Link naar reactie
  • 0

Geldt dat niet voor alles? Ik reageerde op "je kunt zelf vrij weinig met Flash". Ik probeerde alleen aan te geven dat dat absoluut niet zo is.

 

Natuurlijk, maar ik doelde meer op een vergelijking met een CMS, waar de gemiddelde website-eigenaar mee te maken zal krijgen. Bijna niemand onderhoudt zelf zijn eigen PHP, .NET of Flash site.

Ook een Flash website kan een CMS hebben. Zoals ik eerder al aangaf: Flash kan zelfs i.c.m. PHP gebruikt worden als dat wenselijk is!

 

Ook dat is inmiddels achterhaald. Een goed ontwikkelde Flash website doet vrijwel niet onder voor een non-flash website, met misschien de toevoeging dat je weinig tot geen diepe backlinks zult krijgen.

 

D'as nieuw voor mij, hoewel dat niet vreemd is omdat ik er niet intensief mee bezig ben... ;)

Begrijp me niet verkeerd. Ik -haat- werken in Flash, maar er bestaan toch nogal wat achterhaalde vooroordelen m.b.t. Flash als ik de bovenstaande reacties lees. Die ontkracht ik graag ;)

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp heb je met flash last mbt een goede optimalisatie. De site die wordt aangeboden is voor een grote

doelgroep. Dat betekent, als ik het bovenstaande goed begrijp, dat dit een argument is om de site niet te kopen?

Verder heeft google dus moeite met dit soort sites en komt de site niet zo gauw bovenaan als een site die geschreven is

in een andere taal.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp heb je met flash last mbt een goede optimalisatie. De site die wordt aangeboden is voor een grote

doelgroep. Dat betekent, als ik het bovenstaande goed begrijp, dat dit een argument is om de site niet te kopen?

Verder heeft google dus moeite met dit soort sites en komt de site niet zo gauw bovenaan als een site die geschreven is

in een andere taal.

Dat is allemaal achterhaald. Ik weet niet wat er achter de vraag zit, dus een advies geven zal moeilijk zijn, maar voor elk type website geldt dat je op den duur vast een expert in zal moeten huren om bepaalde aanpassingen te doen. Ook zal er wellicht aandacht aan de zoekmachine-optimalisatie besteed moeten worden door een SEO-expert die ervaring heeft met Flash. Ook dat geldt voor elk type website.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 1

Toch, als ik heel simpel een advies zou mogen geven: maak je site niet in flash. Het is allemaal waar wat hierboven gezegd wordt, maar als je er zelf weinig van af weet dan is het bij voorbaat niet aan te raden je site in flash te laten bouwen. Je moet een héél goede flashdeveloper kennen als je in flash een gebruiksvriendelijke, beheersbare en zoekmachinevriendelijke site wilt hebben. Die mensen zijn er natuurlijk wel, maar dat je die zomaar tegen het lijf loopt geloof ik niet dus dat houdt een risico in.

 

Dus zonder er een ideële discussie van te willen maken: als je advies vraagt of dit slim is, dan is mijn persoonlijke advies dat dit niet aan te raden is omdat het risico op teleurstellingen hoger is.

Link naar reactie
  • 0

Ik val hier echt van de ene verbazing in de andere. Er worden hier echt zeer achterhaalde ideeën over Flash geplaatst die naar mijn idee de TS een bepaalde kant induwen. Inderdaad, we weten niet om wat voor site het gaat, maar juist daarom kunnen we daar niet over oordelen. Wij maken geregeld sites voor veel gebruikers, compleet in Flash, met Flex en PHP erachter. Momenteel is 1 van die sites dagelijks goed voor duizenden bezoekers die allemaal probleemloos de site vinden en er mee werken. Websitebouwers die niet weten hoe ze een Flashsite gewoon kunnen maken die 'vindbaar' is, moeten misschien maar niet meer met Flash werken...

 

Maar , daarnaast, naar mijn idee is een site ontwerpen naar aanleiding van een techniek/softwarepakket ook niet het beste uitgangspunt. Wat moet de site kunnen/uitstralen? Er zijn zat sites die volgens mij dit soort vergelijkingen behandelen...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik val hier echt van de ene verbazing in de andere. Er worden hier echt zeer achterhaalde ideeën over Flash geplaatst die naar mijn idee de TS een bepaalde kant induwen. Inderdaad, we weten niet om wat voor site het gaat, maar juist daarom kunnen we daar niet over oordelen. Wij maken geregeld sites voor veel gebruikers, compleet in Flash, met Flex en PHP erachter. Momenteel is 1 van die sites dagelijks goed voor duizenden bezoekers die allemaal probleemloos de site vinden en er mee werken. Websitebouwers die niet weten hoe ze een Flashsite gewoon kunnen maken die 'vindbaar' is, moeten misschien maar niet meer met Flash werken...

 

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Maar dat is een ideële discussie in mijn ogen, waar vandertens niet mee geholpen wordt omdat het risico van flash gewoon hoger is als je niet weet wat je doet. Natuurlijk kun je in flash heel mooie dingen maken, en zouden heel veel prutsers sowieso hun computer moeten inleveren omdat ze - ongeacht de taal waarin ze werken - slecht werk leveren. Maar dat is wel realiteit, dus vandaar mijn persoonlijke advies. Ik heb het te vaak fout zien gaan moet ik eerlijk zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Ik val hier echt van de ene verbazing in de andere. Er worden hier echt zeer achterhaalde ideeën over Flash geplaatst die naar mijn idee de TS een bepaalde kant induwen. Inderdaad, we weten niet om wat voor site het gaat, maar juist daarom kunnen we daar niet over oordelen. Wij maken geregeld sites voor veel gebruikers, compleet in Flash, met Flex en PHP erachter. Momenteel is 1 van die sites dagelijks goed voor duizenden bezoekers die allemaal probleemloos de site vinden en er mee werken. Websitebouwers die niet weten hoe ze een Flashsite gewoon kunnen maken die 'vindbaar' is, moeten misschien maar niet meer met Flash werken...

 

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Maar dat is een ideële discussie in mijn ogen, waar vandertens niet mee geholpen wordt omdat het risico van flash gewoon hoger is als je niet weet wat je doet. Natuurlijk kun je in flash heel mooie dingen maken, en zouden heel veel prutsers sowieso hun computer moeten inleveren omdat ze - ongeacht de taal waarin ze werken - slecht werk leveren. Maar dat is wel realiteit, dus vandaar mijn persoonlijke advies. Ik heb het te vaak fout zien gaan moet ik eerlijk zeggen.

Ja, als je met een partij te maken hebt die er niets van bakt heb je altijd een probleem. Waarom is "het risico van Flash hoger als je niet weet wat je doet" ? Voor 90% van mijn klanten geldt dat als ze zelf gaan klussen aan een applicatie geschreven in PHP of Ruby on Rails, ik een paar dagen later weer een nacht mag doortrekken om de schade te herstellen. Als je niet weet wat je doet moet je er altijd van af blijven. Maar goede Flash developers en/of designers zijn helemaal niet zo zeldzaam hoor! In Nederland zul je eerder een goede Flash developer vinden dan een Ruby on Rails developer. Raad je mensen dan ook af om voor Ruby on Rails te kiezen? Dan word ik namelijk pas echt boos ;)

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op zoek naar een website. Er wordt er nu één aangeboden in Flash.

Is dat een programmeertaal waar ik later de website mee kan veranderen en uitbreiden?

Of moet ik daarvoor andere stappen nemen?

Zijn er methodes om de vraagprijs van een website tegen het licht te houden?

 

Als je zelf een website wilt onderhouden dmv programmeren moet je verstand hebben van die programmeertaal. Of het nou Flash is of iets anders.

 

Een site aanpassing als bijv producten toevoegen / wijzigen zou je in principe wel zelf moeten kunnen, het is niet handig daar steeds iemand voor over de vloer te laten komen. Maar dat is meer een CMS (content management systeem) waar die funtionaliteit in moet zitten

 

Ik denk dat je betere adviezen krijgt als je aangeeft wat je zoekt en zelf kunt of wil leren.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Jullie missen even het punt van de vraagsteller. Maar ik heb mijn persoonlijke advies aan de topicstarter gegeven en ben niet uit op een flash vs. php vs. ruby discussie, dus ik laat het lekker hierbij :P

Het gaat me ook helemaal niet om die discussie. Het gaat om het gemak waarmee een dergelijke website te onderhouden is. Dat is helemaal afhankelijk van de website en daar maakt de programmeertaal -geen- verschil. Dan gaat het echt om het eindproduct. En een Flash website kan veel eenvoudiger te onderhouden zijn dan een PHP-website, daar is zonder de website gezien te hebben niets over te zeggen!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik van mening dat Flash een hele goede technologie is om snel hoogwaardige websites mee in elkaar te zetten. Een CMS er aan hangen is al lang geen probleem meer, en ook het argument dat de zoekmachines je niet zouden kunnen vinden is achterhaalt.

Een erg groot voordeel van een Flash website is dat het over alle besturingssystemen en webbrowsers exact hetzelfde voorkomen heeft (namelijk precies zoals je het bedoeld had). Verder is de mogelijkheid om multimedia te gebruiken en te manipuleren veel eenvoudiger en doeltreffender dan in de concurrerende webtechnologiën. (Het toekomstige HTML 5 kan een goede concurrent worden.)

Met het Flex framework heb je een tool in handen om de website te overstijgen en snel en eenvoudig rijke internet applicaties te creëren.

 

Raar dat in deze discussie Flash en PHP tegenover elkaar worden gezet.

PHP is bedoeld voor server side scripting.

Flash voor client side aantrekkelijke presentatie.

Ze staan niet tegenover elkaar maar vullen elkaar juist aan.

Met een programmeer omgeving als het gratis open source Eclipse in combinatie met het gratis open source Flex framework maak je in een hand omdraai rijke interactieve Flash websites die naadloos met iedere gangbare server technologie samen kunnen werken. (En zeker ook met PHP. Adobe raad daarbij aan om het Zend Framework te gebruiken, dat direct PHP objecten naar ActionScript objecten kan vertalen en vice versa.)

Link naar reactie
  • 0

Als bezoekers zien hoe hun CPU(s) op hol slaan door slechte flash-toepassingen, kun je wel begrijpen dat ze snel (net als ik) een plugin in hun browser gebruiken om van die rommel af te zijn. De andere mogelijkheid is natuurlijk om z'n website links te laten liggen en nooit meer te bezoeken.

Link naar reactie
  • 0

Als bezoekers zien hoe hun CPU(s) op hol slaan door slechte flash-toepassingen, kun je wel begrijpen dat ze snel (net als ik) een plugin in hun browser gebruiken om van die rommel af te zijn. De andere mogelijkheid is natuurlijk om z'n website links te laten liggen en nooit meer te bezoeken.

Afgezien van het CPU gebruik irriteren gebruikers zich ook vaak aan Flash an sich.

Een introductiepagina waarin het logo van de eigenaar van de site voorbij komt draaien klinkt heel erg 8 jaar geleden, maar zie je helaas nog steeds.

Verder is Flash een prachtige methode om rijke, interactieve communicatie te ontwikkelen, maar ben ik van mening dat Flash, op de manier waarin het nu gebruikt wordt, in meer dan de helft van de gevallen overbodig of zelfs onhandig is.

 

BatteryUpgrade: accu's voor mobiele apparatuur

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer om het niet-technisch uit te leggen, ik denk dat je daar meer behoefte aan hebt.

 

vraag 1: flash en zelf onderhouden?

- als je een website wilt met veel animaties, interactie, speciale effecten en/of video waardoor aandacht getrokken moet worden, dan is flash een goede keuze, zelf onderhouden heeft waarschijnlijk een steile leercurve, maar dit is afhankelijk van wat je krijgt opgeleverd door de maker en wat je hierin zelf wilt doen.

 

- als je geen zwaar gebruik wilt maken van animaties zijn er vele keuzes voor het maken van de website, met bijbehorende leercurve voor het zelf onderhouden. Ook zonder flash kun je een website aantrekkelijk vormgeven, dit hoeft niet perse met animaties en spectaculaire effecten.

 

vraag 2: prijsvergelijking websites?

- je kunt het beste offertes vragen bij meerdere bedrijven. Wat vooral belangrijk is dat je goed het doel en de doelgroep omschrijft die je met de site wilt bereiken, wat de inhoud dient te zijn en wat de eisen zijn voor de mate van onderhoud (zelf doen of uitbesteden). Ook belangrijk is voor jezelf een termijn en een budget op te stellen.

 

Een website kan vele dingen zijn, bijvoorbeeld een shop, een applicatie, een viral, een forum of een combinatie.Uiteindelijk is het een vorm van media waarmee je iets communiceert, maak in ieder geval voor jezelf duidelijk wat je wilt communiceren.

 

Ik krijg vaak de vraag van klanten om iets te animeren, maar als ik vraag om de reden daarvoor dan is die vaak niet duidelijk. Higherlevel.nl zou je bijvoorbeeld liever niet bezoeken als je de hele tijd drukke animaties en effecten in beeld zou zien, dit zou afleiden van het doel. Maar sommige actie- of viralsites zijn juist wel weer erg leuk door de animaties, interactie en effecten.

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.