In 2008 ben ik een nieuw bedrijf gestart met als rechtsvorm BV. Behalve mijzelf zijn er geen werknemers.
De bruto omzet in dat eerste jaar was € 45.000. De netto omzet € 10.000.
In 2009 is de bruto omzet € 20.000 en de netto omzet € 10.000.
Ik heb nog geen salaris uitgekeerd.
Ik heb tot nu toe in mijn aangifte loonheffing overal "0" ingevuld en dus niets betaald.
Ik wil de belastingdienst een brief sturen met daarin het verzoek het gebruikelijk loon te verlagen naar het niveau van mijn netto omzet.
Wat ik mij afvraag is hoe ik de loonheffing moet berekenen/aanpassen. Het kan toch niet zo zijn dat ik daar iemand voor moet inhuren? Ik wil het graag zelf doen, maar weet niet waar ik moet beginnen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marieke G
Marieke G
Tot 2008 zat ik met mijn partner in een VOF.
In 2008 ben ik een nieuw bedrijf gestart met als rechtsvorm BV. Behalve mijzelf zijn er geen werknemers.
De bruto omzet in dat eerste jaar was € 45.000. De netto omzet € 10.000.
In 2009 is de bruto omzet € 20.000 en de netto omzet € 10.000.
Ik heb nog geen salaris uitgekeerd.
Ik heb tot nu toe in mijn aangifte loonheffing overal "0" ingevuld en dus niets betaald.
Ik wil de belastingdienst een brief sturen met daarin het verzoek het gebruikelijk loon te verlagen naar het niveau van mijn netto omzet.
Wat ik mij afvraag is hoe ik de loonheffing moet berekenen/aanpassen. Het kan toch niet zo zijn dat ik daar iemand voor moet inhuren? Ik wil het graag zelf doen, maar weet niet waar ik moet beginnen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag