• 0

wedstrijd ideeën

Ik zit met het idee te spelen om een wedstrijd op te zetten waarmee je voor één jaar lang gratis benzine kan winnen.

 

Om zo'n wedstrijd uit te mogen geven moet er een meetbare inspanning tegenover staan.

 

Ik heb geen zin om te zeggen: "maak deze slagzin af" maar heb een aantal andere ideeën, dingen zoals:

 

- Maak het choice logo in de sneeuw (wedstrijdje is voor scandinavië)

- Maak foto's van boze winkelieren

- Maak een foto-collage waarvoor jij denk dat ScanChooseBuy zo handig is

- Haal zo veel mogelijk nieuwe gebruikers binnen... afgezaagd

 

Hebben jullie nog leuke ideeën? Iedereen heeft een camera mobieltje dus we kunnen leuke dingen met foto's en video's (ongeveer 15 seconden) doen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je er een maand geleden mee was gekomen, zou je een flashmob hebben kunnen organiseren.

 

Of een actie waarbij je op verschillende zaken een streepjescode zet. Als mensen hiervan een foto maken en die opsturen maken ze kans om iets te winnen. Huur tegenover een groot en belangrijk gebouw een kamer af en zet daar een projector neer waarmee je een gigantische streepjescode op dat gebouw projecteert.

 

Of huur een paar chicks in, laat op hun met henna een streepjecode maken, en als iemand hun scanned, maken ze bijvoorbeeld kans op een abbonement v/d playboy. (levert gegarandeerd publiciteit op)

 

Of doe een actie waarbij je mensen vijf minuten gratis laat winkelen. Ga naar een grote supermarkt/warenhuis en laat hun in vijf minuten zoveel mogelijk scannen. (dan krijg je ook gelijk een boze winkelier ;))

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zou toch meer denken in de trand van een win-win situatie. Ik bedoel jij geeft een prijs weg, maar je wilt er zelf ook beter van worden?

- Lever zoveel mogelijk "abonnees" voor choice?

 

Dan kom je misschien wat afgezaagder binnen, maareh ... wellicht heeft Hans S genoeg inspiratie om hier weer wat mafs van te maken ;)

Ik denk wel dat als je het écht maf maakt .... dat je daarmee de landelijke publiciteit wel haalt? Maar wat is maf genoeg?

Ikzelf heb namelijk geen inspiratie op het moment ... mijn hoofd moet duidelijk eens in de ctrl C

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

SMILE



you're on scandit camera

 

Wie het lelijkste gebit fotografeert wint een gratis kunstgebit. Van die fietsenrekken die op barcodes lijken. Foto's op je website en lelijke SMILE screensavers.

 

 

Maak van bestaande zebrapaden barcodebanen. Schilder kabouterzebrapaadjes op de weg. Hoe zeg je zebrapad in het Zweeds?

 

 

Geef gestreepte contactlenzen weg. Deel barcode-vestjes uit aan barmen. Laat een zebra (beschilderd paard) door de stad galloperen. Organiseer een sfari. Win een sfari! Zoek de nijlzbra, het kind van een zebra die op een nijlpaard viel. Of de neuzbra, toen de neushoorn even niet oplette. Enger nog: de wezbra!

 

 

Heel ander idee. Nodig mensen uit hun bestaande cd's te scannen en zet een tweedehands exchange op. Kan wellicht zelfs met interne betalingen. Deel t-shirts uit met text: wanna see my record collection?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maak van bestaande zebrapaden barcodebanen. Schilder kabouterzebrapaadjes op de weg. Hoe zeg je zebrapad in het Zweeds?

 

Grappig, ik heb al een tijdje het idee dat wij als MT ooit eens een foto laten maken op Abey Road in Londen op het beroemde zebrapad van het gelijknamige album van de Beatles.

 

Leuke ideeen.

 

Wat dacht je van een "ScanMob" in twee minuten een winkel door met je scanmobieltje in een mega grote groep -lijkt me helemaal te gek-

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heel ander idee. Nodig mensen uit hun bestaande cd's te scannen en zet een tweedehands exchange op. Kan wellicht zelfs met interne betalingen. Deel t-shirts uit met text: wanna see my record collection?

Dit vind ik een leuke extra toepassing! Als mensen eenmaal lid zijn van Choice ze de mogelijkheid geven ook de spullen die ze niet meer willen met barcode te plaatsen. Dan kunnen andere CCB-mensen kiezen voor nieuw of 2e hands. Tweede hands is altijd goedkoper. Ik weet alleen niet of het technisch te doen is ... enneh hoe controleer je de kwaliteit ... hoe regel je de betaling/zorging! Mmmmm misschien nog een te roze idee in deze fase?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Amazon doet dat al, kan Choice zo inpluggen. Daar kun je kiezen: een tweedehandsversie die vaak duurder is dan de nieuwe afgeprijsde uitgave. ;D

 

Het scanbuychoose-model is gebaseerd op gemak en prijs. Ik kan een cd, boek of game scannen en bestellen bij een viertal etailers. Dat zijn rationele proposities. Met de prijsvraag wil zrski extra aandacht opwekken en uiteindelijk één klant extra belonen. Mmm.

 

Er moet iets te bedenken zijn dat fun en spanning toevoegt. Een bijzondere actie. Of scanchoosebuy inpassen in een breder model dat het directe koopproces overstijgt.

 

Zomaar een suggestie:

 

Watch TB

 

We zien nu allerlei grote partijen in beweging komen voor downloadservices. Microsoft, Sony, Samsung, Philips, alle cellco's. Die beginnen allemaal met massacampagnes: gratis player bij een abonnement. En daarna willen ze het gebruik stimuleren.

 

Stel nou eens dat zij hun muziekaanbod kunnen afstemmen op de smaak van elke abonnee. Hoe doe je dat? Door die abonnee te vragen zijn bestaande smaak bekend te maken. Scanchoosebuy (Choice) kan daarbij als middleman dienen. BOL en Amazon gebruiken reeds systemen waarmee smaakrelaties gelegd kunnen worden door het bestelgedrag van meerdere klanten te vergelijken. Daar zit dan ook een gemene deler, die smaakverwantschap. Stel nou dat je van je klantenkring een smaakgemeenschap maakt. Taste Buddies oftewel TB!

 

Welk voordeel biedt deelname? Ik scan mijn belangrijkste cd's (gepersonaliseerde TB-Guide) en krijg vervolgens advies, precies wat Amazon al doet. Van daaruit is een link mogelijk naar cd-shops èn downloadservices. Ik krijg bovendien samples aangeboden, en ringtones. Ik kan samples doorsturen naar smaakmaatjes. We kunnen onderling cd's verhandelen. Ik kan tickets bestellen voor concerten. Ik kan daar samen met mijn smaakmaatjes naartoe.

 

Vanuit TB zijn weer extensies mogelijk: Game Buddies, Cinemates, Taste Dating, etc.

 

Misschien wel interessant voor Mojo? Zij hebben een Zweedse zuster via de ClearChannel-connectie die zeer actief is met mobile communities, en in de VS heeft CCU een belang in Ultrastar dat affinity communities beheert, fangemeenschappen.

 

Okay, genoeg afgedwaald van de oorspronkelijke vraag. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je ziet het er zit veel muziek in de Choice Scan Engine ;D

 

Het is zeker interessant om bijvoorbeeld op de radio met elke track een identifyer (barcode) mee te zenden die leesbaar is vanaf een display op een radio (in de auto). Hoor je een leuk muziekje en hoppa scannen en downloaden vanaf de server van de muziekuitgevers. Worden deze ook weer wat blijer en maak je van MP3 in plaats van een bedrijging een enorme kans voor deze industrie ;)

 

Ik vind het TB idee leuk, feitelijk zijn radio stations en dj's TB's die de muzieksmaak kunnen dicteren.

 

De Choice Scan Engine is vooral gemak, daarin heb je gelijk. Ook leuk word het als je jumpcodes introduceerd; dwz. codes waarin een url adres in zit zodat je direct een shortcut krijgt van print media naar online bestellen / informeren / of boeken.

 

Je ziet het er zit veel muziek in de Choice Scan Engine ;D

 

Cheers, Ron

 

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan hier spuit elf. :-[

 

Ik vind persoonlijk dat het laten winnen van fossiele brandstof niet zo milieuvriendelijk is ("Win nu een jaar lang broeikaseffect!").

Ten tweede vind ik dat je met Scan, Choose, Buy juist een statement maakt ten gunste van digitaal gemak, niet van analoge logistiek.

 

Misschien is het laten winnen van een jaar lang gratis mobiel bellen of een Kronan met sneeuwkettingen dan logischer-- het is natuurlijk een minder goeie deal met de lokale benzinepompjes, maar als je toch 'think global' dan is er vast wel een leuk alternatief te bedenken :)

 

Leuke ideeën voorbij zien komen (Hans S, stoer idee met die projector...)

 

TwaLevel; kabouterzebra's herkent men aan het rode puntmutsje?

 

Succes :-)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel ander idee. Nodig mensen uit hun bestaande cd's te scannen en zet een tweedehands exchange op. Kan wellicht zelfs met interne betalingen. Deel t-shirts uit met text: wanna see my record collection?

 

Klinkt goed!

 

Wat dacht je van een "ScanMob" in twee minuten een winkel door met je scanmobieltje in een mega grote groep -lijkt me helemaal te gek-

 

Inderdaad. Maar zijn de flashmobs nog wel hot? En hebben genoeg mensen een cam-phone?

 

Welk voordeel biedt deelname? Ik scan mijn belangrijkste cd's (gepersonaliseerde TB-Guide) en krijg vervolgens advies, precies wat Amazon al doet.

 

Je zou mensen ook de gelegenheid kunnen geven tot het samenstellen van een lijst met media die ze in hun bezit hebben. Door middel van het scannen van een product krijg je een lijst met de specificaties van het product wat ze hebben. Volgens mij doet www.dvdprofiler.com dat al. En dit is vrij populair. En laat mensen zo ook hun wishlist opstellen. Handig voor je verjaardag en voor sinterklaas, zo nemen familieleden/vrienden nooit meer het verkeerde cadeau mee (verkeerde vertaling v/h boek, verkeerde dvd). Ook is dit handig voor de retailers, die kunnen zou persoonsgebonden aanbiedingen doen.

 

En wat dacht je van het toevoegen van barcodes op wat minder conventionele zaken. Geef mensen hun eigen dating-barcode. Scan a date! ;)

 

Wat betreft de prijs vind ik dat Annedien wel gelijk heeft. Ik zou ook helemaal niet weten wat ik met brandstof zou moeten. En wat dacht je van <18 jarigen die nog helemaal geen rijbewijs hebben maar vaak wel een redelijk nieuwe telefoon.

 

EDIT: De mogelijkheden van cam-phones iin combinatie met barcode lezers zijn inderdaad erg breed. Ik ging net naar www.idea-a-day.com en daar las ik het volgende:

Include a barcode reader on next generation mobile phones, and introduce barcodes on ads in all print based media. Consumers could then shortlist products or events that interest them in the course of a busy day with one swipe of their phone, and find out more or buy when it suits them.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.