• 0

productverkoop naast de behandeling; maakt niet uit of noodzaak?

Goedenavond allemaal, ik ben sinds kort regelmatig op dit forum te vinden en vind het geweldig wat er allemaal te lezen is. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben ook veel wijzer geworden (ik heb het een en ander ook opgeslagen :)). Ik ben een voltijd student en daarnaast heb ik een schoonheidssalon thuis waar ik ongeveer 12 uur per week werk. Ik wil vanaf januari (nu nog goed sparen) meer gaan doen aan reclame/promotie en hoop ook meer klanten te krijgen, op dit moment ben ik bezig met een ondernemingsplan en hoop dat het me allemaal gaat lukken. Dit ter informatie en dan nu mijn vraag, ik stel deze vraag hier en niet aan mensen die in de schoonheidsbranche werken omdat ze er volgens mij anders tegen aan kijken.

Ik werk op dit moment met een bepaalde lijn cremes, reinigingsproducten, ed, daar ben ik wel tevreden mee, maar het past niet goed bij mijn omgeving, dus ik blijf uitkijken naar een ander merk. Het merk waar ik helemaal gek op ben is op dit moment nog niet haalbaar (verplicht 1e order van rond de EUR 5000,- vandaar :().

vraag: leveranciers/groothandels van huidverzorgingsproducten vertellen mij altijd dat een schoonheidssalon het niet redt met alleen haar behandelingen en dat ze het ook moet hebben van haar verkoop. Mijn vraag aan jullie is, is dat nou ook daadwerkelijk zo of vertellen ze dat alleen maar omdat zij hun producten natuurlijk ook moeten verkopen. Ik vind verkopen overigens heel moeilijk en ben eigenlijk helemaal niet commercieel ingesteld, dus ik doe eigenlijk alleen behandelingen en verkoop is minimaal.

Mijn behandelingen kosten rond de 45 euro en daar ben ik wel 1,5 uur mee bezig. Ik reken zelf altijd de helft want de andere helft gaat op aan de belastingdienst, productkosten, etc. Op een dag zou ik wel 5 behandelingen kunnen uitvoeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten