Koning Kunstgebit Geplaatst: 15 november 2009 Koning Kunstgebit 4 0 Geplaatst: 15 november 2009 (aangepast) Misschien een domme vraag, maar zonder vragen kom ik er nog niet achter. Dingen die ik bijvoorbeeld bij de C1000 of Action koop voor de zaak, die bonnetjes zijn gewoon aftrekbaar van de belasting toch? 22 januari 2019 aangepast door Ward Geanonimiseerd Alles is relatief, behalve Jam, want dat is Jam Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 15 november 2009 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 15 november 2009 Als ze zakelijk zijn wel ja. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 John Kode Geplaatst: 15 november 2009 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 15 november 2009 Koop ze in ieder geval met je zakelijke pinpas, dat schept wat meer duidelijkheid. groet, John Link naar reactie
0 Koning Kunstgebit Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Koning Kunstgebit 4 0 Geplaatst: 15 november 2009 Oke, tnx! Alles is relatief, behalve Jam, want dat is Jam Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 15 november 2009 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 15 november 2009 Koop ze in ieder geval met je zakelijke pinpas, dat schept wat meer duidelijkheid. groet, John Ik betaal de AH vaak gewoon cash? Maakt toch niet veel uit? Gewoon die bonnen opvoeren als prive betaalde kosten in mijn geval heb ik als advies gekregen. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 John Kode Geplaatst: 15 november 2009 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 15 november 2009 Hoi Djluc, Je zult de zakelijkheid aannemelijk moeten maken. Dat kan ook als je cash betaalt, maar aantoonbaar via de zaak lijkt me beter. In beide gevallen is er discussie mogelijk, maar de tweede lijkt me duidelijker. groet, John Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 15 november 2009 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 15 november 2009 Goed punt inderdaad, tsja, we moeten soms een broodje eten als we aan 't werk zijn he ;) Overigens doe ik alle overige transacties inderdaad wel met de zakelijke pinpas hoor. Gewoon handig om alles gescheiden te houden. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 ecofin Geplaatst: 15 november 2009 ecofin 520 23 Geplaatst: 15 november 2009 Je zult de zakelijkheid aannemelijk moeten maken. Dat kan ook als je cash betaalt, maar aantoonbaar via de zaak lijkt me beter. In beide gevallen is er discussie mogelijk, maar de tweede lijkt me duidelijker. Dat zou betekenen dat een controleur die een als zakelijk gekwalificeerde uitgave in twijfel wil trekken zich iets gelegen zal laten liggen aan het feit dat die uitgave betaald is met zakelijke pas. Degene die aan de andere kant van die transactie heeft gestaan zal het toch worst zijn hoe er wordt betaald; als er maar wordt betaald. Ik denk dat genoemde controleur uitsluitend afgaat op de informatie op de bijbehorende bon en de eventuele toelichting van degene die wordt gecontroleerd. john SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl Link naar reactie
0 John Kode Geplaatst: 15 november 2009 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 15 november 2009 Ik denk dat genoemde controleur uitsluitend afgaat op de informatie op de bijbehorende bon en de eventuele toelichting van degene die wordt gecontroleerd. Tsja, er zijn nu eenmaal uitgaven die zowel zakelijk als privé kunnen zijn. Dat wijst de bon vaak niet uit en als een controleur alles slikt wat de gecontroleerde zegt, dan kan hij net zo goed niet langskomen voor dit soort controles. ;) Ik zeg ook niet dat een zakelijke pinbetaling DE oplossing is, maar bij twijfel kan het mss de doorslag geven. groet, andere John Link naar reactie
0 ecofin Geplaatst: 15 november 2009 ecofin 520 23 Geplaatst: 15 november 2009 In dat geval gaat die controleur wel erg op "mijn blauwe oogjes" af en dat geloof ik niet. Een goede onderbouwing is veel belangrijker dan het feit dat de uitgave wel of niet voldaan is met de zakelijke pas. John SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl Link naar reactie
Koning Kunstgebit
Koning Kunstgebit
Misschien een domme vraag, maar zonder vragen kom ik er nog niet achter.
Dingen die ik bijvoorbeeld bij de C1000 of Action koop voor de zaak, die bonnetjes zijn gewoon aftrekbaar van de belasting toch?
aangepast door WardGeanonimiseerd
Alles is relatief, behalve Jam, want dat is Jam
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag