• 0

Pomptechniek

Beste leden van het forum,

 

Het lijkt een eenvoudige vraag. Voor ons reinigingsbedrijf hebben wij nodig een vorstbestendige unit voor het bedienen van 4 waterpistolen. De waterpistolen moeten onafhankelijk van het elkaar kunnen werken. Het waterdebiet is 2 liter per minuut. De maximale druk is 10 Bar. Aansluiting 220 volt. Vanwege het feit dat de maximale druk laag is blijkt het moeilijk te zijn om een leverancier te vinden. De normale leveranciers denken allemaal heel groot maar wij hebben deze unit specifiek nodig. Misschien is er iemand op dit forum die ons verder kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neem even contact op met Grundfos. Voor een hogedruk reiniger is 10 Bar laag, voor andere pompen is het juist hoog. Zij kunnen je vast een goed advies geven welke industriele pomp voor jouw toepassing de beste oplossing is.

Het is al even geleden dat ik wat met pomptechniek te maken heb gehad maar ik zie geen echt abnormale eisen.

Link naar reactie
  • 0

De maximale druk is 10 bar schrijf je, is dit ook de daadwerkelijke druk als de pomp in bedrijf is ?

 

Gebruik je leidingdruk voor de aanvoer van water of moet je pomp zelfaanzuigend zijn ?

 

Zelf zit ik te denken aan een hydrofoorpomp.

Die zijn hebben meestal genoeg aan 220 v, hebben een redelijke opvoerhoogte, dus relatief hoge druk.

 

Maar misschien dat je ook een bronpomp kunt gebruiken zoals deze

Die hebben een behoorlijke opvoerhoogte (deze 82 mtr = >8 bar).

Link naar reactie
  • 0

de pomp moet zelfaanzuigend zijn vanuit een buffer welke continu wordt gevoed met leidingwater. de buffer bevat ongeveer 200 liter en wordt continu gevoed met leidingwater met de snelheid van 12 ltr per minuut. met druk bedoel ik de druk die maximaal uit de spuitmond mag komen. deze maximale druk heeft te maken met het beschadigen van lagers etc van het te reinigen object.

Link naar reactie
  • 0

Nu, een tijdje verder, nooit meer iets vernomen van dit bedrijf. Zijn doen liever rechtstreeks zaken met de dealers kennelijk. Maar via dit forum hebben wij inmiddels een bedrijf gevonden dat ons wel kan helpen. Het "probleem" is dus opgelost. Iedereen bedankt voor de inbreng!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.