• 0

Internationale scheepvaart: forwarder verhoogt prijzen wegens 'volle schepen'

Hallo,

 

Ik weet niet of mijn vraag hier juist is maar ik zit met het volgende:

We werken met een forwarder die ineens met een flinke prijsstijging komt voor het verschepen van containers van china naar india.

Deze stijging geldt voor de koopcontainers (usd 200) en de zeevaart (usd500)

en het gaat om ongeveer 20 containers.

 

Ik vind dit erg veel en lees dat er rederijen zijn die juist de tarieven omlaag doen.

 

Mijn forwarder geeft aan dat er prijsstijgingen zijn omdat door de crisis er minder schepen geboekt worden. Hierdoor varen er minder schepen en dan zitten de schepen die wel varen juist enorm vol waardoor de prijs stijgt.

 

Iemand hier advies voor?

 

Bvd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hoor dezelfde boodschap van meerdere forwarders, zowel voor containers als voor LCL. Prijzen zijn dan ook flink gestegen t.o.v. vorig jaar. Volgens mij verhogen veel rederijen hun tarief momenteel, of hebben dit inmiddels al gedaan. Verlagen heb ik (helaas) nog niet van gehoord. Een onprettig bij effect door de crisis. Gelukkig blijft de $ lekker laag. Dit compenseert weer.

Link naar reactie
  • 0

De schepen zitten inderdaad overvol. Veel rederijen hebben schepen uit de vaart genomen en opgelegd. Minder scheepsruimte op de markt betekent hogere tarieven. Overigens zullen er ook wel expediteurs zijn de de tarieveen wat proberen op te krikken. Je kunt eens bij een paar andere expediteurs tarieven opvragen. Er zijn er vele in Nederland, maar je zou eens contact op kunnen nemen met Cross Ocean in Rotterdam. Contactgegevens via hun website www.crossocean.nl

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Het is op dit moment topdrukte (kerstperiode)

Zeker is dat de rederijen de prijzen kunstmatig opdrijven door schepen aan de ketting te laten liggen.

 

Wij zien ook dat er de laatste paar maanden een duidelijke prijsstijging zichtbaar is en het is nog maar de vraag wanneer de grote spelers meer boten beschikbaar stellen. Mijn gevoel is dat ze nog even de kip met de gouden eieren niet slachten maar pas 2e kwartaal 2010 als de scheepvaart index duidelijk is herstelt meer schepen de vaart op gooien.

 

Het is vraag en aanbod op dit moment, en dat geld ook voor luchtvracht op dit moment, de prijzen zijn enorm gestegen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.