Vanwege de crisis heeft de regering de afschrijvingsmogelijkheden versoepel/ verruimd. Gekochte goederen die je fiscaal moet afschrijven, kunnen in twee jaar afgeschreven worden in plaats van de gebruikelijke 5 jaar.
Nu mijn vraag/ casus:
In 2008 heb ik een printer gekocht voor een bedrag van 1000 euro. Ik heb keurig elke maand 1/60 deel als afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ik heb een gebruikelijke restwaarde gehanteerd.
Mag ik nu in 2009 het restant in twee jaar afschrijven of is dat alleen voor goederen gekocht in 2009?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
J.K.
J.K.
Beste Allemaal,
Ik zat met de volgende vraag over afschrijvingen.
Vanwege de crisis heeft de regering de afschrijvingsmogelijkheden versoepel/ verruimd. Gekochte goederen die je fiscaal moet afschrijven, kunnen in twee jaar afgeschreven worden in plaats van de gebruikelijke 5 jaar.
Nu mijn vraag/ casus:
In 2008 heb ik een printer gekocht voor een bedrag van 1000 euro. Ik heb keurig elke maand 1/60 deel als afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ik heb een gebruikelijke restwaarde gehanteerd.
Mag ik nu in 2009 het restant in twee jaar afschrijven of is dat alleen voor goederen gekocht in 2009?
Situatie schets:
Printer gekocht in 2008 voor 1000 euro.
Restwaarde 100 euro
Maandelijkse afschrijvingskosten in 2008: (1000 – 100) / 60 = 15 euro.
Kan ik nu voor 2009 het resterende bedrag in 24 maanden afschrijven?
Met vriendelijke groet,
JK.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag