• 0

Beoordelen website gereedschappen en beschermingsmiddelen

Omschrijving van je concept:

Vorig jaar december zijn wij gestart met de verkoop van stratenmaker gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. In het begin hadden we alleen een informatieve website, maar laten hebben we ondervonden dat een groot deel van de producten relatief makkelijk via internet te versturen is. Ook is in deze branche internet een steeds vaker gebruikt medium. Omdat ik tot nu in principe alleen de website heb gemaakt en vormgegeven heb ik geen algemene indruk/mening van de website.

 

Daarom is mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie van de site? Wat zouden jullie verbeteren?

 

Link naar de website: klik!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Kennissen hebben al een mening gegeven over de website, maar ik ben benieuwd wat ondernemers en/of personen met verstand van webdesign van de website vinden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Proberen het bestellen van gereedschap via internet zoveel mogelijk te stimuleren

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn niet echt unieke componenten gebruikt in de webshop, wel is geprobeerd de website zo overzichtelijk mogelijk te maken door middel van duidelijke navigatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opbouwende kritiek en alle andere reacties gerelateerd aan vormgeving en techniek zijn welkom. Eventueel suggesties om de website te promoten.

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even snel gekeken. Ik vind dat de site helder in elkaar zit (is volgens mij ook een standaard pakket). De categorieen zijn duidelijk gekozen zodat ik snel zou kunnen vinden wat ik zoek, dat is erg belangrijk.

 

Wat ik wel zou doen, is op de acties pagina de prijs er bij zetten. Gratis is leuk, maar wat betaal ik nou voor het geheel dan? Nu moet ik nog naar het hoofdartikel op zoek.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Hi, ik ben even door je site gelopen en hierbij een (korte) reactie op de puntjes waar je naar vraagt:

 

Vormgeving

- Qua kleurstelling is de site mooi licht. De nieuwe trend is zeker ipv drukke websites terug naar 'less is more' , het google principe met veel wit, weinig drukte en plaatjes. Clean, en dat is je site redelijk (qua kleurstelling dus)

- Je primaire navigatie is nogal dubbel. Qua usability is het voor de gebruiker zoeken naar eventuele verschillen tussen de horizontale en de vertical navigatie, terwijl die er niet is. Je zou denken ik geef de gebruiker toch veel opties, maar hiermee moet de gebruiker alleen maar denken ipv klikken, en dat laatsten wil je nou juist. Je hebt dan ook nog eens op de subpagina's een menu uitgeklapt + je gebruik breadcrumbs (kruimelpad) die aangeeft waar de gebruiker is. Op dat moment zijn er 3 gelijke manieren van navigatie. Dit is niet alleen over de top, maar ook nog eens zonde van je ' dure' ruimte links en boven. Er is niet direct 1 voorkeur die je moet nemen, maar kies iets ipv alles

- Ik zie nu eigenlijk dat je algehele navigatie wat dubbel is, overal linkjes die leiden naar hetzelfde. (alleen al naar home kan ik vanaf de 'home' page zelf al 3x, vanuit dieper nog veel vaker). De gebruiker moet op voorhand snappen waar hij/zij heen gaat en met 3 verschillende linkjes wordt het wel erg diep nadenken. Dit doe je overigens wel goed op de homepage waar je mooi per categorie 2 voorbeelden geeft en dan een 'bekijk alle ...' , misschien zou dat laatste linkje wel iets moeten hebben om zich te onderscheiden als categorie overzicht versus 1 keuze, maar dat terzijde.

- qua bestellen zelf zitten er wat gekke dingen (ik zie onderaan opeens alles is ex btw, beetje gevaarlijk als je normale consumenten hebt die opeens aan het einde erachter komen dat er nog 19% bijkomt, dat is een groot afhaak moment). Dit geldt ook voor de verzendkosten, ik zie zo gauw niet wat het kost, maar dat komt er waarschijnlijk ook nog bij. Ik denk dat als je in je web analytics pakket naar deze funnel kijkt je mogelijk behoorlijk wat afhakers hebt in het afreken proces, dit kan je best wat verbeteren hiermee.

- Ook meteen een kortingscode invoeren is nogal vroeg, die zie je later in het afreken proces terug en dat is vroeg zat.

- Webshop keurmerk? Wat is dat, ik ken dit logo niet en ik kan er ook niet op klikken om te zien waar hij van is. Vertrouwen wekken is goed via zo'n logo maar dan moet de klant wel weten waar hij voor staat.

 

Techniek

- Er zit echt veel te veel javascript code in de source zelf. Dit kun je het beste eruit laten halen en de javascript in aparte files aanroepen. Dit heeft tot gevolg dat de site sneller laadt en vooral ook dat zoekmachines je sites beter&mooier indexeren zodat je beter scoort (content en techniek component van SEO).

- verder niet veel spannends te melden, site werkt snel, veel functies en alles lijkt het te doen. Met name dus even letten op het opschonen van je code.

 

Promotie

- google adwords lijkt me toch nummer 1 voor je. Ik weet niet precies wat je marges zijn, maar dit is nog een redelijk niche en onvolwassen markt lijkt me. dus hiermee kun je prima adverteren.

- marktplaats, ik weet niet precies hoeveel er aangeboden wordt aan gereedschap maar ik heb het gevoel dat je redelijk wat particulieren daar vandaan kunt halen die op zoek zijn naar 2e hands spullen.

- Je SEO zit al aardig, maar vooral qua code kun je hier nog wat aan doen. Om je resultaten te boosten zou ik me als 2e focussen op linkbuilding in jouw geval.

- D'r zijn nog 100en dingen die je zou kunnen doen, maar ik denk dat je met de bovenstaande 3 al een mooie opsomming hebt om mee te starten.

 

Overigens weet ik niet precies of je doelgroep nou bedrijven of particulieren zijn. Gezien je prijsstelling lijkt het bedrijven, maar gezien de opzet van de site kan het ook prima voor particulieren.

 

Hopelijk heb je hier wat aan, d'r is vast nog veel meer maar ik wilde d'r geen dagtaak van maken :)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site er ook zeer netjes uitzien. Vooral die livechat spreekt mij aan.

Duidelijk, overzichtelijk. Mooi helder kleurgebruik.

 

Of deze zelf ontwikkeld is betwijfel ik echter, aangezien deze zeer op cs-cart lijkt.

Of hij moet goed nagebouwd zijn ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.