• 0

Eindelijk, na hard werken: eigen collectie aan "speciale huisdierenspullen"

Omschrijving van je concept:

Eindelijk is na ongeveer 8 maanden keihard ploeteren is de lancering van mijn bedrijf in zicht. Maar alvorens de producten op de site komen, wil ik graag jullie mening horen over mijn site.

 

website

 

Het is nog wat prematuur, maar toevallig lees ik vanmiddag op HL dat je beter iets te vroeg commentaar op de website kan ontvangen, dan te lang blijven hangen in je eigen correcties: daar zit wat in..

 

Omdat ik graag op dit onderwerp met mijn site boven HL wil staan in google ;), zou het fijn zijn als de merknaam of specifieke productkenmerken verder niet ter sprake komen in de eventuele reacties.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

website, logo en producten zijn door mijzelf ontworpen en de site is door mijn man gebouwd.

 

In de toekomst wil ik het geheel nog meer professionaliseren, maar op dit moment ben ik tevreden met het resultaat

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Op deze website gaat enkel mijn eigen collectie aan "speciale huisdierenspullen" gepresenteerd worden, met als doelgroep particulieren. Daarnaast wil ik de verkoop ook gaan regelen via een dealerschap naar een aantal geselecteerde winkels toe.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil in dit topic niet ingaan op de productlijn (wat ook niet mogelijk is zonder beelden hiervan) Maar mijn doel is om de site een frisse aanblik te geven, met een stijlvolle uitstraling en welke uitnodigend is om verder te kijken.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback over de opbouw, SEO, het ontwerp van de site en het logo, etc. is zeer welkom.

 

Maar dus wel graag zonder merknaam vermelding.

 

Alvast bedankt.

 

Karin

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij de homepage haak ik al af. Wat saaie groene en grijze vierkantjes, een niet al te beste foto van twee poezen en meer niet? Omdat je om een review vraagt geklikt op 'collectie' en daar weer dezelfde saaie vlakjes. Als je acht maanden bezig geweest bent met dit ontwerp zou ik wat anders gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is heel vreemd, Ik heb het op meerdere computers en in meerdere browsers uitgetest. Hebben meer mensen dit beeld?

Ik niet... er zit inderdaad veel groen in, maar dat is best mooi vind ik. Kort gezegd vind ik de website wel stijlvol (en dat was de bedoeling lees ik), maar ze lijkt nog niet af (en dan heb ik het nu niet over het ontbreken van de producten op zich).

 

- Heel intuïtief ben ik op je logo gaan klikken om terug naar de homepage te gaan, dat werkt niet en ik moest even zoeken hoe ik dan wel terug naar af kon raken. Ook de kernwoorden rechts nodigen mij uit tot klikken (het "uitnodigende" waar je naar streeft is er dus wel voor mij ;)), maar dat blijkt niet de bedoeling, er zit niks achter de woorden. Ik zou graag wat uitleg zien staan achter deze kernwoorden..., maar misschien klik ik gewoon teveel ;D

- Ik mis meer uitleg over wat jullie precies bieden, voor welke diertjes, waarom, ... Ik lees zulke dingen graag en vind de site daardoor nogal leeg aanvoelen. Nu kan het wel zijn dat je in gedachten hebt lekker veel uitleg bij de artikelen zelf te plaatsen en het informatieve stukje op die manier op te vangen natuurlijk.

-De vierkantjes op de homepage lijken wat groot en leeg... ik zou gaan voor een grotere foto van de katjes en minder grote vierkanten.

- In de visie staat een schrijffoutje ("U bent verzekerd" is met een d)

- De tekst lijkt klein en nogal dicht op elkaar te staan. Geen idee of dat aan mij ligt (last van mijn lenzen vandaag), maar het leest niet zo gemakkelijk

- Frames schijnen niet goed te zijn voor SEO, maar ik laat de technische kant van dat verhaal aan de experts over

- Ik zie op je sitemap dat je kan zoeken op de site, maar vind dat nergens terug in het menu?

 

Veel succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de homepage haak ik al af. Wat saaie groene en grijze vierkantjes, een niet al te beste foto van twee poezen en meer niet? Omdat je om een review vraagt geklikt op 'collectie' en daar weer dezelfde saaie vlakjes. Je roept 'your cat our design'. Waar is dat design?? Als je acht maanden bezig geweest bent met dit ontwerp zou ik wat anders gaan doen.

 

willem, bedankt voor je feedback. Ik ben wellicht niet helemaal duidelijk geweest. in de vierkanten komen mijn producten te staan, sommige vrijstaand en andere met een sfeerachtergrond. deze zijn dan klikbaar.

 

En verder ben ik 8 maanden bezig geweest om een complete collectie klaar te stomen die ik helaas nu nog even niet kan tonen, maar binnenkort op de website komt te staan, mijn excuus voor de verwarring.

 

misschien is het iets te prematuur wat ik nu heb neergezet? Maar ik wacht graag nog wat reacties af.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

- Heel intuïtief ben ik op je logo gaan klikken om terug naar de homepage te gaan, dat werkt niet en ik moest even zoeken hoe ik dan wel terug naar af kon raken. Ook de kernwoorden rechts nodigen mij uit tot klikken (het "uitnodigende" waar je naar streeft is er dus wel voor mij ;)), maar dat blijkt niet de bedoeling, er zit niks achter de woorden. Ik zou graag wat uitleg zien staan achter deze kernwoorden..., maar misschien klik ik gewoon teveel ;D

 

liesbeth, bedankt voor je uitgebreide feedback. misschien een goed idee om wat meer met de tekst rechts te doen, hier ga ik over nadenken. Ik zal het logo ook een verwijzing naar de homepage laten maken.

 

De uitleg over de producten zal uitgebreid worden als ik de producten ook online zet, eigenlijk spreken ze voor zich, maar over 3 weken hoop ik een complete site te kunnen tonen.

 

naar de tekstgrootte zal ik nog eens kijken.

En idd de zoek functie is een foutje. Door de compactheid van de site vond ik een zoekfunctie wat overdreven, maar ik moet hem nog uit de sitemap verwijderen.

 

bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Geen kritiek, en ik doe ook nooit mee aan de website-topics, maar ik was gewoon eens benieuwd...

 

- Home page : links en rechts 2 groene balken, maar rechtsboven stoppen bij mij de woorden : kattentoil en des

(ipv kattentoilet en design)

 

- Wanneer je klikt op katten mand, staat er rechtsboven katten toilet.

 

Voor de rest vind ik het tot nu fris, maar ben benieuwd wanneer je wat verder bent.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die eerste pagina kan je naar mijn mening beter lozen.

Er is met osCommerce (Zencart in jouw geval) meer te doen aan SEO. Je URL is constant hetzelfde bijvoorbeeld.

Je knoppen onderin vind ik erg groot.

Ik heb ook niet 1, 2, 3 een login knop gezien, wat als ik nou een terugkerende klant ben?

Ik vind de kleuren persoonlijk niet mooi maar het heeft wel een bepaalde stijl. Ziet er veel beter uit dan je gemiddelde concurrent. Je webshop is lekker rustig, mischien wel iets te rustig?

 

Wel leuk dat je in Katwijk zit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Naast alle tips over hoe het eruit ziet, ook nog even de technische kant:

 

- Beginpagina is gemaakt met tables in plaats van divs, dit geeft slechte zoekmachine indexering. Bij doorklikken frames, nog véél erger. Leer het op http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp. Lijkt er overigens op alsof je frames bent gaan gebruiken om te verbergen dat je webshop in de map /zencart zit. Dit kun je verplaatsen en hernoemen naar je root hoor, als je wil. Zoek maar even op de Zen Cart forums.

- Site is niet 'valid', helpt ook niet voor je ranking. Zie http://validator.w3.org/ en vul je URL in. Dezer dagen is het standaard om een XHTML/CSS valide website te hebben. Overal tussen je inhoud door staat nog opmaakcode. Scheidt inhoud van opmaak!

- Ik zie dat je Zen Cart gebruikt. Goede keus, prima pakket. Maar het pakket komt standaard met al het bovenstaande (XHTML/CSS valid etc). Snap dus niet waarom je daarnaast al die oude technieken bent gaan gebruiken, en waarom je uberhaupt een beginpagina wil?

 

Toch nog 1 iets wat me gelijk opviel, logo aan de bovenkant is veel te breed. Ik moet de site em op mijn 1280x1024 monitor uitrekken tot op mn 2e monitor om het hele logo te zien. Ontwerp je de site soms op je eigen 1080p (1920xnogwat) widescreen monitor? Een website mag dezer dagen maximaal 1000px breed zijn (1024x768 is nog steeds veel gebruikt), 780px om de oude 800x600 mensen tevreden te houden.

Daarnaast natuurlijk al het vorige commentaar. De site komt gewoon heel rommelig over.

 

Als je hier echt zo lang mee bezig geweest, zou ik ermee stoppen en een webdesigner inschakelen, voor 1000 a 1500 euro, of misschien zelfs minder afhankelijk van je wensen, ben je van alles af. Je kunt in al die tijd die je erin stopt vast zelf wel meer geld verdienen met je core business!

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Allereerst natuurlijk succes... :)

 

Paar dingetjes die opvallen:

Die S in je logo met een ander kleurtje... het matched matig met de rest, het lijkt wel binnen het lettertype te horen, of je bedoelt er iets anders mee. Maar ik vind het eigenlijk net niks. De rest van je lettertype is wel ok en goed leesbaar, maar die ss-en....

 

Alle foto's lijken net niet scherp en hoog genoege resolutie, ze komen een beetje geblurred over. Ik mis een beetje detail wat vaak bij een kat erg leuk is. (Juist dat een bruine vlek vaak weer op is gebouwd uit verschillende kleuren haren)

 

Valt op dat bij betaling & verzending het een grote brij is geworden, net zoals de andere info velden. Veel tekst, weinig zinnige info en totaal geen uitstraling met een standaard lettertype.

 

Voor de rest is het allemaal netjes verzorgd, gewoon je producten erop en gaan. Uiteindelijk is het duidelijk waarom mensen naar je site komen en wat ze er gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Die eerste pagina kan je naar mijn mening beter lozen.

Er is met osCommerce (Zencart in jouw geval) meer te doen aan SEO. Je URL is constant hetzelfde bijvoorbeeld.

Je knoppen onderin vind ik erg groot.

Ik heb ook niet 1, 2, 3 een login knop gezien, wat als ik nou een terugkerende klant ben?

Ik vind de kleuren persoonlijk niet mooi maar het heeft wel een bepaalde stijl. Ziet er veel beter uit dan je gemiddelde concurrent. Je webshop is lekker rustig, mischien wel iets te rustig?

 

Wel leuk dat je in Katwijk zit.

 

Ron, bedankt voor je reactie. knoppen heb je gelijk in, deze ga ik aanpassen.

Login is er niet, maar bij het ingeven van adres e.d. bij het bestellen is er wel een loginknop, het leek mij een tikje overbodig om deze knop bovenin te zetten. Mijn producten zijn gemiddeld 100 euro en gaan jaren mee, dus ik denk niet dat klanten vaak terug zullen komen.

De eerste pagina vind ik eigenlijk zonde om te lozen, het wordt dan meteen zo'n standaard webshop, terwijl ik toch wel iets meer "stijl" wil uitstralen.

 

Ik denk dat de kleuren een lastig verhaal wordt: groen is naar mijn mening erg lastig om goed weer te geven op verschillende monitoren. Maar ik zal er nog even naar kijken.

 

Tja katwijk, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan :)

Link naar reactie
  • 0

Geen kritiek, en ik doe ook nooit mee aan de website-topics, maar ik was gewoon eens benieuwd...

 

- Home page : links en rechts 2 groene balken, maar rechtsboven stoppen bij mij de woorden : kattentoil en des

(ipv kattentoilet en design)

 

- Wanneer je klikt op katten mand, staat er rechtsboven katten toilet.

 

Voor de rest vind ik het tot nu fris, maar ben benieuwd wanneer je wat verder bent.

 

 

 

Marcel, toch bedankt voor je reactie. Ik had ook moeite met het plaatsen van deze vraag, omdat er de laatste tijd zo vaak een soortgelijk topic wordt geopend.

 

Dat van de afgebroken teksten is op elke schermresolutie anders, en neem ik voor lief.

 

Zodra ik de producten er op heb staan en alle bovengenoemde correcties heb doorgevoerd, plaats ik zeker een update.

Link naar reactie
  • 0

Naast alle tips over hoe het eruit ziet, ook nog even de technische kant:

 

- Beginpagina is gemaakt met tables in plaats van divs, dit geeft slechte zoekmachine indexering. Bij doorklikken frames, nog véél erger. Leer het op http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp. Lijkt er overigens op alsof je frames bent gaan gebruiken om te verbergen dat je webshop in de map /zencart zit. Dit kun je verplaatsen en hernoemen naar je root hoor, als je wil. Zoek maar even op de Zen Cart forums.

- Site is niet 'valid', helpt ook niet voor je ranking. Zie http://validator.w3.org/ en vul je URL in. Dezer dagen is het standaard om een XHTML/CSS valide website te hebben. Overal tussen je inhoud door staat nog opmaakcode. Scheidt inhoud van opmaak!

- Ik zie dat je Zen Cart gebruikt. Goede keus, prima pakket. Maar het pakket komt standaard met al het bovenstaande (XHTML/CSS valid etc). Snap dus niet waarom je daarnaast al die oude technieken bent gaan gebruiken, en waarom je uberhaupt een beginpagina wil?

 

Toch nog 1 iets wat me gelijk opviel, logo aan de bovenkant is veel te breed. Ik moet de site em op mijn 1280x1024 monitor uitrekken tot op mn 2e monitor om het hele logo te zien. Ontwerp je de site soms op je eigen 1080p (1920xnogwat) widescreen monitor? Een website mag dezer dagen maximaal 1000px breed zijn (1024x768 is nog steeds veel gebruikt), 780px om de oude 800x600 mensen tevreden te houden.

Daarnaast natuurlijk al het vorige commentaar. De site komt gewoon heel rommelig over.

 

Als je hier echt zo lang mee bezig geweest, zou ik ermee stoppen en een webdesigner inschakelen, voor 1000 a 1500 euro, of misschien zelfs minder afhankelijk van je wensen, ben je van alles af. Je kunt in al die tijd die je erin stopt vast zelf wel meer geld verdienen met je core business!

 

Alle technische tips schuif ik door naar mijn partner ;) Maar ze zijn naar mijn mening zeer bruikbaar, bedankt.

 

Met het logo bedoel je dan de teksten die rechts van het echte logo staan? Deze had ik express door laten lopen zodat het niet wordt afgebroken en de rest van de schermbreedte wordt opgevuld met een solid kleur. Dit leek mij persoonlijk mooier. Maargoed samen met het commentaar van Marcel, zal ik hier misschien nog verandering in aan brengen.

 

in principe zijn we met de website maar 2 weekendjes bezig geweest, dus dat valt nog reuze mee naar mijn idee. Voorlopig wil ik zometeen eerst een deel van mijn investeringen terug gaan zien, alvorens ik nog meer geld uit ga geven aan o.a. een website, 100 euro is natuurlijk niet veel, maar alles bij elkaar kost de introductie van een nieuw product een hoop centen en in mijn geval probeer ik het voorlopig op deze wijze op te lossen. Ik hoop na een paar maanden ook een beter beeld te hebben van wat ik wel en niet wil.

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst natuurlijk succes... :)

 

Paar dingetjes die opvallen:

Die S in je logo met een ander kleurtje... het matched matig met de rest, het lijkt wel binnen het lettertype te horen, of je bedoelt er iets anders mee. Maar ik vind het eigenlijk net niks. De rest van je lettertype is wel ok en goed leesbaar, maar die ss-en....

 

Alle foto's lijken net niet scherp en hoog genoege resolutie, ze komen een beetje geblurred over. Ik mis een beetje detail wat vaak bij een kat erg leuk is. (Juist dat een bruine vlek vaak weer op is gebouwd uit verschillende kleuren haren)

 

Valt op dat bij betaling & verzending het een grote brij is geworden, net zoals de andere info velden. Veel tekst, weinig zinnige info en totaal geen uitstraling met een standaard lettertype.

 

Voor de rest is het allemaal netjes verzorgd, gewoon je producten erop en gaan. Uiteindelijk is het duidelijk waarom mensen naar je site komen en wat ze er gaan doen.

 

Je hebt gelijk wat betreft de foto's, ik zal nog even kijken of ik er iets kan doen. Wellicht toch een serie aankopen.

 

Het standaard lettertype: het is toch niet mogelijk om een ander lettertype hiervoor te gebruiken, gezien het beperkte aantal fonts wat beschikbaar is op een gemiddelde PC, of heb ik dit mis?

 

Het logo: ik vind het zelf wel wat speels hebben, maar voordat ik het ga gebruiken, zal ik het zeker aan meerdere mensen laten zien en er nog goed naar kijken, want ik denk dat je bij nader inzien wel gelijk hebt wat betreft de "s"

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karin,

 

Je site ziet er leuk en stijlvol uit. Ik heb wel een goeie computermonitor (LOL) de vlakjes zijn gewoon grijs en groen en maken het ontwerp speels, wat een goed ding is.

 

Homepage: Ik heb de neiging om bovenaan de pagina op die woorden te klikken, maar die doen niets en dat is jammer want het lijken op 'tags' en die worden vandaag de dag heel veel gebruikt.

 

Pagina 2: Jammer dat je moet doorklikken van de homepage naar een volgende pagina. Internetters zijn vaak vluchtige surfers. Hoe minder vaak ze hoeven te klikken hoe groter de kans dat ze de inhoud van je site gaan gebruiken.

 

Volgende pagina's: Het maakt niet uit op welke link ik klik, maar de url blijft hetzelfde. Nu kijkt Google echt niet alleen naar de url, maar vooral ook naar de content. Maar toch vanuit SEO opzicht is het altijd beter elke pagina van zijn eigen inhoud omschrijvende url te voorzien.

 

Je vult je metatags in en dat is altijd goed. Navigatie zit verder goed in elkaar.

Volgens mij heeft je kerel gewoon een knappe website in elkaar gezet.

Mocht je ooit de site eens over een hele andere boeg gooien onderschat dan niet wat Wordpress weblog software voor je site zou kunnen doen. Daarmee kun je in een handomdraai de meest fantastische website in elkaar zetten met een ton aan functionaliteit en ook een webwinkel draaien waarin je met iDeal kan afrekenen. Ben toevallig bezig de laatste dagen om iDeal op verschillende Wordpress websites te installeren en het werkt als een trein.

 

Succes!

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je beter even kunt terugkomen wanneer er ook content in staat. Nu moet je telkens dingen uitleggen die straks al werken. Dat is natuurlijk niet handig.

 

Verder vind ik de landingpagina rete-irritant. Leuk voor de eerste keer dat ik er kom maar mocht ik er nogmaals komen dan wil ik gewoon naar het menu. Dus moet ik elke keer klikken om door te mogen. Ik kan ook niets anders dan klikken op die eerste pagina, zelfs al zouden er foto's staan...

 

Qua design vraag ik mij af of het bij je doelgroep past, maar dat weet jij vast beter dan ik.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karin,

 

Je site ziet er leuk en stijlvol uit. Ik heb wel een goeie computermonitor (LOL) de vlakjes zijn gewoon grijs en groen en maken het ontwerp speels, wat een goed ding is.

 

Homepage: Ik heb de neiging om bovenaan de pagina op die woorden te klikken, maar die doen niets en dat is jammer want het lijken op 'tags' en die worden vandaag de dag heel veel gebruikt.

 

Pagina 2: Jammer dat je moet doorklikken van de homepage naar een volgende pagina. Internetters zijn vaak vluchtige surfers. Hoe minder vaak ze hoeven te klikken hoe groter de kans dat ze de inhoud van je site gaan gebruiken.

 

Volgende pagina's: Het maakt niet uit op welke link ik klik, maar de url blijft hetzelfde. Nu kijkt Google echt niet alleen naar de url, maar vooral ook naar de content. Maar toch vanuit SEO opzicht is het altijd beter elke pagina van zijn eigen inhoud omschrijvende url te voorzien.

 

Je vult je metatags in en dat is altijd goed. Navigatie zit verder goed in elkaar.

Volgens mij heeft je kerel gewoon een knappe website in elkaar gezet.

Mocht je ooit de site eens over een hele andere boeg gooien onderschat dan niet wat Wordpress weblog software voor je site zou kunnen doen. Daarmee kun je in een handomdraai de meest fantastische website in elkaar zetten met een ton aan functionaliteit en ook een webwinkel draaien waarin je met iDeal kan afrekenen. Ben toevallig bezig de laatste dagen om iDeal op verschillende Wordpress websites te installeren en het werkt als een trein.

 

Succes!

Romac, bedankt voor je reactie. de teksten bovenin zal ik proberen klikbaar te laten maken, maar ik moet nog even bedenken wat ik erachter ga plaatsen...

 

Gezien alle reacties kan ik niet anders dan de landingspagina eruit te halen ::)

 

Het aanpassen van de URLs ga ik doorgeven, maar ik geloof dat het mijn man nogal wat moeite kost om dit aan te passen?? maar we zoeken het op.

 

Worldpress software ken ik verder niet, het installeren van Ideal was overigens appeltje-eitje...maar ik geef het door

 

 

Volgens mij heeft je kerel gewoon een knappe website in elkaar gezet.

 

Het is ongeveer zijn 2e site die hij neerzet voor de hobby, dus best aardig vond ik zo, maar ik geef het ook door ;)

 

 

Overigens heb ik het bouwen in eerste instantie ook uitbesteed aan een bedrijf, wat het voor een leuk bedrag wel wilde bouwen in magento, maar 3 maanden later, (en steeds meer versobering van het initiele ontwerp van mijn zijde, om het ze wat makkelijker te maken) nog steeds maar een halve website zonder betalingsmogelijkheden ed. Uiteindelijk hebben we deze opdracht met goedkeuring vanuit beide kampen beeindigd en zijn we zelf aan de slag gegaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je beter even kunt terugkomen wanneer er ook content in staat. Nu moet je telkens dingen uitleggen die straks al werken. Dat is natuurlijk niet handig.

 

Verder vind ik de landingpagina rete-irritant. Leuk voor de eerste keer dat ik er kom maar mocht ik er nogmaals komen dan wil ik gewoon naar het menu. Dus moet ik elke keer klikken om door te mogen. Ik kan ook niets anders dan klikken op die eerste pagina, zelfs al zouden er foto's staan...

 

Qua design vraag ik mij af of het bij je doelgroep past, maar dat weet jij vast beter dan ik.

 

Jesse, je hebt gelijk. We gaan nu met deze punten aan de slag, en na de aanpassingen kom ik er op terug. Desondanks denk ik dat dit zeker een goed eerste feedback -moment was.

 

De landingspagina: is me duidelijk.

 

Mijn doelgroep is 25-60 jaar, vrij breed dus, maar trendbewuste kijk op (voornamelijk haar) inrichting van het huis en met een modaal/boven-modaal inkomen. Ik denk dat de inrichting van de site nu wat anders aandoet dan wanneer ik er producten in heb staan. Maar nu ik het zo opschrijf ga ik twijfelen of de lay out wel helemaal geschikt is. Ik ga er nog eens goed naar kijken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Watvoor scherm resolutie gebruik jij thuis? Waarschijnlijk heb je een groot scherm (20-26") met een resolutie van minimaal 1920x1600 pixels. Je moet een resolutie gebruiken die hoger ligt dan mijn laptop. Om te zorgen dat er niets weg valt moet ik mijn browser scherm uitzoomen naar 75%!

 

Dit is zeer onhandig, want je site is gemaakt om 'als geheel' te zien en hij valt weg als ik mijn browser scherm op 100% heb staan. Dit terwijl ik op mijn 15" laptop schermpje toch ook al een resolutie heb van 1440x900 pixels.

 

Wat ik dus uitgebreid probeer te zeggen: zorg dat je site goed weergegeven wordt op schermen met een lagere resolutie, omdat meer mensen een kleiner scherm gebruiken en/of een laptop.

 

Kijk naar de maximale breedte van de frames/tabels die je gebruikt. Zet dit op maximaal 1000 pixels (is ongeveer net zo breed als het tabel waarin dit forum staat)

Je kunt de wind niet veranderen; maar de stand van de zeilen bepaal je zelf.

Link naar reactie
  • 0

Watvoor scherm resolutie gebruik jij thuis? Waarschijnlijk heb je een groot scherm (20-26") met een resolutie van minimaal 1920x1600 pixels. Je moet een resolutie gebruiken die hoger ligt dan mijn laptop. Om te zorgen dat er niets weg valt moet ik mijn browser scherm uitzoomen naar 75%!

 

Dit is zeer onhandig, want je site is gemaakt om 'als geheel' te zien en hij valt weg als ik mijn browser scherm op 100% heb staan. Dit terwijl ik op mijn 15" laptop schermpje toch ook al een resolutie heb van 1440x900 pixels.

 

Wat ik dus uitgebreid probeer te zeggen: zorg dat je site goed weergegeven wordt op schermen met een lagere resolutie, omdat meer mensen een kleiner scherm gebruiken en/of een laptop.

 

Kijk naar de maximale breedte van de frames/tabels die je gebruikt. Zet dit op maximaal 1000 pixels (is ongeveer net zo breed als het tabel waarin dit forum staat)

 

 

 

Ik begrijp dat dit verhaal gaat over de bovenbalk, deze is dus extra lang gemaakt.

De toekomstige foto's die in de gekleurde vierkanten komen te staan die zijn goed voor 1000 px en bewegen mee wanneer er meer pixels beschikbaar komen. Ik ga dus even kijken wat ik met de bovenbalk ga doen.

 

Misschien moet ik alles maar een vaste breedte geven? en de balken aan de zijkant breder laten worden? Ik ga er over nadenken en bedankt voor je reactie.

 

Zodra de nieuwe versie online is, dan laat ik het weten.

Link naar reactie
  • 0

Voorlopig wil ik zometeen eerst een deel van mijn investeringen terug gaan zien, alvorens ik nog meer geld uit ga geven aan o.a. een website, 100 euro is natuurlijk niet veel, maar alles bij elkaar kost de introductie van een nieuw product een hoop centen en in mijn geval probeer ik het voorlopig op deze wijze op te lossen. Ik hoop na een paar maanden ook een beter beeld te hebben van wat ik wel en niet wil.

 

 

Mooi om te horen dat je wat kunt met mn tips :)

 

Natuurlijk zijn alle overwegingen de jouwe, maar bedoel je dat je 100 euro aan je website hebt uitgegeven in totaal? Als de 'main business' waar je op wil gaan drijven met je verkoop, je website is (en je dus niet ook nog een winkel oid hebt), dan zou ik vele factoren meer dan dit investeren in mijn website (of tijd investeren natuurlijk).

 

Succes!

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Mooi om te horen dat je wat kunt met mn tips :)

 

Natuurlijk zijn alle overwegingen de jouwe, maar bedoel je dat je 100 euro aan je website hebt uitgegeven in totaal? Als de 'main business' waar je op wil gaan drijven met je verkoop, je website is (en je dus niet ook nog een winkel oid hebt), dan zou ik vele factoren meer dan dit investeren in mijn website (of tijd investeren natuurlijk).

 

Succes!

 

Beste Frank,

 

Bedankt voor je reactie, 100 euro was een typefoutje. ik refereerde hier aan de 1000-1500 euro die jij meldde.

Je hebt gelijk dat dit nog steeds minimaal is, maar voorlopig probeer ik de lening voor mijn bedrijf zo klein mogelijk te houden. Eerst maar eens zien of mijn business gaat verkopen. En aangezien ik hier een nieuw product introduceer, ben ik in eerste instantie meer afhankelijk van mijn innovatie dan van een perfect ogende site. Mocht het een succes gaan worden, dan komt er een mooiere profi site, maar alles op z'n tijd :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.