dkalkman Geplaatst: 19 november 2009 dkalkman 38 0 Geplaatst: 19 november 2009 Is een zakenpaspoort aftrekbaar? Stel dat ik zakelijk en prive hierop naar het buitenland reis. http://www.denkfinancieel.nl Link naar reactie
1 Norbert Bakker Geplaatst: 19 november 2009 Norbert Bakker Moderator 18,1k 35 2007 Geplaatst: 19 november 2009 Waar hebben we het hier een vredesnaam over??????? :P :P Een zakenpaspoort kost € 55,40 (tarief 2009), een gewoon paspoort kost €49,60 (tarief 2009). Misschien zijn die meerkosten van € 5,80 inderdaad fiscaal aftrekbaar, zeker weten zijn de kosten van jou en je boekhouder voor het verwerken van dit bonnetje een veelvoud is van die besparing. Kortom: niet lullig bedoeld, maar je kunt je tijd en energie als ondernemer vast en zeker beter besteden! Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offertes? → Contact Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 19 november 2009 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 19 november 2009 Naja inderdaad, waarschijnlijk is alleen het verschil mogelijk aftrekbaar. Wat dat betreft is het belangrijker zeker te stellen dat je zakelijke reis voor aftrek in aanmerking komt, ook als er nog even wat prive vakantie aanvast plakt - liefst zodanig dat vlucht etc zakelijke kosten zijn, prive verblijf en dergelijke uiteraard weer niet. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
0 arjens13 Geplaatst: 19 november 2009 arjens13 36 0 Geplaatst: 19 november 2009 Het lijkt mij ook wel lastig een land binnenkomen, als je op vakantie gaat en bij de douane overhandig je zaken paspoort... want zit er bij het binnenkomen van het land dan geen verschillen? Ik meen namelijk, dat er wel op gelet wordt.. Link naar reactie
0 1889 Geplaatst: 19 november 2009 1889 220 10 Geplaatst: 19 november 2009 Het lijkt mij ook wel lastig een land binnenkomen, als je op vakantie gaat en bij de douane overhandig je zaken paspoort... want zit er bij het binnenkomen van het land dan geen verschillen? Ik meen namelijk, dat er wel op gelet wordt.. Ja, want er zijn natuurlijk landen waar ze die extra bladzijden zien als reden om je niet binnen te laten..... ??? Link naar reactie
0 arjens13 Geplaatst: 19 november 2009 arjens13 36 0 Geplaatst: 19 november 2009 Ja, want er zijn natuurlijk landen waar ze die extra bladzijden zien als reden om je niet binnen te laten..... ??? Of je mag opeens een toeslag betalen, dan krijg je weer met schimmige regels te maken. Met andere woorden, wat is nu het voordeel??? ??? Link naar reactie
0 Merkava Geplaatst: 19 november 2009 Merkava 2,8k 127 Geplaatst: 19 november 2009 Met andere woorden, wat is nu het voordeel??? ??? Voor die mensen die veel naar landen reizen waar er nog veel gestempeld word en of visa stickers ingeplakt worden kan een gewoon paspoort met minder pagina's sneller 'vol lopen'. Het zakenpaspoort heeft als voordeel dat je deze meer ruimte bied aan stempels en visa's en je dus minder snel weer een nieuwe aan hoeft te vragen. Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 19 november 2009 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 19 november 2009 Dat is idd het enige verschil. Ik ken mensen die graag en vaak op vakantie gaan naar landen waar je visa/stempels voor nodig hebt, en dan loopt een normaal paspoort vol en moet je een nieuwe kopen voor het verlopen is. Verder is er geen enkel verschil aan de grens, visa zijn niet duurder, en ze verdenken je ook niet van zakelijke activiteiten op een toeristenvisum of iets dergelijks. Doodnormaal paspoort met wat extra pagina's, thats it. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
dkalkman
dkalkman
Is een zakenpaspoort aftrekbaar? Stel dat ik zakelijk en prive hierop naar het buitenland reis.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag