• 0

'zwart' logeeradres

vanwege het feit dat ik voor mijn emz een opdracht ver van huis heb probeer ik te overnachten in de plaats waar ik een opdracht heb. nu heb ik daar een overnachtingsplek gevonden bij mensen thuis die echter van mij een bijdrage vragen (contant) maar daar geen bonnetje tegenover willen stellen. gezien mijn hoge nood en de lage bijdrage die zij vragen ben ik er wel schoorvoetend mee akkoord gegaan.

Is er een manier waarop ik deze kosten toch aftrekbaar kan maken?

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 2

Misschien moet je je gastgezin even wijzen op een bepaald bedrag wat ze jaarlijks belastingvrij aan huur mogen ontvangen, of bestaat dat niet meer?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

Hoi TS en @Highio

 

Precies: de kamerverhuurvrijstelling. Als je een niet zelfstandige kamer verhuurt in je huis en de huur bedraagt niet meer dan 4.144 per jaar (2009) dan hoeft de verhuurder die inkomsten niet aan te geven. Dan kunnen ze rustig een bonnetje afgeven aan jou.

 

Of die kosten voor aftrek in aanmerking komen, is vraag 2.

 

Die kosten zijn namelijk alleen aftrekbaar als de dubbele huisvesting in het belang van de onderneming (check) plaats vindt buiten de woonplaats (check) en dan voor maximaal 2 jaar (?).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ruimte:

Ik heb het met de bewoners besproken. Het volgende blijkt aan de hand te zijn:

Zij hebben een praktijk aan huis (iets met alternatieve geneeswijzen, medidatie enz) waardoor zij volgens hun boekhouder maximaal gebruik maken van de genoemde vrijstelling. Die praktijk is geen zelfstandige ruimte (geen eigen ingang, toilet). Geeft dit nog extra inzichten?

 

2 jaar periode:

Aangezien ik mijn diensten in heel Nederland aanbied zal ik steeds voor een bepaalde periode voor de duur van de opdracht, afwisselend van 1 week tot enkele maanden of zelfs een jaar jaar lang, bij 1 opdracht gever zitten en dus daar moeten overnachten.

 

Mag ik aannemen dat de 2 jaar periode in mijn geval per opdracht zou gelden?

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0

als het om een niet te hoog bedrag gaat kan je misschien betalen in natura, vvv bonnen, dinerbonnen of zo?

die kan je als relatiegeschenk inboeken dacht ik....

 

Beste Clos

 

Laten we dat maar niet adviseren, want betaling in natura is ook een belaste opbrengst voor de verhuurder.

Daarbij is een relatiegeschenk ook echt een gechenk, oftewel, er mag geen tegenprestatie zijn (zoals het verhuren)!!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels per volgende week een nieuw adres gevonden. In eerste instantie wilde deze het ook buiten de boeken houden maar doordat ik nu gelijk de juiste informatie (vrijstelling) kon geven is dit niet nodig.

 

Allen bedankt voor het meedenken!

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.