• 0

Plaatsing op verzamelsite, nu opeens betalen?

Beste,

 

Ik heb onze webwinkel op een verzamelsite geplaatst, al enige tijd geleden. Nu blijkt opeens dat dit betalend is. Het betreft de site www.webwinkelsoverzicht.nl. Nu heb ik gezegd dat ik niet wil betalen, dat ze de gegevens er maar af halen. Nu dreigen ze ermee als ik niet voor maandag betaal een incassobureau in te schakelen.

 

Wie weet hier raad mee? Wat kan zo'n bureau doen? Kan iemand even kijken op de site of het wel correct is wat ze doen? Ze beweren ook dat ik de kosten van het incassobureau dan moet betalen. Kan dit zomaar? Ik had niet door dat het betalend was toen ik mij aanmeldde.

 

Alvast bedankt,

Axel van der Wallen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij wordt er niets stilzwijgend verlengd. Zie de voorwaarde:

 

Wanneer u uw webwinkel nu aanmeld plaatsen wij uw winkel de eerste 3 maanden gratis!

Dit betekent dat u het eerste jaar geen € 30,- maar slechts € 22,50 betaalt

 

Lijkt me een contract voor een jaar waarvan 3 maanden gratis, dus geen proefperiode. Dat had overigens duidelijk vermeld mogen worden, want ook in de algemene voorwaarden staat hier niets over.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt er niets stilzwijgend verlengd. Zie de voorwaarde:

 

Wanneer u uw webwinkel nu aanmeld plaatsen wij uw winkel de eerste 3 maanden gratis!

Dit betekent dat u het eerste jaar geen € 30,- maar slechts € 22,50 betaalt

 

Lijkt me een contract voor een jaar waarvan 3 maanden gratis, dus geen proefperiode. Dat had overigens duidelijk vermeld mogen worden, want ook in de algemene voorwaarden staat hier niets over.

 

groet

Joost

Hier ben ik dus niets mee? Heb trouwens wel gestuurd dat ik wel bereid ben de maand dat de gegevens nu online staan te betalen, hopelijk doen ze daar iets mee. Zou het anders wel nogal raar vinden.

Link naar reactie
  • 0

Voor 30,- zullen ze vast geen incassobureau inschakelen. Maar ik zou gewoon betalen. Ze lijken er recht op te hebben en voor dat bedrag wil je de ellende toch niet (is ook nog eens bruto geld)?

Waarom zouden ze dat niet doen? De kosten van het bureau komen dan ook op mij...

Link naar reactie
  • 0

Voor 30,- zullen ze vast geen incassobureau inschakelen. Maar ik zou gewoon betalen. Ze lijken er recht op te hebben en voor dat bedrag wil je de ellende toch niet (is ook nog eens bruto geld)?

Waarom zouden ze dat niet doen? De kosten van het bureau komen dan ook op mij...

Waarschijnlijk omdat de baten niet op kunnen tegen kosten (manuren die ze er zelf in moeten steken).

 

Op de homepagina staat inderdaad wel duidelijk vermeld dat er kosten aan verbonden zijn, echter komt dit bedrag niet terug op de aanmeldpagina zelf en -zoals joost ook opmerkt- staat hierover niets in de algemene voorwaarden.

Stel dat je vanuit een zoekmachine rechtstreeks op hun aanmeldpagina komt, of doordat iemand jou de url van de aanmeldpagina door heeft gestuurd, dan is nergens terug te vinden dat je vast zit aan 30 euro. Ikzelf zou ze hier dan ook op attenderen, dat ze op dat punt wel degelijk te kort schieten/te weinig informatie verschaffen op de aanmeldpagina zelf. Dit feit -in combinatie met een leuke verwoording- zou je ook kunnen gebruiken om onder de betaling uit te komen.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden ze dat niet doen? De kosten van het bureau komen dan ook op mij...

 

Antwoord is al gegeven. Thx! Ik werk wel eens met IB's en die hebben allemaal een minimale drempel. € 30,- is natuurlijk een scheet in een netje. Voor de leverancier, voor IB en ook voor jou. Bovendien profiteer je er toch ook van? Het is weer een (relevante?) link. Komt er ook traffic vandaan?

Link naar reactie
  • 0

Grappig...

Ik ben onlangs ook op deze site terecht gekomen bij mijn zoektocht naar mogelijke linkplekken.

Had nog geen link geplaatst maar staat wel op mijn lijstje om dat binnenkort te doen.

 

Ik wist ook niet dat dit betaald was, heb namelijk de voorpagina nog niet bezocht maar ben rechtstreeks via een zoekmachine op de aanmeld pagina terecht gekomen en had zodoende dus nog geen idee dat er betaald moest wordn.

 

Zou dus wel wat duidelijker mogen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, je zou maar zo op die aanmeld pagina kunnen komen zonder de voorpagina te zien waar het bedrag op staat. Bovendien staat op de voorpagina "De kosten van een betaalde vermelding bedragen € 30,- p/jaar" - dat impliceert mogelijk dat er ook een niet-betaalde variant is.

 

Eerlijkgezegd vraag ik me af of zij kunnen hardmaken dat er een overeenkomst tot stand is gekomen waarbij die betalingsverplichting duidelijk was...

 

In die zin zou je op je strepen kunnen gaan staan en de vordering betwisten. Dan kunnen zijn als het ze belieft naar de kantonrechter, maar je loopt wel het risico de kosten daarvoor te moeten betalen als ze gelijk krijgen - mogelijk het risico niet waard voor 30 euro ;)

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden ze dat niet doen? De kosten van het bureau komen dan ook op mij...

 

Antwoord is al gegeven. Thx! Ik werk wel eens met IB's en die hebben allemaal een minimale drempel. € 30,- is natuurlijk een scheet in een netje. Voor de leverancier, voor IB en ook voor jou. Bovendien profiteer je er toch ook van? Het is weer een (relevante?) link. Komt er ook traffic vandaan?

 

Voor €30,- stuur ik met alle plezier en veel liefde een aanmaninkje de deur uit. Kost de klant ook niets in het geval van een no cure no pay bureau. De klant zal alleen niet snel een gerechtelijke procedure starten voor drie tientjes. ;D

 

In dit concrete geval had TS mijns inziens kunnen en moeten weten dat er kosten aan verbonden waren, dus lijkt het me verstandig om dan je verantwoordelijkheid te nemen.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja das inderdaad nogal een heftige discussie waard. We praten al gauw over 3 tientjes……

Maar goed, wellicht is het toch een flinke onvoorziene kostenpost of wegen je principes van het “in je recht staan” nogal zwaar om hier een discussie over te starten.

 

Begrijp me niet verkeerd, als je er echt mee zit en je vindt dat je niet duidelijk bent ingelicht over de kosten, is het natuurlijk prima om hier eens over na te denken, maar je kunt ook eens goed nadenken of je voor zo’n bedrag tijd en energie moet verspillen??

Betaal die centen, let een volgende keer goed op en stop deze energie in je business. Wacht de resultaten van deze link eens een jaar af.

Wie weet haal je er wel een paar klanten uit en heb je het al weer terugverdiend.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
maar je kunt ook eens goed nadenken of je voor zo’n bedrag tijd en energie moet verspillen??

 

En zo zijn er tientallen bedrijven die aan fraude (ik zeg niet dat hier sprake is van fraude maar wel van ernstige tekortkoming in het informeren van hun klant) doen en die er op gokken dat de mensen uiteindelijk maar betalen omdat het bedrag te klein is om moeilijk over te doen en op die manier miljoenen per jaar binnen halen.

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je gelijk in Vossie en dergelijke zaken dienen te worden tegengehouden en/of worden aangevochten en indien het echt fraude of oplichterij betreft keihard te worden aangepakt.

In deze heb ik echter niet de indruk dat dit iets met oplichting te maken heeft.

Afgezien daarvan blijf ik bij mijn standpunt. Je hebt een eigen business die veel aandacht nodig heeft.

Je moet je hoe dan ook continu afvragen of je hiernaast nog de energie en aandacht moet steken in zaken die niet direct bijdragen aan continuïteit van je handel, omdat daar juist de prioriteiten moeten liggen.

Pas op het moment als je je stabliteit gevonden hebt èn energie en tijd en geld over hebt, is het pas de overweging waard om je in dergelijke zaken te verdiepen.

Maar dat is mijn mening.

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Eens te meer blijkt maar dat je niet klakkeloos op alle aanbiedingen hoe mooi ook in moet gaan. voor alles waar je je op inschrijft of abonneert ben je zelf altijd verantwoordelijk.

 

Het wemelt in ondernemersland van de ratten die gewoon uit zijn op geld binnen halen. Deze week nog weer gebeld met de vraag wie er over de public relations gaat.

 

Mijn standaard antwoord in dit soort zaken is dan: telefonische aquisitie stel ik niet op prijs, als u denkt een mooi aanbod te hebben kunt u informatie naar ons postadres sturen, wij nemen dan zelf wel contact met u op. "einde gesprek"

Link naar reactie
  • 0

Als TS op enige wijze kan laten zien (screenshots) dat je je je ook in kan schrijven zonder de kosten in beeld te krijgen... Dan lijkt me dat een zeer terecht bezwaar om niet te betalen.

 

Dat lijkt me geen enkel probleem... via google kun vast wel op 1 van de overzichtspagina's van een branche oid komen, en als je dan op de 'aanmelden' tab klikt, kun je je aanmelden zonder ooit iets over de kosten te hebben gezien, zelfs niet als je de moeite neemt het alv linkje onderaan te bekijken.

 

Gezien het lage bedrag en duidelijk vermelding op de voorpagina heb ik niet de indruk dat hier iets malafides gaande is, maar aan de andere kant had het net zo goed 3000 euro per jaar kunnen zijn. Vandaar dat ik het toch wel goed vind hier scherp op te zijn, en ondanks het kleine bedrag deze discussie te voeren - al was het maar als wijsheid voor een volgende keer.

Link naar reactie
  • 0

Leuk trouwens dat thuiswinkel.org logo op hun site.

De site zelf is niet in het register van thuiswinkel.org te vinden. >;(

 

Het klopt inderdaad wat Jasper zegt. Zie ook het kopje 'Keurmerken':

 

Op deze pagina vindt u de belangrijkste keurmerken welke van toepassing zijn op de gepubliceerde webwinkels van WebwinkelsOverzicht.nl.

 

Bron: Webwinkel Overzicht

 

Ik ben benieuwd of het geoorloofd is om een het logo van Thuiswinkel.org op de homepage te vermelden wanneer de website in kwestie er eigenlijk helemaal niet bij aangesloten is. Ik denk dat dit in veel gevallen een valse impressie wekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.