• 0

Geen facturen van inkopen voor kvk registratie, hoe inbrengen in bedrijf?

In de afgelopen 3 jaar heb ik heb ik mooie handel op de kop getikt, veelal uit Azie. Het gaat in totaal om een bedrag van 5 a 6 duizend euro. De betalingen zijn in alle gevallen gemaakt met Paypal.

Nu wil ik in Januari een echt bedrijf starten, en zit ik met al die handel zonder facturen, welke ik ook nog eens heb ingekocht voor ik KvK ingeschreven stond. Ik snap dat ik geen terug te vorderen BTW heb, maar kan ik deze inkopen verwerken in mijn administratie met bijvoorbeeld screenshots van Paypal betalingen? De aankopen zijn vaak lang geleden al gedaan, maar ik zou ze graag onder mijn bedrijfsnaam verkopen. Is dit uberhaubt mogelijk? Ik zal in dit geval neem ik aan wel af te dragen btw hebben en geen terug te vorderen btw. Wat moet ik doen?!

Heel graag hoor ik jullie adviezen!!

Ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Dit is inbreng vanuit privé. Inderdaad geen BTW aftrek maar wel voor de IB inkoopkosten van verkoop.

De paypal overzichten volstaan voor bewijs van inbrengwaarde vanuit privé.

groet

Joost

Dankjewel Joost, niks om me druk over te maken als het zo simpel is dus! Extra bevestiging van anderen is nog steeds welkom ;)

Ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Een bevestiging op hetgeen Joost bericht? :-[ Joost heeft gelijk, bij de start van een onderneming is het altijd mogelijk om inventaris, goederen etc in te brengen. Denk daarbij ook aan een computer/laptop, bureau, kasten en ga zo maar door, dat ooit privé is aangekocht maar voor de zaak wordt gebruikt.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar