netwerk opbouwen met een MLM systeem

Aanbevolen berichten

Ik liep al een tijdje rond om een eigen adviesbureau inzake interieur op te richten maar wist niet zo goed waar te beginnen. Had vooral moeite om een netwerk op te bouwen.

 

Ruim een half jaar geleden heeft iemand mij geattendeerd op Multi Level Marketing. Je kunt dit gebruiken om geld te verdienen maar ook om je netwerk op te bouwen. Ik was even sceptisch maar ben begonnen en nu een half jaar later heb ik mijn eerste opdrachten binnen ten aanzien van advies werk! Ondertussen loopt mijn Multi Level Marketing product ook harstikke goed en dat is mooi meegenomen want hier kan ik mooi het programma mee aanschaffen dat ik nodig heb om interieur tekeningen te maken!

 

M.a.w. mensen die moeite hebben om netwerk op te bouwen kunnen zich eens orienteren op Multi Level Marketing. Ik merk dat veel mensen er negatief over zijn maar als je met een juist bedrijf in zee gaat kan het veel voordelen opleveren ook voor je eigen onderneming die je wilt starten of al gestart bent!

 

Groeten Nicole

Link naar reactie

Hoi Stefano

 

Jouw reactie is natuurlijk niet vreemd ik hoor hem vaker! Merk ook dat veel mensen al eens geprobeerd hebben om via MLM geld te verdienen maar vaak toch niet gelukt is.

 

Ik ben zowiezo van mening dat meerdere MLM bedrijven kunnen werken. Mensen denken alleen vaak dat je door MLM slapend rijk kunt worden en dat is niet het geval! Het is hard werken en je moet toch iets van ondernemersbloed in je hebben om een goed netwerk op te bouwen en als je dat eenmaal hebt kun je er een leuke cent aan verdienen zonder er 40 uur per week tijd in te steken.

 

Ik ben een half jaar geleden begonnen met parfum verkopen van FM Group. Het is een jonge organisatie in Nederland, het product is kwalitatief goed, zeker 80% van de mensen gebruikt het en het is een product dat op gaat dus regelmatig kans op vervolg aankopen. Naar mijn mening zijn dit de succesfactoren van MLM.

 

Ditt MLM bedrijf heeft twee belonings systemen. In het eerste systeem is het afhankelijk hoe hoog je in de boom zit. Als je in dit systeem het hoogste level bereikt hebt ga je naar het tweede beloningssysteem en dan is de hoogte in de boom niet meer zo belangrijk. Hierdoor kan iedereen die zich inschrijft hetzelfde bereiken of zelfs meer als degene boven jou. Verder krijg je bonussen van FM Group en niet van de mensen onder je. Je hoeft maar 51 euro te investeren en daarvoor krijg je een map met 160 test geurtjes. Na verkoop van tien flesjes heb je die map eruit. Dus het is business zonder risico. Verder stelt FM geen verplichtingen en kun je altijd stoppen zonder kosten.

 

Ik was verbaasd toen ik zag hoeveel geld in dit soort bedrijven omgaat, hoe sterk ze groeien wereldwijd en hoeveel verschillende soorten mensen hier een boterham aan verdienen. Echte zakenmensen die al een succesvolle onderneming hebben en huisvrouwen die ooit onschuldig begonnen zijn.

 

Maar ik heb mijn doel ermee bereikt en dat is netwerk opbouwen. Heb dus veel mensen leren kennen en dat is goed om nu mijn eigen business op te bouwen!

 

Dussss Stefano als je ooit een geurtje nodig hebt of je wilt interieur advies.....je weet me nu te vinden ha ha ha

 

 

 

 

Link naar reactie

Zo! Genoeg reclame voor FM group nu.......

Mijn vrouw heeft ooit wat van die parfum gekocht, zijn vaak look-a-likes van bekende merken (of zeg je dan smell-a-likes) maar amper gebruikt omdat het gewoon slecht ruikend spul is. De geur vervliegt snel en na een paar weken ruikt het helemaal nergens meer naar!

 

Nog even voor Google: FM group parfum: ik zou 't niet doen!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

 

Dussss Stefano als je ooit een geurtje nodig hebt of je wilt interieur advies.....je weet me nu te vinden ha ha ha

 

 

Hoewel een incidentele 'met een knipoog' hint niet meteen een 'capital offense' is, hou er wel rekening mee dat zelfpromotie op HL niet gewenst is. Daar zijn we heel streng op. Mensen weten je echt wel te vinden als je bijdraagt op dit forum. En je kunt een link naar je eigen website opnemen, zie 'Mijn profiel / handtekening'.

 

Back on topic: veel MLM systemen spiegelen absurd hoge verdiensten voor, waardoor vooral hebberige types aangetrokken lijken te worden. Zoals jij er mee omgaat lijkt het me een stuk gezonder: een netwerk opbouwen, hard werken, en dat netwerk dan ook benutten voor andere business.

 

Wat ik me afvraag: kun je iets van een orde van grootte roepen over wat dit je nou aan geld per tijdseenheid heeft opgeleverd? Bijv: 'ik heb me een halfjaar het schompes gewerkt, 60 u/ week, en het heeft me 50k opgeleverd' of zoiets.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

en Ed...ik voel een hoop frustratie bij jou .... jammer want dat is niet nodig!

 

En Fred...sorry...het was niet mijn bedoeling om reclame te maken!!!

En een tijd indicatie dat is best moeilijk. In begin steek heb ik er veel tijd (+/- 20 uur per week) in gestoken en heb ik nauwelijks verdient. Nu vedien ik er +/- 500 euro per maand mee en steek ik er nog +/-4 uur tijd per week in. Ik heb een aantal enthousiaste mensen in mijn groep en ik verwacht dat die 500 euro wel zullen gaan stijgen zonder dat ik er zelf heel veel werk aan heb. Ik ben nu druk bezig met het opzetten van mijn interieur advies bureau en heb ook een paar opdrachten en dus weinig tijd. Ik sluit niet uit dat ik over een tijdje de draad weer oppak met MLM en opnieuw een slag ga maken.

 

Een kennis van mij doet het overigens veel beter dan ik. Anderhalf jaar bezig en verdient nu 3500 euro per maand + auto van de zaak met een huidige tijdsbesteding van +/- 16 uur per week. Maar je hebt gelijk dit soort MLM bedrijven promoten zich zelf door aan te geven dat je veel geld kunt verdienen maar dit is echt lang niet voor iedereen weggelegd. Hiervoor heb je wel ondernemingsvaardighden nodig!

 

Mijn complimenten overigens voor de site. Ik kom veel nuttige tip tegen voor het opzetten van mijn bedrijf!

Link naar reactie

en Ed...ik voel een hoop frustratie bij jou ....

 

Zijn vrouw heeft het gebruikt en vond het ruk - dat is een mening, en heeft niets met frustratie te maken...

 

mwoa, misschien ben ik inderdaad wel wat frusty maar dat heeft niets met dit topic of dat parfum te maken.

 

Ik heb toch sterk de indruk dat TS op dit forum is gekomen om haar geweldige systeem van MLM te promoten, waarom anders ga je ineens "out of the blue" een topic openen over zo'n onderwerp met de boodschap dat het zo goed functioneert en nog eens een complete uitleg en opmerkingen in de trant van "business zonder risico".

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Mijn complimenten overigens voor de site. Ik kom veel nuttige tip tegen voor het opzetten van mijn bedrijf!

 

Staat ook veel op over MLM.

 

De verenigde Direct Selling Associations verzamelen cijfers over het aantal verkopers wereldwijd en de omzet die zij genereren. In 2007 waren er mondiaal een slordige 63 miljoen wederverkopers die samen 84 miljard euro omzet realiseerden. De Verenigde Staten telde vijftien miljoen reps die 25 miljard euro verkochten (2200 dollar per persoon) terwijl in Europa negen miljoen reps 20 miljard euro omzet (2200 euro per persoon) maakten.

 

Omzet is echter geen inkomen. Stel dat een kwart van de omzet als vergoeding bij de verkopers achterblijft, dan verdient de gemiddelde netwerkverkoper circa 550 euro/dollar per persoon per jaar. In een multilevelsysteem verschuift een groot deel van dat toch al lage inkomen naar de topdogs. Vandaar dat in MLM vaak zgn millionaires ingezet worden om nieuwe deelnemers te werven. Het voetvolk verdient slechts een fractie.

 

Onderzoek van de Companies Investigations Branche in Engeland toonde aan dat slechts tien procent van de deelnemers aan het Amway multilevel-systeem daadwerkelijk iets verdiende aan de opzet. Van de 39.000 Britse deelnemers aan het netwerk verdienden slechts 39 agenten meer dan een modaal inkomen. Dat was voor de Britse staatssecretaris John Hutton aanleiding om Amway voor de rechter te dagen. Die kwam tot de conclusie dat de promotie van multilevel marketing misleidend is.

 

Hoewel MLM door het sektarisch karakter van veel deelnemende bedrijven een zeer slechte reputatie heeft - wat versterkt wordt door een legertje aan zogenaamde coaches die vooral geld verdienen aan het verkopen van motivatiemateriaal (daar komt die spraakwaterval vandaan) - zijn er toch ook gerenommeerde bedrijven die op een 'normale' manier aan MLM doen. Voorbeelden zijn Sara Lee in Zuid-Amerika, Unilever in India en Virgin Vie alsmede The Body Shop in de UK.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dussss Stefano als je ooit een geurtje nodig hebt of je wilt interieur advies.....je weet me nu te vinden ha ha ha

 

Nee dank je... ben gewoon gestopt met stinken ;D. Zouden meer mensen moeten doen...

 

Een kennis van me heeft jaaaaren geleden (+/- 20jr) precies zo'n parfumhandel gehad. Alles en iedereen moest er aan geloven. Zelf heeft hij er geen goede ervaringen mee en noemt het één van zijn jeugdzonden. Weet zo gauw niet meer waarom hij ermee gestopt is. Zal het nog eens vragen...

 

Ik heb degene 'boven hem' ook ooit eens ontmoet. Een of andere blonde duitser die heel jong in een veel te grote Mercedes rond reed... Vond het wel een beetje vreemd om het succes zo overdreven te etaleren. Maar nu denk ik dat het onderdeel van de MLM is. Succes heeft immers aantrekkingskracht.

Link naar reactie

Hallo, hier t archief van Higherlevel. We hebben hier sinds tijden een behoorlijkr aversie opgebouwd tegen MLM. Dat betekent natuurlijk niet dat er alleen maar vervelende mensen aan meedoen. Gisteren nog iemand ontmoet die naast haar vaste baan parfums verkocht en namaak-lego. Alleraardigst mens, dat veel tijd en moeite stopte in haar handel. Maar er zitten teveel vervelende kanten aan. Spammen op sites om seo-punten te krijgen was daar maar 1 aspect van. Succes voor een ieder daarmee, maar we zullen zeer kritisch zijn bij discussies over t systeem.

 

Misschien maar in navolging van Jeff Jarvis een topic openen 'MLM Sucks !'

Link naar reactie
Ik heb een aantal enthousiaste mensen in mijn groep en ik verwacht dat die 500 euro wel zullen gaan stijgen zonder dat ik er zelf heel veel werk aan heb.

 

Makkelijk geld verdienen dus. En je bent blijkbaar zo gelukkig dat je deze methode om maar weinig te hoeven werken en toch rijk te worden wilt delen met ons. Neem aan dat ik dan deel kan nemen aan jouw netwerk met winstgarantie of op z'n minst met voorwaarden waar in staan dat ik, mocht ik niet net zo gemakkelijk geld kunnen verdienen als jij doet, ik al mijn parfum kostenloos retour kan zenden en de eventuele start-investering terug krijg. Rijk worden zonder risico! Bel me alsjeblieft!

Link naar reactie

...

Neem aan dat ik dan deel kan nemen aan jouw netwerk met winstgarantie of op z'n minst met voorwaarden waar in staan dat ik, mocht ik niet net zo gemakkelijk geld kunnen verdienen als jij doet, ik al mijn parfum kostenloos retour kan zenden en de eventuele start-investering terug krijg. Rijk worden zonder risico! Bel me alsjeblieft!

 

Dat is een aanname die niet volgt uit wat TS geschreven heeft, Willem. Integendeel, hard werken om het netwerk op te bouwen.

 

Of er wel of niet financieel risico gelopen wordt is niet zo relevant. Bij elk MLM systeem dat ik ken is sprake van in ieder geval tijd investeren.

 

Het lijkt me trouwens onlogisch als een MLM systeem jou dat geheel zonder risico zou aanbieden. Jij bestelt een gratis pakket, laat dat 2 maanden in huis slingeren, en stuurt het weer terug? Lijkt mij geen 'sound business'. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Parfum retour sturen is er volgens mij echt niet bij. Mijn kennis moest zelf zijn voorraad kopen om een toonbare democollectie te hebben... Hij gebruikte het spul nog jaren later ;D. En heeft inmiddels wel geleerd dat het niet zo gemakkelijk is als het lijkt.

 

@ Fred, goed dat je het stukje terug gevonden hebt. Was het alweer vergeten....

Link naar reactie

@ Fred, goed dat je het stukje terug gevonden hebt. Was het alweer vergeten....

 

Schandalig ;D ;D ;D.... zomaar vergeten, terwijl je er zelf om vroeg :

 

Ik vind het altijd heel verbazend dat mensen er in tuinen. En dat zijn echt niet alleen onbenullen. Ik heb ooit iemand ontmoet die er erg veel aan heeft verdiend. Die zat wat hoger in de piramide. Is jaren geleden en heb geen idee wat ie nu doet. Maar ik kan me het type nog goed herinneren: jong ventje, gladjanus in veel te grote auto. Als het zo gemakkelijk is om geld te verdienen, geloof ik er geen hout van. Maar ik moet bekennen dat iets in mij toch wel het verhaal wil horen :-[... Zijn er ook ervaringsdeskundigen op dit forum?

Link naar reactie

Ooit een tijdje meegedaan in een heel ver verleden. Toen ik pas voor mijn zelf begonnen was kwam er iemand mijn winkel binnen en stelde zich voor als "zepie"

 

Zepie deed ook aan MLM maar pakte het heel slim aan. Hij benaderde alleen maar startende ondernemers die hij uit het plaatselijke sufferdje haalde. Vervolgens bouwde hij aan een vertreouwensband alvorens toe te slaan. hij organiseerde nooit massa bijeenkomsten maar kwam altijd langs of nodigde je bij hem thuis uit.

 

Het verhaal was inderdaad te mooi om waar te zijn, je hoefde geen geld in te leggen alleen maar te verkopen en weer andere verkopers te vinden. Mooi verhaal en prachtig voorgespiegeld, geen investeringen behalve tijd maar toch werkte het niet. resultaten bleeven marginaal (voor mij dan) dus toch maar weer mee gestopt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.